افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

کشورهای غربی با حمایت از اسرائیل ادعاهای حقوق بشری خود را به گور بردند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 409811
کشورهای غربی با حمایت از اسرائیل ادعاهای حقوق بشری خود را به گور بردند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور بعدازظهر جمعه در گفت و گو با بیان اینکه سمت معاونت راهبردی عنوان جدیدی است که رئیس جمهور لطف کردند برای من قائل شدند، افزود: چندان علاقه ای به ورود نداشتم. دولت، فکر کردم وظیفه من است. مترو من این کار را در زمان انتخابات […]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس جمهور بعدازظهر جمعه در گفت و گو با بیان اینکه سمت معاونت راهبردی عنوان جدیدی است که رئیس جمهور لطف کردند برای من قائل شدند، افزود: چندان علاقه ای به ورود نداشتم. دولت، فکر کردم وظیفه من است. مترو من این کار را در زمان انتخابات انجام دادم.

V متاسفم بابا: سرمایه اجتماعی دولت به حدی بود که دوستان داخل و خارج از دولت اصرار داشتند که به نوعی در خدمت باشم. معاونت راهبردی علاوه بر مشاوره به رئیس جمهور، به عنوان مرکز تحقیقات راهبردی نیز سابقه داشته است.
و این مرکز در دولت های مختلف فراز و نشیب های زیادی داشته است، در دولت قبل تقریبا تعطیل شد هرچند در 6 ماه اخیر اقدامات خوبی انجام دادند.

معاون راهبردی رئیس جمهور افزود: مشق شب رئیس جمهور به ما گفت که ما به وظایف مرکز اضافه می کنیم، در یک کلام باید رابط جامعه مدنی و نخبگان با دولت باشیم، با این فرض که راه حل نداریم و چیزها را خوب نمی دانیم. .

ما می خواهیم مشکلات کشور را حل کنیم.

وی ادامه داد: در معاونت راهبردی ریاست جمهوری هیچ علاقه ای به مسیری که کشور باید طی کند نداریم، فقط می خواهیم مشکلات کشور حل شود، برخی مسائل در حوزه سیاست خارجی است. تراز فراگیر یکی از نکاتی است که آقای مزیکیان در جریان انتخابات مطرح کردند. که به عنوان ما می توانیم با همه ارتباط برقرار کنیم اما در یکی مسدود کردن از خاص بودن دست نکشید و بتوانید از همه اعضا بیشترین بهره را ببرید.

ظریف ادامه داد: یا بحث روابط همسایگی. این فراتر از همه دستگاه ها است. ما درگیر مسائل روزمره سیاست خارجی نمی شویم. من نظرات خود را ارائه می کنم، اما این وظیفه اصلی ما نیست. ما پروژه ای به نام «ایران آینده» داریم که مشکلات و فرصت هایی را که ایران در آینده با آن مواجه خواهد شد، بررسی می کند.

وی تصریح کرد: مدیریت گفت چه خوب است که این دولت بعد از چهار سال 100 مدیر جوان را به کشور بیاورد. ما در حال بررسی راه های رسیدن به این هدف هستیم و معتقدیم زمان آن فرا رسیده است که زنان بیش از هر زمان دیگری در دولت حضور داشته باشند. در سطح معاونان وزرا حضور جوانان بسیار بیشتر است، در جایگاه معاونت راهبردی بیشترین حضور جوانان و زنان را داریم.

من در روند انتخابات فرمانداری حضور ندارم.

معاون راهبردی رئیس جمهور در ادامه به طور خاص تجهیزات در دولت گفت: من در کمیته هستم تجهیزات دولت من نیستم و من نمی توانم توضیح دهم که چه اتفاقی افتاده است. من به عنوان عضوی از دولت از تصمیمات حمایت می کنم. من در مرحله تصمیم گیری هستم. من می بینمبه عنوان مثال من در انتخابات فرمانداری حضور ندارم بنابراین نمی توانم توضیحاتی بدهم. اما من به عنوان عضوی از دولت از تصمیمات حمایت می کنم.

ظریف تاکید کرد: ما به عنوان معاون راهبردی رئیس جمهور فکر می کنیم دولت آقای مزکیان سه مولفه اصلی آشتی، عدالت و توسعه دارد. این دولت، دولت. توسعه است که معنای عملیاتی و آکادمیک خاصی دارد، عدالت نیز بخش بسیار مهمی است که در سخنان آقای مزیکیان بود و یکی از پایه های انقلاب اسلامی است. و توافق وجود دارد.

وی گفت: در معاونت راهبردی در حال بررسی این مولفه ها هستیم.

در استراتژی برنامه و استراتژی برنامه نیاز است. کوچک طولانی مدت است

ظریف با تاکید بر اینکه ما جامعه کثرت گرا هستیم و یک حزب نمی تواند نظر خود را تحمیل کند، گفت: سیاست هایی را که جواب نداد مانند حجاب و فیلترینگ را بدون گوش دادن دنبال کردیم. امیدوارم با تمرین مدارا نسبت به همه طرف شما و با تمرین شنیدن و تمرین شنیدن می توانیم به نتیجه معقول تری برسیم. ما که اصول قرآنی را قبول داریم، قائل به گوش دادن هستیم. گوش دادن و فکر کردن بسیار مهم است.

