افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 410187
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص تجاوزات رژیم صهیونیستی

به گزارش سایت خبریحامیان ولایت» بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی در ایران را نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور سازمان […]


به گزارش سایت خبریحامیان ولایت»


بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم


وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی در ایران را نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد به ویژه اصل منع تهدید یا استفاده از آن می داند. اعمال زور علیه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورهاست و آن را به شدیدترین وجه محکوم کرده است.


همانطور که مقامات ذیصلاح جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده اند، جمهوری اسلامی ایران بر اساس حق ذاتی دفاع مشروع خود را حق و مکلف به دفاع از خود در برابر تجاوزات خارجی می داند. همچنین در ماده 51 منشور سازمان ملل متحد منعکس شده است.


جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی ملت ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود و همچنین برای ایفای وظایف خود در قبال صلح و امنیت منطقه‌ای، مسئولیت فردی و جمعی همه کشورهای منطقه تاکید دارد. برای محافظت از صلح و ثبات منطقه را مورد توجه قرار داده و از تمامی کشورهای صلح دوست منطقه و سایر کشورهایی که با درک شرایط خطرناک موجود ابراز نارضایتی و اقدام تجاوزکارانه رژیم غاصب اسرائیل را محکوم کرده اند، قدردانی می کند.


بدون تردید تداوم اشغالگری، اقدامات غیرقانونی و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه به ویژه نسل کشی ملت فلسطین و تجاوز به لبنان که در سایه حمایت همه جانبه نظامی و سیاسی ادامه یافته است. ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی – عامل اصلی تنش و ناامنی در منطقه است.


جمهوری اسلامی ایران با یادآوری مسئولیت هریک از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی و کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو 1949، اقدام عاجل و دسته‌جمعی علیه نقض جدی حقوق بین‌الملل را یادآوری می‌کند. و منشور سازمان ملل متحد. کنوانسیون منع نسل کشی و حقوق بشردوستانه بین المللی که نقض جدی صلح و امنیت بین المللی تلقی می شود، بر ضرورت اقدام فوری و فوری جامعه بین المللی تاکید دارد. نسل کشی، جنگ و تجاوز به غزه و لبنان را متوقف کنید و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی را متوقف کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.