افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

البرز از نظر فضای آموزشی برای دانش آموزان محروم ترین استان کشور است

  • کد خبر : 410200
البرز از نظر فضای آموزشی برای دانش آموزان محروم ترین استان کشور است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ مجتبی عبداللهی در نشست نهضت مدرسه سازی استان که روز شنبه ۱۴ آبان ماه در استانداری البرز برگزار شد، وضعیت پروژه های آموزشی و نیازهای موجود را بررسی کرد. وی با اشاره به اینکه هم اکنون 41 پروژه مدرسه در حال ساخت است، تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور 5.5 […]

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ مجتبی عبداللهی در نشست نهضت مدرسه سازی استان که روز شنبه ۱۴ آبان ماه در استانداری البرز برگزار شد، وضعیت پروژه های آموزشی و نیازهای موجود را بررسی کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 41 پروژه مدرسه در حال ساخت است، تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور 5.5 متر مربع است در حالی که در استان البرز این رقم تنها 3.5 متر مربع است. برای رسیدن به میانگین کشوری به حدود 430 مدرسه جدید نیاز داریم.

استاندار البرز تصریح کرد: البرز از نظر سرانه دانش آموزی محروم ترین استان کشور است و با تراکم شدید دانش آموز در کلاس ها مواجه است و از این نظر فردیس کمترین سرانه تحصیلی را در استان دارد. .

عبداللهی همچنین با اشاره به کمبود زمین و نیاز مبرم به سرایدار و کادر مدرسه، افزود: فردیس به 90 مدرسه جدید نیاز دارد و شهرداری این منطقه باید با اهتمام ویژه زمین مناسب را شناسایی و معرفی کند.

وی تاکید کرد: در پروانه ساخت مجتمع های مسکونی باید سرانه آموزش رعایت شود و شهرداری ها موظف به رعایت این الزامات هستند. علاوه بر این، همه شهرداران باید برای بیش از 200 واحد پروانه ساختمانی شناسایی و تعهدات ساخت مدرسه را پیگیری کنند.

استاندار البرز در پایان خاطرنشان کرد: کمیته ای متشکل از استاندار، آموزش و پرورش، مشاور استاندار و نهادهای مردمی برای شناسایی زمین های مناسب برای ساخت مدارس و انجام اقدامات لازم تشکیل می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.