افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

این غذاها از کوچک شدن مغز جلوگیری می کنند

  • کد خبر : 409956
این غذاها از کوچک شدن مغز جلوگیری می کنند

به گزارش خبرآنلاین، با افزایش سن، حفظ سلامت شناختی و حافظه اهمیت پیدا می کند، زیرا سلول های مغز با افزایش سن کوچک می شوند. اما جالب است بدانید غذاهایی که می خورید می توانند سرنوشت سلامت جسمی و روحی شما را تعیین کنند. همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: در نتیجه بررسی ها مشاهده شده […]

به گزارش خبرآنلاین، با افزایش سن، حفظ سلامت شناختی و حافظه اهمیت پیدا می کند، زیرا سلول های مغز با افزایش سن کوچک می شوند. اما جالب است بدانید غذاهایی که می خورید می توانند سرنوشت سلامت جسمی و روحی شما را تعیین کنند.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: در نتیجه بررسی ها مشاهده شده است که مواد غذایی خاصی وجود دارند که می توانند نقش مهمی در محافظت از مغز و پیشگیری از زوال شناختی (زوال عقل) مرتبط با افزایش سن داشته باشند. با این حال، اصلاح رژیم غذایی با افزودن غذاهای مناسب برای مغز به طور طبیعی می تواند به جلوگیری از کوچک شدن سلول های مغز کمک کند. در این مقاله به پنج ماده غذایی قدرتمند اشاره می کنیم که می تواند به جلوگیری از کوچک شدن مغز کمک کند.

ماهی چرب: جایگزینی گوشت با ماهی می تواند به طور قابل توجهی سلامت روان شما را تغییر دهد و انقباض سلول های مغز را کاهش دهد. در واقع، افزودن ماهی‌های چرب مانند سالمون و ساردین به طور طبیعی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به حفظ سلول‌های مغز و افزایش طبیعی قدرت مغز کمک می‌کند. این به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا 3 است که جزء ضروری غشاهای سلولی مغز هستند و با عملکرد شناختی بهتر مرتبط هستند. علاوه بر این، طبق مطالعات متعدد، رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل کمک کند.

زغال اخته: یکی دیگر از خوراکی های مغز که می تواند به میزان قابل توجهی انقباض سلول های مغز را کاهش دهد، زغال اخته است. این توت های کوچک نه تنها خوشمزه هستند، بلکه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها هستند که با حافظه و عملکرد شناختی بهتر مرتبط هستند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته می توانند به طور طبیعی با استرس اکسیداتیو و التهاب در مغز مبارزه کنند و به سلامت مغز کمک کنند. مصرف منظم بلوبری با تاخیر در پیری مغز و ارتباط بهتر بین سلول های مغز همراه است.

سبزیجات: سبزیجات سبز برگ به طور طبیعی حاوی سطوح بالایی از ویتامین K، لوتئین، فولات و بتاکاروتن هستند که همگی با کاهش آهسته شناختی مرتبط هستند. سبزیجات برگدار مانند اسفناج، کلم پیچ، کلم بروکلی و سبزی خردل می توانند به بهبود حافظه و حمایت از عملکرد کلی مغز کمک کنند.

آجیل و دانه ها: آجیل هایی مانند گردو، بادام و دانه های کتان منابع عالی چربی های سالم، آنتی اکسیدان ها و ویتامین E هستند که برای محافظت از سلول های مغز در برابر استرس اکسیداتیو که می تواند منجر به زوال شناختی شود، شناخته شده است. بر اساس مطالعات متعدد، مشاهده شده است که مصرف منظم آجیل با بهبود حافظه و عملکرد شناختی مرتبط است.

شکلات تلخ: آیا این غذا را دوست دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، در اینجا یک خبر عالی برای دوستداران شکلات تلخ وجود دارد: شکلات تلخ سرشار از کاکائو، سرشار از فلاونوئید، کافئین و آنتی اکسیدان است. نشان داده شده است که این ترکیبات جریان خون به مغز را بهبود می بخشد، حافظه را بهبود می بخشد و عملکرد شناختی کلی را بهبود می بخشد. شکلات تلخ همچنین می تواند به کاهش التهاب کمک کند و آن را به یک خوراکی خوشمزه تبدیل می کند که می تواند برای مغز مفید باشد. فقط اندازه وعده ها را در نظر داشته باشید، زیرا اعتدال کلید لذت بردن از فواید آن بدون شکر اضافه است.

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.