معاون راهبردی رئیس جمهور تاکید کرد: وفاق به معنای گفت و گو شخصا است می تواند من می دانم; ادامه بحث تمدن ها آقای خاتمی است. می تواند من می دانمدر گفت‌وگوی تمدن‌ها، کلمه کلیدی گفتگو است نه تمدن.

وی ادامه داد: قرار است ما صحبت را بشنویم، باید حاضر باشند قانع شوند، از اعتقادات خود دست نکشند، بفهمند چرا 50 درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، این حرف ها باید شنیده شود، ما باید به مردم گوش کن، نه به کسانی که همیشه با آنها هستند. hasr و ما یک نشریه داریم، شاید به نتایج متفاوتی برسیم.

ظریف گفت: بعید است می تواند من می دانم برخی از نمایندگان مجلس چه می گویند؟ سرور یا مسائل دیگر می گویند نظر همه اصولگرایان کشور است.

این کاملا اشتباه است که فکر کنیم ایالات متحده به ما علاقه دارد.

معاون راهبردی رئیس جمهور درباره روابط با آمریکا گفت: بله، آمریکا برای ما خوب نیست، این موضوع اصلاً نیازی به بحث ندارد، اینکه فکر کنیم آمریکا به ما علاقه دارد فکری کاملا اشتباه است. اساساً جامعه جهانی جای چنین تعاملاتی نیست.

وی افزود: بسیاری از فعالان جهانی علاقه ای به ما ندارند. در دهه 70 که انقلاب اسلامی آمد، اولین ارتشی بود که نظام دوقطبی را به چالش کشید، پنج عضو دائم شورای امنیت از عراق حمایت کردند.

ظریف گفت: پنج به علاوه یک. در مقابل ما نشسته بودیم، همه همکلاسی هایمان متجاوز بودند. همچنین برای اینکه ما با روسیه و چین روابط معقولی داشته باشیم باید به یک تعادل جامع دست پیدا کنیم تا روسیه و چین چینی آنها نباید احساس کنند که ما در هر شرایطی به آنها وابسته هستیم و می توانند هر بیانیه ای را علیه ما امضا کنند.

معاون راهبردی رئیس جمهور گفت: اروپا نیز اقدامات بسیار خصمانه ای مانند اعلامیه اخیر و حمایت از رژیم صهیونیستی را علیه ایران انجام داد. اروپا، ایالات متحده، کانادا و دیگران با حمایت از اسرائیل، ادعاهای حقوق بشری خود را دفن کردند.

گفت: ما منافع خودمان را داریم. گرفت بیاوریمشان نه اینکه کسی آنها را به ما بدهد.

ظریف ادامه داد: نباید پیش کسی بهانه بیاوریم. در دوره ترامپ دیدیم که می‌خواهد مسئله ایران را دوباره امن کند. اما در شورای امنیت شکست خورد. بیش از 400 روز تلاش کردند قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کنند، اما شکست خوردند.

معاون راهبردی رئیس جمهور افزود: هیچکس نمی خواهد به آمریکا برود. دنیا جای دوستی نیست، جای علایق است. ما در گذشته نشان داده ایم که می توانیم سود خود را به دست آوریم.

وی تاکید کرد: سیاست همسایگی باید بر اساس یادگیری نباش از بین بردن امروز که این اعتماد به نفس اگر می دانیم که می توانیم امنیت خود را بدون خرید از دیگران تامین کنیم، باید روی منطقه قوی شرط بندی کنیم.

ظریف توجه داشته باشید کردی: آقای مدزیکیان در جلسه ترمز و ترمز او نیز شرکت کرد؛ ترمز این یک احتمال است، اتحادیه اقتصادی اوراسیا وجود دارد، اکو وجود دارد، این همکاری ها می تواند به واقعیت تبدیل شود. ایران باید موقعیت استثنایی داشته باشد باشد عقب نشینی، لغو تحریم ها، اف من تی اف حل شود

وی گفت: امروز به عنوان یک قدرت منطقه ای سر هستیم، اما با حل مشکلات کارمان را آسان می کنیم، باید زنجیر را برداریم کیک بیایید مردم را باز کنیم، زمانی که زنجیرهای از کیک مردم باز خواهند شد و خواهند دید که ما شاهد چه رونق اقتصادی خواهیم بود.

معاون راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: بارها شنیده ایم که مشکلات اقتصادی کشور بدون حل مشکلات سیاست خارجی حل نمی شود. به طور خاص من نمی توانم در مورد این گفته از نظر اقتصادی اظهار نظر کنم.

