افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

صدور دو هشدار به کشاورزان 4 استان به دلیل ورود سامانه جدید بارشی

  • کد خبر : 410348
صدور دو هشدار به کشاورزان 4 استان به دلیل ورود سامانه جدید بارشی

به گزارش بازار، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ، از تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد و اعلام کرد: ظهور بارندگی شدید، بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع، کاهش محسوس دما و طوفان شدید موقتی. وزش باد امروز (14 آبان) در گیلان، نبر شرق اردبیل و غرب مازندران و روز یکشنبه (15 آبان) […]

به گزارش بازار، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ، از تشدید فعالیت سامانه بارشی خبر داد و اعلام کرد: ظهور بارندگی شدید، بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع، کاهش محسوس دما و طوفان شدید موقتی. وزش باد امروز (14 آبان) در گیلان، نبر شرق اردبیل و غرب مازندران و روز یکشنبه (15 آبان) در گیلان، مازندران، شرق اردبیل و دامنه و ارتفاعات گلستان پیش بینی می شود.

اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی، احتمال مسدود شدن راه های روستایی در مناطق کوهستانی، لغزندگی معابر به ویژه در گردنه های کوهستانی به دلیل بارش برف، ریزش سنگ از ارتفاعات، طغیان جاده ها، طغیان رودخانه ها، طغیان جاده ها، رعد و برق، پدیده مه، کاهش دید افقی، جریان آب، احتمال رانش کوه، وزش باد شدید موقتی، آسیب به سازه های موقت و محصولات کشاورزی از اثرات این مخاطره اقلیمی است.

توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه های برفی، همراه داشتن خودروهای مجهز به سوخت و وسایل گرمایشی کافی به ویژه در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از Y. حرکت به سمت عشایر، پرهیز از فعالیت های عمرانی، پرهیز از فعالیت های تفریحی از جمله طبیعت گردی، آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی مسیل ها و آبراه ها و آماده سازی معابر برای برف روبی در گردنه ها و مناطق دور افتاده را توصیه می کند. مناطق

سازمان هواشناسی در ادامه با صدور هشدار زرد اعلام کرد: فعالیت سامانه بارشی موجب بارش باران، رعد و برق در مناطق گرمسیری، وزش باد شدید موقت و مناطق مستعد گرد و غبار، کاهش محسوس دما در مناطق مرتفع و سردسیر، بارش برف و مه می شود. وضعیت آب و هوای امروز شنبه در رشته کوه اردبیل و ارتفاعات مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، شمال و غرب فارس، نیمه شرقی خوزستان، ارتفاعات هرمزگان، شرق لرستان، کمربند غربی و جنوبی. اصفهان و شمال شرق. استان های آذربایجان و آذربایجان غربی روز یکشنبه در اردبیل، گلستان، ارتفاعات شمالی استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، سمنان، تهران، البرز، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، نیمه شمالی کرمان و شمالی فارس. غرب و جنوب یزد، جنوب اصفهان و ارتفاعات و رشته کوه در هرمزگان و دوشنبه در شمال و شرق خراسان رضوی، ارتفاعات و رشته کوه در استان های هرمزگان و کرمان پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی اختلال در تردد جاده ها، احتمال آبگرفتگی در جاده ها، احتمال جاری شدن جریان آب در مناطق گرمسیری، احتمال رعد و برق، رانش زمین به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی ناشی از بارش برف، احتمال ریزش سنگ، احتمال رانش کوه، احتمال وقوع رعد و برق. آسیب به سازه های موقت و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله ریزش بنرها، بیلبوردها، داربست ها و سازه های موقت وجود دارد.

با توجه به توصیه سازمان هواشناسی، احتیاط در سفرهای جاده ای به ویژه در مناطق کوهستانی، عدم نصب و نصب چادر در حاشیه و مسیل رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر. در جاده ها حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه ها، پل ها، قنوات و قنات ها و روان سازی مجموعه محصولات کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.