افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

تشخیص سرطان در یک ساعت

  • کد خبر : 409892
تشخیص سرطان در یک ساعت

بر اساس گزارش آنلاین، محققان دانشگاه تگزاس در ال پاسو (UTEP) دستگاه قابل حملی ساخته اند که می تواند سرطان روده بزرگ و پروستات را ارزان تر و سریع تر از روش های معمولی تشخیص دهد. به گزارش ایسنا، این گروه تحقیقاتی بر این باورند که این دستگاه ممکن است به ویژه برای کشورهای در […]

بر اساس گزارش آنلاین، محققان دانشگاه تگزاس در ال پاسو (UTEP) دستگاه قابل حملی ساخته اند که می تواند سرطان روده بزرگ و پروستات را ارزان تر و سریع تر از روش های معمولی تشخیص دهد.

به گزارش ایسنا، این گروه تحقیقاتی بر این باورند که این دستگاه ممکن است به ویژه برای کشورهای در حال توسعه مفید باشد. کشورهایی که نرخ مرگ و میر بالاتری از سرطان را تجربه می کنند، تا حدی به دلیل موانع تشخیص پزشکی.

دکتر XiuJun Li، استاد شیمی و بیوشیمی در دانشگاه تگزاس در ال پاسو و محقق اصلی این پروژه، گفت: دستگاه جدید ما یک بیوچیپ ارزان و حساس است که توانایی تشخیص دقیق بیماری را دارد. این یک فناوری سریع و قابل حمل است که نیازی به تجهیزات تخصصی ندارد و هر کسی با هر شرایط مالی می تواند از آن استفاده کند.

لی توضیح داد: «الایزا، پرکاربردترین روش تجاری برای شناسایی نشانگرهای زیستی سرطان، برای عملکرد مناسب به تجهیزات گران قیمت نیاز دارد و پردازش یک نمونه ممکن است 12 ساعت یا بیشتر طول بکشد. این تاخیر در مناطق روستایی آمریکا یا کشورهای در حال توسعه بیشتر قابل مشاهده است، زیرا نمونه های به دست آمده از بیماران باید با تجهیزات تخصصی به شهرهای بزرگتر منتقل شوند و این منجر به مرگ و میر بیشتر در بین افراد مبتلا به سرطان می شود.

وی افزود: اگر نشانگرهای زیستی زودتر و قبل از گسترش سرطان شناسایی شوند، شانس بقای بیماران افزایش می یابد. هر گونه تأخیر در آزمایش، به ویژه در مناطقی که به تجهیزات گران قیمت دسترسی ندارند، می تواند برای پیش آگهی بیمار بسیار بد باشد.

دستگاه Li Group میکروسیال است. این بدان معنی است که می توانید چندین آزمایش را با استفاده از مقادیر بسیار کمی مایع انجام دهید. این دستگاه از ساختار ابتکاری استفاده می کند که در آن نمونه های خون بیمار در سوراخ های کوچکی در نوع خاصی از کاغذ وارد می شود. این دستگاه نشانگرهای زیستی پروتئین های سرطانی را در نمونه های خون تنها در چند دقیقه ثبت می کند. بعداً رنگ کاغذ تغییر می کند و شدت رنگ نشان می دهد که چه نوع سرطانی تشخیص داده شده است و تا چه اندازه پیشرفت کرده است.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.