افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

اولین گزارش از سفر پزشکان به روسیه برای شرکت در اجلاس بریکس; قابل توجه و باد بود.

  • کد خبر : 410325
اولین گزارش از سفر پزشکان به روسیه برای شرکت در اجلاس بریکس; قابل توجه و باد بود.

| ۱۴۰۳/۰۸/۰۵ ۱۴:۲۸:۱۸ | | محسن حاجیمیرزایی رئیس دفتر مسعود مزیکیان گزارشی از سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به روسیه برای شرکت در اجلاس بریکس ارائه کرد. | ۱۴۰۳/۰۸/۰۵ ۱۴:۲۸:۱۸ «گفت وگوهای راهبردی» عنوان مقاله روزنامه اعتماد به قلم محسن حاجی میرزایی است که در آن آمده است; سفر دکتر بیشیکیان ریاست محترم جمهوری […]

|

۱۴۰۳/۰۸/۰۵ ۱۴:۲۸:۱۸

|

|





محسن حاجیمیرزایی رئیس دفتر مسعود مزیکیان گزارشی از سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به روسیه برای شرکت در اجلاس بریکس ارائه کرد.





|

۱۴۰۳/۰۸/۰۵ ۱۴:۲۸:۱۸

«گفت وگوهای راهبردی» عنوان مقاله روزنامه اعتماد به قلم محسن حاجی میرزایی است که در آن آمده است; سفر دکتر بیشیکیان ریاست محترم جمهوری ایران و هیئت همراه به اجلاس سران بریکس در استان کازان روسیه سفری قابل توجه و پر باد بود. اما قبل از توضیح در مورد این سفر می خواهم از مهمان نوازی آقای پوتین رئیس جمهور روسیه تشکر کنم. حضور روسای جمهور و مقامات بیش از 40 کشور در این کشور و برگزاری نشست بزرگ و جهانی امری بسیار مهم و ارزشمند است که هیچ کشوری چه شرقی و چه غربی نمی تواند از آن چشم پوشی کند. اگر بخواهیم خلاصه ای از سفر فشرده دکتر مزیکیان را بیان کنیم، می توان گفت که در روزهای سرد ایالت کازان، دیدارهای بسیار گرمی بین رئیس جمهور محترم و روسای جمهور کشورهای دیگر که در جلسه حضور داشتند، صورت گرفت. که موجب رونق اقتصاد ایران شد. سه سخنرانی دکتر مزیکیان در اجلاس بسته و علنی بریکس و بریکس پلاس و پردازش ایده همگرایی به جای واگرایی و ایجاد یک بلوک قدرتمند با اعضای بریکس برای دستیابی به همکاری اقتصادی با زیرساخت های سیاسی، نشان داد که افق چشم انداز ایران از BRICS، نگاهی کوتاه. و در کوتاه مدت نیست.

واقعیت این است که ما در دوران انتقال قدرت از غرب به شرق زندگی می کنیم. اقتصادهای نوظهور مانند چین، روسیه و هند به همراه برزیل، آفریقای جنوبی و ترکیه نشان دهنده این تغییر جهانی هستند. بنابراین همانطور که رئیس جمهور محترم ایران نیز فرمودند، گام بزرگی در برجام برداشته شده است. دستیابی به سازوکار مشخص برای ایجاد اتحادیه اقتصادی، تأسیس بانک جهانی و ایجاد واحد پولی مشترک و همچنین لغو روادید برای تسهیل سفر از کشورهای عضو بریکس به کشورهای یکدیگر، همگی نشان دهنده این است که اتفاق بزرگی در شرف وقوع است. در سفر سه روزه ریاست محترم جمهوری ایران، دیدارها و گفتگوهای راهبردی متعدد و متعددی با روسای جمهور چین، روسیه، مصر، ارمنستان، آفریقای جنوبی، ونزوئلا، بولیوی، بلاروس و رئیس جمهور کشورمان انجام شد. امارات متحده عربی و نخست وزیر هند که هم موثر و هم مفید بودند

گفت‌وگوهای دوجانبه در حوزه‌های مختلفی انجام شد. در همه این گفت وگوها، ابتدا روسای جمهور به موضوع همکاری های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برای توسعه پرداختند.

اولویت اول پزشکان بهبود وضعیت اقتصادی کشور است. بنابراین یکی از اولین موضوعاتی که رئیس جمهور محترم در مذاکرات خارجی با همتایان خود بیان می کنند، توسعه روابط اقتصادی و تشویق به سرمایه گذاری در ایران و بهره گیری از توانمندی های طرفین است. به عنوان مثال ایران در گفتگو با آقای شی رئیس جمهور چین آمادگی خود را برای اجرای هرچه سریعتر توافق منعقده بین دو کشور اعلام کرد و آقای شی نیز ضمن تایید آن، علاقه خود را برای افزایش اقتصادی اعلام کرد. و تبادلات فرهنگی بین دو کشور و فعالانه امکان اعطای تسهیلات سه به یک در ازای منابع ایران در چین را بیان کرد.

موضوع دیگر تبیین مواضع صلح طلبانه ایران بود. رئیس جمهور ایران در سه سخنرانی خود در برجام چندین بار به صراحت اعلام کرد که ما جنگ افروز نبوده، نیستیم و نخواهیم بود. آرزوی قلبی ما برقراری صلح جهانی است. رویای ما جهانی بدون جنگ است. ما جنگ را به نفع هیچ کشوری نمی دانیم، اما اگر رژیم غاصب اسرائیل دست به اقدامی بزند قطعا بی پاسخ نخواهد ماند. دنیایی که در آن کودکان، زنان و مردان در صلحی پایدار زندگی می‌کنند و روزهای خود را بدون تاریکی جنگ آغاز و به پایان می‌رسانند. مدینه فاضله ما این است که همه مردم، به ویژه کودکان، از غرب جهان تا شرق دور در صلح هستند. اینطور نیست که بچه های بی دفاع غزه زیر بمب های چند هزار تنی باشند و تمام سازوکارهای تمدن غرب در برابر این جنایات بی اثر باشد.

این تبعیض و بی عدالتی نه تنها با کلام مقدس خداوند مغایرت دارد، بلکه با آموزه های دینی پیامبران الهی نیز مغایرت دارد.

لذا رئیس جمهور محترم در گفت و گوهای خود دفاع از مردم مظلوم غزه و لبنان را وظیفه خود دانسته و جنایات رژیم غاصب اسرائیل را محکوم کرده و از سایر کشورها و دولت ها خواست تا این آتش افروزی عمدی را متوقف، متوقف و خاموش کنند. رژیم صهیونیستی زیرا دنیای جدید نمی تواند استانداردهای دوگانه آمریکا و اروپا را در قبال مردم غزه و لبنان بپذیرد. این یکجانبه گرایی است و جهان ناگزیر باید به سمت چندجانبه گرایی حرکت کند و خود را در این مسیر تثبیت کند تا همانطور که رئیس جمهور محترم ایران در اجلاس بریکس تاکید کردند به سمت دنیای بهتری برویم که در آن خبری از تحریم، جنگ و جنگ نباشد. تجاوز و گشایش کشور و نه نسل کشی. در چنین جهانی برابری به جای تبعیض، شفافیت به جای فریب و گفتگو به جای جنگ حاکم خواهد شد. باشد که این اتفاق بیفتد و صلح پایدار در جهان برقرار شود.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.