افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

30 درصد انرژی مصرفی مربوط به ساختمان و تاسیسات آن است.

  • کد خبر : 409988
30 درصد انرژی مصرفی مربوط به ساختمان و تاسیسات آن است.

به گزارش بازار، محمد هاشمی در این خصوص افزود: روش های مختلفی برای جلوگیری از مصرف بی رویه انرژی وجود دارد که یکی از آنها اصلاح قیمت است که تبعات خاص خود را دارد اما عایق کاری بهترین راه حل برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها است. وی راه حل میان مدت کاهش مصرف […]

به گزارش بازار، محمد هاشمی در این خصوص افزود: روش های مختلفی برای جلوگیری از مصرف بی رویه انرژی وجود دارد که یکی از آنها اصلاح قیمت است که تبعات خاص خود را دارد اما عایق کاری بهترین راه حل برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها است.

وی راه حل میان مدت کاهش مصرف انرژی را استفاده از تجهیزات و دستگاه های سرمایشی و گرمایشی با راندمان بالا عنوان کرد و اظهار داشت: هوشمندسازی و اتوماسیون یکی از گزینه هایی است که می توان از آن برای کاهش مصرف انرژی در کشور استفاده کرد . “

مدیرعامل شرکت دانش بانیان سازه پادایار الهه فرهنگ سازی و آموزش را یکی دیگر از راهکارهای مصرف بهینه انرژی خواند و افزود: راهکار رفع عدم تعادل و کسری انرژی در ایران نیز بهینه سازی مصرف و پرهیز از اتلاف انرژی است.

وی تاکید کرد: بحث نحوه استفاده بهینه از انرژی به قدری بزرگ است که یک نهاد نمی تواند آن را انجام دهد بلکه عزم ملی و کار گروهی در کشور می طلبد.

هاشمی با بیان اینکه در زمینه مصرف بهینه انرژی کم قانونی نداریم، تصریح کرد: طبق قوانین موجود کاهش سالانه 5 درصدی اتلاف انرژی برای ساختمان ها الزامی است و به این ترتیب با عایق کاری ساختمان و تاسیساتی که در این می تواند به معنای صرفه جویی بیش از 410 مگاوات انرژی باشد.

وی با اشاره به اینکه با مصرف بهینه انرژی سالانه 154 میلیون مترمکعب، انتشار دی اکسید کربن را کاهش می دهیم، تاکید کرد: با کاهش مصرف انرژی سالانه از اتلاف حدود 500 میلیون دلار از سرمایه کشور جلوگیری می شود و با نوسازی انجام می شود. عایق در کمتر از 2 سال علاوه بر این، سرمایه گذاری انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به تعهدات معاهده پاریس گفت: تاکنون 37 کشور آن را اجرا کرده اند که در این میان سوئیس 35 دلار، آفریقای جنوبی 8 دلار و کانادا 50 دلار برای هر متر مکعب گاز دی اکسید کربن جریمه نقدی در نظر گرفته اند. اگر ایران بتواند مفاد توافق پاریس را رعایت کند، در تابستان و زمستان شرایط تامین برق و گاز بهتری خواهد داشت و مصرف را بهینه خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان سازه پادایار الهه گفت: گروه صنعتی لینکنان برای کمک به کاهش و بهینه سازی مصرف انرژی در کشور با اخذ مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت شروع به تولید کرد. عایق الاستومری سلول های بسته به صورت رول و لوله، انواع تکیه گاه تاسیسات ساختمانی و …. ضربه گیر مکانیکی و صنعتی شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409988

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.