افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

اجرای 410000 طرح مشاغل خانگی کوچک در 6 سال

  • کد خبر : 410263
اجرای 410000 طرح مشاغل خانگی کوچک در 6 سال

به گزارش بازار، مرتضی نیازی معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت از اجرای 410 هزار طرح مشاغل کوچک خانگی و اجرای سالانه 100 هزار طرح اشتغال زایی در کشور خبر داد و گفت: ایجاد این گونه طرح ها اشتغال زایی است. تنها بخشی از کارهایی است که معاونت توسعه اشتغال بنیاد برکت در سال های اخیر […]

به گزارش بازار، مرتضی نیازی معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت از اجرای 410 هزار طرح مشاغل کوچک خانگی و اجرای سالانه 100 هزار طرح اشتغال زایی در کشور خبر داد و گفت: ایجاد این گونه طرح ها اشتغال زایی است. تنها بخشی از کارهایی است که معاونت توسعه اشتغال بنیاد برکت در سال های اخیر انجام داده است.

وی توانمندسازی و بهره گیری از توانمندی ها را از مهمترین اهداف این معاونت برای محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار کشور عنوان کرد. ما چهره مردم این مناطق و مهاجرت معکوس در آنها هستیم.

نیازی تصریح کرد: 15 درصد از میلیون شغلی که هدف دولت سیزدهم بود توسط بنیاد برکت ایجاد شد و آنچه در معاونت اشتغال می گذرد مشی مقام معظم رهبری است که اقتصاد را در اولویت می دانند.

نماینده توسعه اشتغال بنیاد برکت با بیان اینکه محرومیت به چند دلیل رخ می دهد گفت: از جمله ظرفیت در فرد ایجاد نمی شود و فرد آموزش تخصصی نمی بیند. یا سیستم آموزشی آنها را به خوبی تربیت نمی کند که وارد بازار شوند، قسمت دیگر این است که پتانسیل هایی که ایجاد می شود محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه هدف بنیاد برکت محرومیت زدایی است و مهمترین کاری که در این زمینه می توان انجام داد بحث توانمندسازی و استفاده از توانمندی های ایجاد شده است، گفت: یکی از رویکردهای مهم با

توجه به نیازهای احساس شده در کشور امری اقتصادی، تولیدی و به تبع آن اشتغال است.

وی بیان کرد: سال هاست که مقام معظم رهبری موضوع سال را به این موضوع اختصاص داده اند و همواره تاکید داشته اند که مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی برای ما مهم است، بنابراین به دلیل اهمیت موضوع و با توجه به اینکه اینکه بحث های اقتصادی در شرایط جنگ اقتصادی شکل گرفته است اهمیت بیشتری دارد و به همین دلیل شعار اصلی سال را حرکت به سمت بهبود وضعیت اقتصادی و سطح زندگی مردم قرار داده اند.

نیازی با بیان اینکه بنیاد برکت نیز همین هدف را در دستور کار خود قرار داده و در مناطق محروم نیز رویکردهایی در این زمینه اتخاذ شده است، افزود: راه اندازی یک حرفه یا کمک به بهبود کسب و کار. برخی از افراد ممکن است بخواهند کاری را شروع کنند یا آن را بهتر، آسان‌تر کنند، یا به‌طور موثرتر کار کنند. ما باید به آنها کمک کنیم تا با امکانات موجود کارآمدتر کار کنند.

وی افزود: به عنوان مثال در حوزه کشاورزی و آبخیزداری بیش از 80 درصد منابع آبی ما در حوزه کشاورزی مصرف می شود و عمده هدر رفت منابع آبی ما در این حوزه کشاورزی اتفاق می افتد. خدماتی که ما به کشاورز ارائه می دهیم نحوه استفاده صحیح از آب است. بنابراین اگر قبلاً یک هکتار را با این مقدار آب آبیاری می کردید، اکنون می توانید دو هکتار را آبیاری کنید. اگر مشکل صرفه جویی در آب کشاورزی حل شود، برای راننده بارگیری محصولات کشاورزی، برای سیلو انبار گندم و برای نانوایی که آرد گندم را به شیرینی تبدیل می کند، شغل ایجاد می شود. معاون توسعه اشتغال بنیاد برکت با اشاره به اینکه باید از این ظرفیت ها در جنگ اقتصادی استفاده کرد و باید اطمینان حاصل کرد که افراد محروم نه تنها باری بر دوش جامعه باشند بلکه باری را از دوش جامعه بردارند، گفت: به همین دلیل بحث کمک ها و حمایت های دولتی موتور محرکه ای است که دادیم و به بحث تولید و اشتغال پرداختیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.