افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

میانگین بارندگی در مازندران 54 درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 410273
میانگین بارندگی در مازندران 54 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، مدیر دفتر بررسی منابع پایه آب شرکت آب منطقه ای مازندران از افزایش چشمگیر دبی عبوری آب در رودخانه های مازندران پس از بارندگی های نخستین روزهای آبان ماه خبر داد و گفت: بارندگی های اخیر میانگین بارندگی استان را در سال هیدرولوژیکی جاری به 125.7 میلی متر رسانده است […]

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، مدیر دفتر بررسی منابع پایه آب شرکت آب منطقه ای مازندران از افزایش چشمگیر دبی عبوری آب در رودخانه های مازندران پس از بارندگی های نخستین روزهای آبان ماه خبر داد و گفت: بارندگی های اخیر میانگین بارندگی استان را در سال هیدرولوژیکی جاری به 125.7 میلی متر رسانده است که 54 درصد بیشتر از میانگین بلندمدت است و موثرترین این بارش ها از نظر افزایش حجم آب رودخانه در رودخانه تاجن به ثبت رسیده است. که دبی عرضی این رودخانه را در اوج سیل به 260 متر مکعب در ثانیه رساند.

فرهاد خالردی با اشاره به بارندگی روزهای اخیر در سراسر استان گفت: میانگین بارندگی در روزهای نخست آبان ماه در مازندران 46.7 میلی متر بوده و بیشترین میزان بارندگی در کورکوسر نوشهر با 193 میلی متر به ثبت رسیده است.

وی افزود: این بارندگی ها در مناطق مختلف استان باعث بالا آمدن سطح آب رودخانه ها شد و بیشترین افزایش آب از بعدازظهر تا عصر روز جمعه 13 آبان در رودخانه تاجن به ثبت رسید. مدیر دفتر بررسی پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای مازندران خاطرنشان کرد: دبی آب رودخانه تجن در زمان پیک سیلاب بعدازظهر جمعه به 260 متر مکعب در ثانیه رسید که در شرایط عادی دو برابر آب رودخانه این رودخانه است. .

خالردی افزود: طغیان رودخانه تاجن باعث شد تا باغات حاشیه رودخانه در برخی مناطق پایین دست به دلیل عرض کم کانال دچار آبگرفتگی شود. اما خوشبختانه آب به روستاها نرسید و واحدهای مسکونی این مناطق تحت تاثیر سیل قرار نگرفتند. به گفته وی، بارندگی های روزهای اخیر باعث شد دبی رودخانه تلار به 104 مترمکعب و رودخانه نکارود به 90 مترمکعب برسد.

خالردی افزود: میانگین بارندگی مازندران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به 125.7 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد و نسبت به مدت مشابه دوره بلندمدت 54 درصد افزایش نشان می دهد. .

46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.