افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

وضعیت سامانه های دفاعی ایران پس از حمله صهیونیست ها

  • کد خبر : 410184
وضعیت سامانه های دفاعی ایران پس از حمله صهیونیست ها

به گزارش بازار، مهدی جهان تیغی در تحلیل عملکرد سامانه های پدافندی ایران در مقابله با حمله اسرائیل به ایران نوشت: برای اینکه بفهمیم آینده و سرنوشت سامانه‌های دفاعی ایران پس از حمله صهیونیست‌ها چگونه خواهد بود، نه تنها به اطلاعات محرمانه و جزئیات پایگاه‌های نظامی مورد حمله نیاز داریم، بلکه می‌توان در مورد آینده […]

به گزارش بازار، مهدی جهان تیغی در تحلیل عملکرد سامانه های پدافندی ایران در مقابله با حمله اسرائیل به ایران نوشت:

برای اینکه بفهمیم آینده و سرنوشت سامانه‌های دفاعی ایران پس از حمله صهیونیست‌ها چگونه خواهد بود، نه تنها به اطلاعات محرمانه و جزئیات پایگاه‌های نظامی مورد حمله نیاز داریم، بلکه می‌توان در مورد آینده و سرنوشت روندهای شکل‌گرفته در این منطقه گفت: میدان های جنگ اخیر

ایران عملیات بزرگی را در عملیات صادق یک طراحی کرد و سپس با بهره گیری از آن تجربه ارزشمند، جهشی عظیم در فرود و حمله موشکی و شکست سامانه های دفاعی اسرائیل و همه متحدانش به دست آورد. این تجربه مهم نظامی همچنین ذهنیت بزرگی در مورد میزان آسیب پذیری و قدرت آسیب رساندن به رژیم صهیونیستی ایجاد کرد. فرامتن آن نیز این بود که قدرت و اراده انجام اقدامات تهاجمی در ایران علیه اسرائیل را تعمیق بخشید و بسیاری از ذهنیت های انحرافی و مشکل ساز را از بین برد. در عین حال، ماهیت و روش عملیات روانی اسرائیل را آشکار کرد و واقعیت آنچه را که آنها توصیف کردند از نظر گستره و ظرفیت قدرت دفاعی خود آشکار کرد.

اکنون برخی از اقدامات نظامی شب گذشته اسرائیل علیه برخی اهداف نظامی در ایران از این منظر قابل بررسی است. ایران در یک رویارویی واقعی با یکی از عملیات های تهاجمی پیشرفته، هرچند محدود، تجارب دفاعی جدیدی به دست آورد. اگرچه بر اساس برآوردهای اولیه رسمی، عملکرد و ضریب موفقیت هیچ سامانه پدافندی پیشرفته ای در جهان بی نقص یا 100 درصد نیست، اما تجربه جدید دفاعی ایران با موفقیت های خوبی همراه بوده است. تجربه یادگیری و بهبود سیستم های دفاعی و دفاعی، رفع نقاط ضعف در میانه نبرد، جزء کامل و اجتناب ناپذیر جنگ مدرن است. این خود یک فرصت تلقی می شود و ایران نیز نشان داده است که می داند چگونه در میدان نبرد قدرت و پیشرفت نظامی پیدا کند. همانند وعده های صدوق 1 و 2، اکنون نیز در ایران بسیاری از ذهنیت های انحرافی و اغراق آمیز دشمن در انجام عملیات های آفندی از بین خواهد رفت. در عین حال، مقیاس عملیات روانی اسرائیل و واقعیت آنچه آنها به عنوان قدرت تهاجمی توصیف کردند نیز شکسته خواهد شد و مقیاس آنها واقعی تر خواهد شد.

دقیق ترین محاسبات و مفاهیم نظامی نیز باید در میدان واقعی تأیید شود. اگر عده ای بر اساس آنچه در تحلیل ها و روزنامه ها خوانده و یا نوشته اند، بر اساس آنچه در تحلیل ها و روزنامه ها خوانده یا نوشته اند، درباره ابعاد و بررسی های آتی رویارویی نظامی ایران و اسرائیل در مورد ابعاد و بررسی های آتی آنها فکر می کنند یا نوشته اند. وضعیت فعلی بر همین اساس، بسیار اشتباه می کنند، زیرا هم متفکران و هم طراحان نظامی در ایران و رژیم صهیونیستی، ضمن رجوع و اجرای طرح ها و تجربیات قبلی، در حال به روز رسانی و کسب تجربیات جدید هستند. آزمایش و برآورد مجدد در میدان بر روی یکدیگر، به همین دلیل، لازم است با این نبردها به روز بمانید و از یکدیگر جدا بمانید. نباید آنها را دید و بعد تحلیل کرد. وقتی اینطور به قضیه نگاه کنیم، سلسله وقایع از وعده صدوق یک و دو تا این تهاجم غیرقانونی اسرائیل به ایران یک روند مستمر برای هر دو طرف است و تقریباً هیچ نسخه از پیش تعیین شده قدیمی تضمینی صددرصدی برای تعیین تخصیص نیست. همه ابعاد نبرد میدانی در شرایطی که غیرقابل پیش بینی بودن فعلی را ندارد و تجربه این دو طرف نیز همین را نشان می دهد. با این حال، برنده کسی است که فرآیندهای جدید را می پذیرد، به روز می کند، طراحی جدیدی ایجاد می کند و سپس شجاعت پیاده سازی یک تجربه جدید را در صورت لزوم دارد و البته در کل این سفر را به تعویق نمی اندازد یا عجله نمی کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.