افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

من به شما گفتم چگونه ذرت را بپزید و فریز کنید / چگونه ذرت پخته یا سرخ شده را بپزید و نگهداری کنید

  • کد خبر : 410048
من به شما گفتم چگونه ذرت را بپزید و فریز کنید / چگونه ذرت پخته یا سرخ شده را بپزید و نگهداری کنید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- ذرت یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توان از آن برای سالاد استفاده کرد و در بسیاری از غذاها واقعا خوشمزه است. در واقع ذرت را می توان به روش های مختلفی سرو کرد، برخی آن را می پزند و برخی دیگر آن […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- ذرت یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توان از آن برای سالاد استفاده کرد و در بسیاری از غذاها واقعا خوشمزه است. در واقع ذرت را می توان به روش های مختلفی سرو کرد، برخی آن را می پزند و برخی دیگر آن را روی زغال و با حرارت آتش می پزند. از طرفی افرادی هم هستند که زیاد از این خوراکی زرد استفاده می کنند، بنابراین خرید هر دقیقه آن برایشان سخت است و به همین دلیل به صورت عمده می روند. ذرت زیاد درست می کنند و نگاه می کنند، دل غافل، بعد از دو سه روز شسته می شود! اما نگران نباشید زیرا راه حل هایی وجود دارد که می تواند این مشکل را برای شما حل کند. در واقع انجماد ذرت نوعی روش نگهداری است که البته روش ها و آداب و رسوم خاص خود را دارد. در اینجا می خواهیم به این موضوع برویم و نحوه یخ زدن ذرت خوان را ببینیم. پس با ما همراه باشید

اینجوری میفهمید که ذرت تازه است یا نه

یکی از مهمترین مراحل در منجمد کردن ذرت، خرید ذرت با کیفیت است. بهتر است آنهایی را انتخاب کنید که تازه و لطیف و البته بزرگ و شیرین هستند. اگر ذرت شما خیلی کهنه باشد، بافت یا طعم خوبی نخواهد داشت. برای درک این موضوع کافیست به پوست بیرونی ذرت نگاهی بیندازید اگر پوست ذرت شفاف و بدون لک و دانه های آن سفت و درشت است، پس این ذرت در ایده آل ترین شرایط ممکن قرار دارد.

روش جوشاندن و انجماد ذرت.

شستشو و لایه برداری مخصوص ذرت

بعد از اینکه دانه ها را آماده کردید باید آنها را خوب بشویید. ذرت ها اغلب حاوی سموم کشاورزی یا خاک هستند و باید کاملا شسته شوند. سپس رشته های ذرت را لایه به لایه جدا کنید زیرا این کار باعث می شود ذرت شما قبل از انجماد عاری از ناخالصی باشد.

روش جوشاندن و انجماد ذرت.

دانه های ذرت و نحوه یخ زدن بدون آب را جدا کنید

یکی از رایج ترین روش های یخ زدن و مصرف ذرت این است که ابتدا دانه ها را جدا کنید. به این ترتیب از یک چاقوی تیز استفاده کنید و دانه های ذرت را از لپه جدا کنید. البته بعضی ها با همین چاقوی تیز ذرت را از بالا به پایین می برند. باید مراقب بود که ذرت آسیب نبیند یا خراب نشود.

بعد از جدا شدن، حالا باید دانه های ذرت را روی سینی پهن کنید و چند ساعت در فریزر بگذارید تا دانه های ذرت کاملا یخ بزند. تراپ را در کیسه های فریزر قرار دهید و هوای داخل آن را خارج کنید. به طوری که پینه ها نچسبند و آبکی نباشند. این به شما این امکان را می دهد که هر چقدر که دوست دارید بردارید و استفاده کنید.

روش جوشاندن و انجماد ذرت.

روش جوشاندن و انجماد ذرت.

ذرت کامل را منجمد کنید

اما ممکن است بخواهید کل ذرت را آسیاب کرده و روی لپه ذخیره کنید. خب در این شرایط ابتدا باید لپه های ذرت را کاملا بشویید و سپس هر لپه را در کاغذ مومی یا پلاستیک فریزر بپیچید و در فریزر قرار دهید. ابن روش برای کسانی که می خواهند ذرت برشته یا پخته خود را دیرتر استفاده کنند مناسب است.

روش جوشاندن و انجماد ذرت.

نحوه سفید کردن؛ یک مرحله مهم قبل از انجماد ذرت

بلانچینگ یکی از مراحل مهمی است که گاهی حتی در فرآیند انجماد ذرت نیز فراموش می شود. بلانچ کردن ذرت به معنای قرار دادن ذرت در آب جوش برای مدت کوتاهی بین 3 تا 5 دقیقه، سپس سرد کردن ذرت و قرار دادن سریع آن در آب یخ است. این مرحله باعث می شود آنزیم هایی که می توانند کیفیت ذرت را کاهش دهند غیرفعال شوند و این مشکل پیش نیاید.

بعد از بلانچ کردن، اجازه دهید تا خورش کاملا خشک شود و سپس آن را فریز کنید. این به حفظ طعم و کیفیت ذرت به بهترین شکل کمک می کند.

روش جوشاندن و انجماد ذرت.

حالا ذرت ها را به این صورت بسته بندی کنید.

و در نهایت به مرحله آخر می رویم که می توان آن را کنسرو کرد و یکی از مهم ترین قسمت های انجماد ذرت محسوب می شود. بسته بندی با کیسه های فریزر یا ظروف با درب بسته و هوابند بهترین راه حل برای این است. هوا دشمن یخ زدگی است و هر چه بیشتر بتوانید هوا را از بسته ها خارج کنید، کیفیت ذرت بسیار بالاتر می رود. بسته بندی وکیوم نیز یک پیشنهاد عالی برای حفظ کیفیت ذرت در طولانی مدت است.

روش جوشاندن و انجماد ذرت.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410048

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.