افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

راهنمای خرید کوله پشتی پیاده روی روزانه

  • کد خبر : 410073
راهنمای خرید کوله پشتی پیاده روی روزانه

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی روزانه (7 فاکتور مهم) اگر تا به حال کوهنوردی کرده اید، اهمیت یکی کوله پشتی استاندارد شما آن را به خوبی می دانید. برای همراه داشتن وسایل مورد نیاز از کوله پشتی استفاده می شود که در کوهنوردی از این قاعده مستثنی نیست. کوله پشتی های کوهنوردی ویژگی های منحصر […]

راهنمای خرید کوله پشتی کوهنوردی روزانه (7 فاکتور مهم)

اگر تا به حال کوهنوردی کرده اید، اهمیت یکی کوله پشتی استاندارد شما آن را به خوبی می دانید. برای همراه داشتن وسایل مورد نیاز از کوله پشتی استفاده می شود که در کوهنوردی از این قاعده مستثنی نیست. کوله پشتی های کوهنوردی ویژگی های منحصر به فردی دارند که آن ها را از سایر کوله ها متمایز می کند. زیرا کوهنوردی یک فعالیت سخت محسوب می شود. به همین دلیل توصیه می شود وسایل مورد نیاز را به بهترین و راحت ترین شکل ممکن حمل کنید.

در این مقاله می خواهیم کمک کنیم ۷ عدد فاکتور مهم در یک کوله پشتی کوهنوردی بخرید مناسب برای فعالیت های روزانه، ما به شما کمک می کنیم تا مناسب ترین کوله پشتی پیاده روی را برای خود پیدا کنید. کوله پشتی های کوهنوردی دارای مشخصات و ویژگی های زیادی هستند که هر کدام متناسب با شرایط طراحی شده اند. در زیر تمامی این ویژگی ها را با توجه به ۷ شاخص اصلی بررسی می کنیم و گزینه مناسب برای کوهنوردی یک روزه را مشخص می کنیم.

فاکتورهای مهم در انتخاب کوله پشتی برای پیاده روی یک روزه

  1. ظرفیت کوله پشتی
  2. سازگاری با آناتومی بدن انسان.
  3. اسکلت کوله پشتی (شاسی)
  4. سیستم تهویه کوله پشتی
  5. پشتیبانی از سیستم Camelback
  6. ساپورت کوله پشتی
  7. پوشش باران (ضد آب)

ظرفیت کوله پشتی

همانطور که می دانید کوله پشتی های کوهستانی سایزهای مختلفی دارند که بر حسب لیتر اندازه گیری می شوند. به طور معمول ظرفیت کوله پشتی های کوهنوردی بین 15 تا 90 لیتر است. می توانید با خود بگویید که کوله پشتی هایی با ظرفیت کمتر احتمالا برای فعالیت های 1 روزه و کوله های با ظرفیت بیشتر برای فعالیت های چند روزه هستند. باید بگویم: بله! تا حد امکان، ظرفیت بر مدت زمان فعالیت تأثیر می گذارد. اما چندین عامل دیگر نیز بر این موضوع تأثیر می گذارند و تأثیر زیادی دارند. کوله پشتی های یک روزه ساختار ساده تری دارند و برخی از ویژگی های کوله پشتی های چند روزه را ندارند.
مثال: کیسه خواب و بند چادر.
همراه داشتن کیسه خواب و چادر برای فعالیت های روزانه ضروری نیست، زیرا شب را در آنجا سپری نمی کنید. به همین دلیل نیازی به تهیه و حمل کوله پشتی با بند کیسه خواب و چادر نیست. ظرفیت مناسب برای یک فعالیت کوهنوردی یک روزه به نوع فعالیت شما بستگی دارد. اما گزینه های مناسب بین 20 تا 45 لیتر است. البته با توجه به فصل ها باید بگویم. سرداز آنجایی که تجهیزات و لباس بیشتری با خود حمل می کنید، می توانید از یک کوله پشتی تا 60 لیتری برای فعالیت های یک روزه استفاده کنید.

سازگاری با آناتومی بدن انسان.

یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب کوله پشتی کوهنوردی، سازگاری با آناتومی و ساختار بدن شما است. کوله پشتی های اورجینال از معتبرترین برندهای دنیا تفاوت های جنسیتی دارند. به این ترتیب یک نوع کوله پشتی با ساختار متفاوت برای خانم ها و یک نوع کوله پشتی برای آقایان تولید می شود. تفاوت ساختاری این است که باسن زنان پهن تر و ارتفاع ستون فقرات کمتر است. علاوه بر این، بند سینه در کوله پشتی زنانه نسبت به کوله پشتی مردانه کمتر است. اما همانطور که گفتیم این اقلام را می توان در کوله پشتی های اورجینال معتبرترین برندهای دنیا مشاهده کرد که متاسفانه در ایران تعداد کمی از این محصولات اصل وجود دارد و قیمت فوق العاده بالایی دارند.
راه حل چیست؟ راه حل کوله پشتی (مثنی، کپی) یا مارک های رایج این است که اندازه خود را بگیرید و هنگام خرید کوله پشتی از فروشنده راهنمایی بخواهید. (مهمترین فاکتور در تهیه کوله پشتی کوهنوردی ارتفاع کوله پشتی و اندازه باله دور باسن است.) ظروف مسافرتی بخرید

