افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

اما اگر فروش دارو از طریق اینترنت / اهمیت محرمانه بودن اطلاعات دولتی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 409876
اما اگر فروش دارو از طریق اینترنت / اهمیت محرمانه بودن اطلاعات دولتی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

شهرام کلانتری در گفتگو با خبرنگار بیشتردرباره فروش داروها از طریق اینترنت به اما و اگرهایی گفت: خوب است که مردم مطالبی را در مورد فروش دارو در اینترنت بدانند، البته ما به عنوان یک جامعه دارویی قبول داریم که برخی افراد نیاز به دریافت غیر حضوری دارند. خدمات حضوری، امروزه خدمات غیر حضوری در […]

شهرام کلانتری در گفتگو با خبرنگار بیشتردرباره فروش داروها از طریق اینترنت به اما و اگرهایی گفت: خوب است که مردم مطالبی را در مورد فروش دارو در اینترنت بدانند، البته ما به عنوان یک جامعه دارویی قبول داریم که برخی افراد نیاز به دریافت غیر حضوری دارند. خدمات حضوری، امروزه خدمات غیر حضوری در اینترنت در دسترس است و فضای مجازی ساخته شده است، اما اگر چیزی برای نیازهای جامعه و گاهی بیماران مسن باشد چه می شود. دشوار است درمان یا بقیه افراد اجتناب ناپذیر است، باید در چه جهت و ساختاری به بهترین شکل ممکن انجام شود و مردم بتوانند از مزایای آن بهترین بهره را ببرند.

وی افزود: آنچه ما به عنوان کارشناسان کارگری، انجمن های علمی و بازرگانی ذیربط و متخصصان و همچنین سازمان نظام پزشکی و بدنه کارشناسی وزارت بهداشت معتقدیم این است که این داده های سلامت مردم از جمله داده های مربوط به تجویز نسخه است. . و میزان مصرف و آنچه مصرف می کنند، چه بیماری هایی دارند، بیماری های ژنتیکی در خانواده و… داده های حاکمیتی است که باید در اختیار دولت قرار گیرد. نباید در چارچوب بخش خصوصی انجام شود، زیرا در زمینه بخش خصوصی نظارت عالی انجام نخواهد شد و حتی ممکن است سهواً توسط افراد یا حتی دشمنان مورد سوء استفاده قرار گیرد.

کلانتری ادامه داد: سایر موارد مطرح شده در این زمینه؛ در حال حاضر وقتی مردم در داروخانه خدمات حضوری دریافت می کنند، خدمات مشاوره، نظارت حضوری، نظارت بر سلامت و ایمنی محصولات، نحوه نگهداری و سایر موارد را هم برای خود و هم برای خود می بینند. دستگاه های نظارت. نظارت خوبی بر آنها داشته باشید. اما اگر در اینترنت منتشر شود، احتمال سوء استفاده چند برابر می شود.

رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: در حالی که می دانیم نه قوانین سختگیرانه ای برای رسیدگی به تخلفات مجازی و اینترنتی داریم و نه ابزار نظارتی کافی در اختیار سازمان های نظارتی است. سقوط مثل سازمان غذا و دارو است. علاوه بر این، شکل مشاوره و محرمانه بودن مشاوره دارویی بین بیمار و داروساز، بیمار و پزشک الزامات خاصی در قانون دارد، ما در سازمان نظام پزشکی، کمیسیون های اخلاق و سوگند جامعه پزشکی. ما بر این اصرار داریم، محرمانگی مطلق باید بین بیمار و درمانگر حفظ شود. در بستر اینترنت، امنیت جریان داده آنطور که باید و شاید رعایت نخواهد شد. اینها مسائلی است که ممکن است مردم در شرایط ساده کار به آن توجهی نداشته باشند، اما مسئولان قطعا درک می کنند که اینها نگرانی هایی است که سلامت و ایمنی مردم را به خطر می اندازد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فروش دارو از طریق اینترنت قانونی است، گفت: در حال حاضر در هیچ قانونی به فروش دارو در اینترنت اشاره نشده است اما در بسیاری از قوانین فروش دارو از طریق اینترنت و … به صورت مجازی.” ممنوع است. اگر قانون تجارت الکترونیک را در بند 6 ماده بخوانید برای به صراحت اشاره شده است که این قانون شامل دیتاپیام های مربوط به فروش دارو و مکمل های دارویی به مصرف کننده نهایی نمی شود و فروش دارو از طریق اینترنت ممنوع است. آنچه افرادی را که به دنبال کار بر روی پلتفرم هستند و به آن مراجعه می کنند آزار می دهد، مراجعه به نسخه الکترونیکی است که در قوانین توسعه پنج ساله آمده است، نسخه الکترونیکی فقط یک نسخه الکترونیکی نیست، بلکه یک بسته کامل از خدمات است و نکته اصلی و عمودی این بسته، ذخیره اطلاعات درمان و دارویی افراد در پرونده الکترونیک سلامت است، اما این پرونده الکترونیک سلامت هنوز در وزارت بهداشت اجرایی نشده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.