افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

دولت باید جسورانه از ارسال سوخت و برق به افغانستان جلوگیری کند تا طالبان خطر هیرمند را بپذیرند.

  • کد خبر : 409854
دولت باید جسورانه از ارسال سوخت و برق به افغانستان جلوگیری کند تا طالبان خطر هیرمند را بپذیرند.

به گزارش خبرآنلاین، در حال حاضر حکومت طالبان از ورود روزانه 2 میلیون و 247 هزار متر مکعب حقوق ایرانیان از هیرمند جلوگیری می کند و مقامات ایرانی سال هاست که در دولت های قبلی و فعلی از این موضوع شکایت و شکایت دارند و باطل و خوشحالی کرده اند. مذاکرات آنها به وعده های […]

به گزارش خبرآنلاین، در حال حاضر حکومت طالبان از ورود روزانه 2 میلیون و 247 هزار متر مکعب حقوق ایرانیان از هیرمند جلوگیری می کند و مقامات ایرانی سال هاست که در دولت های قبلی و فعلی از این موضوع شکایت و شکایت دارند و باطل و خوشحالی کرده اند. مذاکرات آنها به وعده های پوچ طرف مقابل راضی هستند.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مایه تاسف بیشتر این است که برخی از عوامل مسئول در این زمینه حتی به دروغ سیل های ناشی از بارندگی ها را که بعضاً به اشتباه وارد ایران می شود به حساب حقابه نسبت می دهند در حالی که در عین حال طالبان نیز از آب های مازاد و سرریز سد استفاده کرد. کمال خان برای جلوگیری از ورودش به ایران به مرداب های داخل افغانستان رانده شد!

ایران برای دستیابی به حق قانونی خود تنها دو راه دارد، یکی پیگیری آن با انضباط کاری و بدون وقفه طبق قانون و بر اساس آنچه در معاهده 1351 مقرر شده است و دیگری فشار بر خودکفایی ها. . او حکومت طالبان را از طریق اهرم های دیپلماتیک، تجاری و مادی اعلام کرد.

افغانستان به شدت به بنزین، گازوئیل و برق ایران متکی است. ایران یکی از 10 شریک تجاری افغانستان است و تجارت بین دو کشور به 3 میلیارد دلار رسیده است. ایران می تواند از این اهرم ها برای وصول وظایف خود استفاده کند.

امتیازات متعددی که ایران به دولت خودخوانده و غیرقانونی طالبان داده است برخلاف معیارهایی است که معمولاً در عرف بین‌المللی برای یک دولت به رسمیت شناخته نشده در نظر گرفته می‌شود. با قطع این امتیازات، دولت خودخوانده طالبان ممکن است تحت فشار قرار گیرد و مجبور شود به ایران تسلیم شود. علت انجام نشدن این اقدامات این است که با منافع نامشروع برخی افراد در داخل ایران در تضاد است. دولت چهاردهم باید این تضاد منافع را از بین ببرد و با کوتاه کردن دست این سودجویان حقوق ایران را بگیرد. انضباط کاری مورد نظر دولت چهاردهم این شجاعت را می طلبد.

23302

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.