ظریف افزود: اما از نظر فردی که در سیاست خارجی تجربه دارد، می توانم بگویم که ما در مورد سرمایه گذاری ها، تحریم ها، هزینه نقل و انتقال پول، هزینه هایی که ناشی از آن است صحبت می کنیم. اف من تی اف گارانتی ها به سختی بر ما تحمیل می شود. مقابل به گفته عادلی، رئیس سابق بانک مرکزی سرمایه گذاری خارجی در حوزه نفت و گاز برای ما حیاتی است که بتوانیم تولید را افزایش دهیم.

وی گفت: ما سرمایه انسانی بالایی داریم و ایرانی ها بسیار ثروتمند هستند. اما متاسفانه شرایط کشور به گونه ای است که نه تنها سرمایه جذب نمی کنیم بلکه فرار سرمایه هم داریم! برخی از اینها به دلیل مسائل حاکمیتی و قوانین مردم زمانه است. بلند می شود انجام شده از دولت قبل حرکتی برای کاهش مشارکت دولت در اقتصاد در معاونت ستاد تحول دولت آغاز شد. ما نیز با او همکاری می کنیم.

ما کشوری کثرت گرا هستیم، هیچکس نباید عقاید خود را تحمیل کند.

ظریف گفت: در خصوص لایحه حجاب، لایحه حجاب به تصویب رسید و به تصویب رسید. اما پزشکان برای کنترل اوضاع تلاش کردند و امیدواریم راه حل معقولی مورد توافق جامعه داشته باشیم.
به شما اطمینان می دهم در مورد اینترنت و روزنامه نگاران هم همینطور. شهادت فکر می کنم پزشکان این مسائل را دنبال می کنند و حساس هستند.

معاون راهبردی رئیس جمهور افزود: کسانی که از آمدن آقای مدزیکیان راضی نیستند تلاش می کنند دانه ناامیدی بکار 100 روز از دولت جدید نگذشته است و انتظارات باید تدریجی و اصلاحی باشد و با شنیدن سخنان منتقدان و مخالفان به راه حل برسیم.

وی گفت: در سال های 83 و 84 بحث گذرگاه خاتمی مطرح شد و اکنون از پیشرفت اقتصادی آن زمان متأسفیم. من هرگز مردم را متهم نکردم، گروه های افراطی بودند که فکر می کردند می توانند دولت را سرنگون کنند.

ظریف افزود: مردم به تندروها واکنش نشان دادند، به هر دو طرف واکنش نشان دادند. از هر دو طرف گفتم برو صحبتی شد.

معاون راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: به طور خاص آقای مدزیکیان در زمینه های مختلف قضایی و اجتماعی تلاش های زیادی کرده است. ما در معاونت راهبردی رئیس جمهور شکایات مردم را به آنها می گوییم و آنها راه های مختلفی برای شنیدن دارند. شکایات. دیده اید که از برخی جملات پرهیز شده است، مثلاً با دانش آموزان و معلمان کارهای خوبی انجام شده است.

وی تاکید کرد: اقدام آقای مدزیکیان یک اقدام اصلاحی است. در انتخابات ما انقلاب نشد، یک جریان اصلاح طلب. گران است شکل گرفته و باید توجه داشته باشیم که این حرکت اصلاحی گران است زمان زیادی می برد. بگذارید زود از اصلاحات دست نکشیم. در سال 83 و 84 بحث گذرگاه خاتمی مطرح شد و اکنون از پیشرفت اقتصادی آن زمان متأسفیم.

ظریف ادامه داد: باید بپذیریم که در جامعه کثرت گرا هستیم. آقای بیزیکیان با 30 درصد آرای مردم، 20 درصد به رقیب خود رای دادند و 50 درصد رای نیاوردند. اما امروز خود را رئیس جمهور همه مردم می دانند.

معاون راهبردی رئیس جمهور به طور خاص دغدغه های منطقه ای و امنیتی گفت: با خواندن خاطرات علم، شاه هم همین دغدغه را داشت. اما راه متفاوتی را انتخاب کرد، مسیر وابستگی ما اکنون توانایی دفاع از خود را داریم.
آمریکا در توافق نامه نشان داد به تعهدات شما الزام آور نیست و همه می دانند که این نقض توافق مسئولیت آنهاست.

پزشکان با 30 درصد آرا آمدند، 20 درصد به رقیب خود رای دادند و 50 درصد رای ندادند. اما امروز خود را رئیس جمهور همه مردم می دانند.

معاون راهبردی رئیس جمهور گفت: الان آن تکلیف به ما محول نشده است، خیر یک سیاست نامه قبلاً تدوین شده است.

ادامه: آقای رئیس بار عدم تمرکز تاکید می کنند که استان ها می توانند برای خودشان برنامه ریزی کنند کوچک معاونت اجتماعی و استانی هم در معاونت راهبردی داریم.

ظریف گفت: باید در همه استان ها تسهیلات سرمایه گذاری داشته باشیم. ایرانی ها در شهر خود سرمایه گذاری خواهند کرد استان آنها علاقه مند هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.