افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

اعدام قاتل مسلح در تهران / بعد از قتل 5 پلیس را هم تیرباران کرد / نابینایی یک پلیس

  • کد خبر : 410051
اعدام قاتل مسلح در تهران / بعد از قتل 5 پلیس را هم تیرباران کرد / نابینایی یک پلیس

به گزارش رکنا، عامل قتل عام چهار مامور بی گناه شرکت کشتیرانی بالابان شهریار اعدام شد. پس از جنایت، متهم با شلیک گلوله به افسر پلیس، او را نابینا کرد و به اتهام درگیری و چهار فقره قتل به اعدام محکوم شد. او دلیلش را اختلاف ملکی با مدیر شرکت عنوان کرد. شرح حادثه صورتجلسه […]

به گزارش رکنا، عامل قتل عام چهار مامور بی گناه شرکت کشتیرانی بالابان شهریار اعدام شد.

پس از جنایت، متهم با شلیک گلوله به افسر پلیس، او را نابینا کرد و به اتهام درگیری و چهار فقره قتل به اعدام محکوم شد.

او دلیلش را اختلاف ملکی با مدیر شرکت عنوان کرد.

شرح حادثه

صورتجلسه این پرونده از بامداد روز جمعه 15 خرداد 1401. شلیک خونین با 4 نگهبان شرکت کشتیرانی در روستای بالابان شهریار آغاز شد.

جوانی که مسلح بود به آنها شلیک کرد و فرار کرد.

صبح روز بعد مرد جوانی هنگام تلاش برای یافتن عامل جنایت در مقابل کلانتری فلسطین در تهران حاضر شد و با شلیک گلوله به پنج مامور پلیس متواری شد. دستگیر شد تبدیل شود.

در این حادثه 4 مامور مجروح و یکی از آنها نابینا شد.

متهم 24 ساله در بازجویی گفت: به دلیل اختلافات ملکی که پدرش با یک شرکت کشتیرانی داشته دست به این جنایت زده است.

به پزشکی قانونی ارائه شد و کارشناسان سلامت روان وی آن را تایید کردند.

به این ترتیب پرونده وی به دادگاه انقلاب اسلامی و پرونده 4 قتل نیز به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

او در 24 مرداد 1401 در اتاق 15 دادگاه انقلاب محاکمه شد. اعدام محکوم شد

جانی در دادگاه کیفری یک استان تهران

علیرضا در دادگاه 13 دادگاه کیفری استان تهران متهم به چهار قتل از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه اولیا، چهار قربانی درخواست کردند انتقام گرفتن خدمتکار

یکی از آنها که زنی میانسال بود گفت: شوهر و پسرم به تازگی در شرکت کشتیرانی مشغول به کار شده بودند اما این پسر به طرز فجیعی آنها را به ضرب گلوله کشت و حالا باید مجازات شود.

علیرضا با حضور در مقابل قضات، مسئولیت قتل 4 نگهبان را بر عهده گرفت. وی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: اختلاف پدرم با شرکت کشتیرانی به سال 1392 برمی گردد، ما در آنجا حدود 3000 متر زمین داریم که شرکت کشتیرانی قصد دارد آن را تصاحب کند. چندی پیش شرکت کشتیرانی 6000 متری که داشتیم را برد. به همین دلیل پدرم با وکیل شرکت اختلاف پیدا کرد. حتی در موارد متعددی باعث درگیری و شکایت شد، اما فایده ای نداشت.

وی ادامه داد: آخرین باری که از پدرم شنیدم کشتیرانی قصد ندارد حق ما را بدهد. به همین دلیل عصبانی شدم و در اینستاگرام دنبال یک دلال اسلحه گشتم. با یک فروشنده اسلحه در کرمانشاه قرار ملاقات گذاشته ام. به کرمانشاه رفتم و یک اسلحه به قیمت 10 میلیون تومان خریدم. حدود 50 فشنگ جنگی دو و نیم میلیون تومانی هم از یک قاچاقچی خریدم و به تهران برگشتم. به باجه حمل و نقل رفتم و می خواستم وکیل شرکت را بکشم، اما او را ندیدم. اولین کیوسک به محض اینکه نگهبان در را باز کرد و من به سرش شلیک کردم. سپس به کیوسک دوم رفتم و پدر و پسر را کشتم.

متهم گفت: چون کلاه و نقاب به سر داشت فکر می کردند پاسدار کلانتری است. حتی از من دعوت کردند که وارد کیوسک شوم، اما من به آنها شلیک کردم و اسپری و شوکر را از آنها گرفتم. همزمان دو نگهبان دیگر هم فرار کردند و من نتوانستم به آنها شلیک کنم. بعد از تیراندازی به پاسدار چهارم، سوار ماشین شدم و به سمت قم حرکت کردم. صبح روز بعد به خیابان طالقانی تهران رفتم و به پنج افسری که جلوی کلانتری فلسطین ایستاده بودند شلیک کردم. نزدیک بود خودکشی کنم که دستگیرم کردند.

در پایان دفاعیات این متهم، وکیل وی شروع به دفاع کرد و اظهار داشت که موکلش سلامت روانی ندارد و سابقه بستری در بیمارستان روانی دارد.

بررسی سلامت روان متهم در پزشکی قانونی

به این ترتیب علیرضا به کمیسیون پزشکی قانونی متشکل از سه نفر معرفی شد. کارشناسان در گزارشی اعلام کردند که اگرچه علیرضا بود. اختلال روانی او مریض است، اما هنگام ارتکاب جرم، اراده آزاد داشت.

با این اظهارنظر قضات دادگاه او را به اتهام قتل چهار نگهبان به 3 سال و 9 ماه حبس، چهار بار حبس و به اتهام 7 فقره قتل به 6 سال و 3 ماه حبس محکوم کردند.

این حکم در شعبه نهم دیوان عالی کشور تایید و نهایی شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.