شاسی کوله پشتی (اسکلتی)

کوله پشتی های کوهنوردی با شاسی ثابت را می شناسیم. شاسی کوله کوهنوردی برای سلامتی و راحتی کوهنورد بسیار مفید است. شاسی کمک می کند کوله پشتی ساختار خود را هنگام بارگیری از دست ندهد و ثابت بماند. یکی دیگر از مزایای شاسی در کوله پشتی حفظ آناتومی بدن انسان است.
شاسی ها به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند.
شاسی خارجی: این نوع شاسی که بیشتر فلزی است از قسمت بیرونی کیف نمایان است و تعدادی از آنها قابل جدا شدن هستند. این نوع شاسی فریمی است که کوله پشتی را احاطه کرده است. شاسی داخلی: شاسی داخلی معمولاً از پلاستیک یا فایبرگلاس ساخته می شود و در سراسر پانل پشتی کیف یکپارچه می شود. این نوع شاسی در داخل لایه های کیف قرار دارد و قابل جدا شدن و دیدن نیست.
وجود شاسی در کوله پشتی به صعود آسانتر و حفظ سلامت بدن کمک می کند.

سیستم تهویه کوله پشتی

سیستم تهویه کوله پشتی برای جلوگیری از تعریق بدن طراحی شده است که بر روی باله ها، پنل پشتی کوله پشتی و دسته ها استفاده می شود. متریال سیستم طبیعی کوله پشتی کوهنوردی باید ترکیبی از توری الیافی پلاستیکی و فوم باشد تا در صورت تعریق آن را جذب کند. اگر کمی بیشتر خرج کنید می توانید یک کوله پشتی تهیه کنید که سیستم تهویه آن ساختار ماساژور دارد که در حین فعالیت عضلات را کاملا آرام کرده و ماساژ می دهد. برای تشخیص سیستم تهویه با کیفیت بالا می توانید از پنل پشتی بازدید کنید. اگر تور شل بود! سیستم تهویه این کوله پشتی ضعیف است، زیرا هنگام حمل و استفاده از کوله، توری به پنل پشتی کوله چسبیده و جریان هوا کاملا بسته می شود. (مسیر پنل پشتی باید فاصله خوبی از پنل پشتی داشته باشد و همچنین باید تیز و محکم باشد.)

پشتیبانی کامل از کیف

کیف شتر ظرفی برای حمل مایعات خوراکی (آب، آب میوه) است که در کوله پشتی ادغام شده و از طریق لوله ای به بیرون کوله منتقل می شود. فایده برگ شتر این است که می توانید از پشت شتر آب بنوشید و بدون توقف و انجام کار خاصی به فعالیت خود ادامه دهید. پشتیبانی Camelback پیچیده نیست! کافی است داخل کوله پشتی جایی برای ظرف آب و همچنین سوراخی برای عبور لوله از کوله به بیرون وجود داشته باشد.

ساپورت کوله پشتی

تکیه گاه های کوله پشتی همان تسمه ها و حلقه هایی هستند که برای آویزان و بسته شدن استفاده می شوند. تجهیزات کوهنوردی مورد استفاده قرار می گیرند کوله پشتی کوهنوردی باید دارای تسمه هایی در دور کمر برای پایداری بالا و چسباندن کوله به بدنه باشد. همچنین در کناره های کوله باید جیب هایی برای حمل میله های کوهنوردی و سایر لوازم جانبی وجود داشته باشد. یکی دیگر از بند های مهم در کوله پشتی های کوهنوردی، بند های پایینی هستند که به راحتی می توانید وسایلی را که اغلب استفاده می کنید آویزان کنید.

پوشش باران (ضد آب)

کوله پشتی های کوهنوردی به دلیل مواد سبک و قابل تنفس ضد آب نیستند. به همین دلیل توصیه می شود از روکش کوله پشتی برای ضد آب بودن آن استفاده کنید. کوله پشتی های باکیفیت دارای روکش ضد آب هستند که معمولا در قسمت پایین کوله پشتی قرار می گیرد. می توانید هنگام بارندگی از این کاور استفاده کنید و آن را در کیف خود قرار دهید تا کیف و لوازم داخل آن خیس نشوند.

راهنمای خرید کوله پشتی پیاده روی روزانه

در این مقاله ۷ تا از آن زمان عوامل مهم برای خرید کوله پشتی کوهنوردی مناسب برای فعالیت های یک روزه و چند روزه اشاره می کنیم. بر اساس این ۷ عامل می توانید کوله پشتی مناسب خود را پیدا کنید. کوله پشتی های موجود در بازار در انواع مارک ها و مواد موجود می باشد که در صورت عدم آگاهی کامل افراد سودجو به راحتی می توانند از شما سوء استفاده کرده و از همه مهمتر در حین فعالیت صدمات جدی به شما وارد کنند. امنیت خودتان وارد شوید. اما با وجود این عواملی که در بالا به آنها اشاره کردیم، به راحتی می توانید کوله پشتی مناسب خود را تهیه کنید.

منتظر یک فعالیت دلپذیر

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.