افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

بازگرداندن 20 میلیون دارایی سرقت شده توسط یک هکر به کیف پول دولت

  • کد خبر : 410239
بازگرداندن 20 میلیون دارایی سرقت شده توسط یک هکر به کیف پول دولت

هکری که اخیراً تمام شده است 20 میلیون دلار دارایی های دولت آمریکا را دزدیده بود، اکنون بیشتر این دارایی ها را پس داده است. این اقدام غیرمنتظره در حالی رخ داده است که مقامات دولت آمریکا همچنان در تلاش برای ارزیابی خسارت ناشی از این هک گسترده هستند. به گزارش اسمارتک نیوز، این رویداد […]

هکری که اخیراً تمام شده است 20 میلیون دلار دارایی های دولت آمریکا را دزدیده بود، اکنون بیشتر این دارایی ها را پس داده است. این اقدام غیرمنتظره در حالی رخ داده است که مقامات دولت آمریکا همچنان در تلاش برای ارزیابی خسارت ناشی از این هک گسترده هستند.

به گزارش اسمارتک نیوز، این رویداد بحث های زیادی در مورد آن دارد امنیت دیجیتال و مسئولیت در این زمینه جرایم سایبری ایجاد کرده است تحلیلگران بر این باورند که این اقدام می تواند باعث تغییر در رویکردها و سیاست های امنیتی مرتبط با حفظ دارایی های دیجیتال دولتی شود.

جزئیات اقدام غیرمنتظره یک هکر

هکر در تاریخ 24 اکتبر (3 نوامبر)کمتر از 24 ساعت بعد، حدود 20 میلیون دلار از یک کیف پول دولت آمریکا برداشت کرده بود 19.3 میلیون دلار از این دارایی ها به این کیف دولت بازگشت. این کیف پول حاوی دارایی های مصادره شده از جریان است هک صرافی بیت فینکس در سال 2016 بود

طبق گزارشات پلتفرم هوش آرکامچندین کیف پول تحت کنترل این هکر وجوه دزدیده شده را به آن منتقل کردند کیف پول دولتی که با حروف “0xc9E” شروع می شود، برگردانده می شوند. در زمان نگارش این مقاله، حدود 88 درصد از این دارایی ها برگردانده شده است.

چنین داده هایی نشان می دهد که این هکر تقریباً 2,412 اتریوم، ۷۲۰۰ USDC و 13.2 میلیون دلار aUSDC بازگشته است ZackXBTمحقق Anchin خاطرنشان کرد که این وجوه برگشتی شامل حدود 700000 دلاری نمی شود که هکر به صرافی هایی با قابلیت مبادله فوری ارسال کرده است.

دارایی های کیف پول دولتی گفته شده - منبع: Arkham Intelligence
دارایی های کیف پول دولتی گفته شده – منبع: Arkham Intelligence

هویت این هکر و انگیزه او از این حمله سایبری هنوز مشخص نیستاما این حادثه نشان دهنده روند رو به رشد هک و سوء استفاده سایبری در سه ماهه سوم 2024 است

حملات سایبری مخرب در ماه اکتبر

در تاریخ 16 اکتبر (25 اکتبر)پروتکل سرمایه تابناک مورد حمله سایبری قرار گرفت و حدود 50 میلیون دلار از دارایی های آن به سرقت رفت. در این حمله یک هکر با دسترسی به کلیدهای خصوصی الزام به امضای تراکنش‌ها در کیف پول چند امضایی Radiant Capital، قراردادهای پروتکل در شبکه‌های BNB و Arbitrum را به خطر انداخت.

حدود یک هفته پس از این حادثه، این هکر 52 میلیون دلار این دارایی ها را به شبکه اتریوم منتقل کرد که بازیابی این وجوه دزدیده شده را دشوارتر کرد.

همچنین در 17 اکتبر (26 اکتبر)پروتکل تراکنش غیرمتمرکز مالی محیطیاز طریق وب سایت او مورد حمله سایبری قرار گرفت. طبق گفته تیم پشتیبانی این پروتکل، این هکر کنترل می کند دامنه وب سایت اما این پروتکل Ambient Finance را تحت تاثیر قرار نداد. این پروتکل به زودی کنترل دامنه خود را دوباره به دست آورد و خدمات وب سایت را به کاربران بازگرداند.

خدمات چسباندن لایه ویژه همچنین در تاریخ 18 اکتبر (27 اکتبر) با حمله مشابهی مواجه شد. در این حمله سایبری یک هکر کنترل حساب این پروتکل در پلتفرم X در دست گرفت و پیوند قطرات هوایی جعلی برای کاربران ناآگاه ارسال می شود. این لینک جعلی فقط برای چند دقیقه فعال بود و سپس حذف شد. اکانت این پلتفرم در شبکه X اکنون به طور عادی کار می کند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-26 14:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.