افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

تغییر چهره امیر افشار مجری سابق تلویزیون پس از 30 سال + عکس و بیوگرافی

  • کد خبر : 409744
تغییر چهره امیر افشار مجری سابق تلویزیون پس از 30 سال + عکس و بیوگرافی

امیر افشار این مجری قدیمی تلویزیون در سال 1344 در تهران به دنیا آمد و سال ها به عنوان مجری تلویزیون در صدا وسیما فعالیت کرد. افشار مجری سابق تلویزیون در دهه 60 و 70 از ابتدای انقلاب اسلامی وارد سازمان صدا و سیما شد و در برنامه هایی مانند اعلام برنامه های شبکه یک […]

امیر افشار این مجری قدیمی تلویزیون در سال 1344 در تهران به دنیا آمد و سال ها به عنوان مجری تلویزیون در صدا وسیما فعالیت کرد. افشار مجری سابق تلویزیون در دهه 60 و 70 از ابتدای انقلاب اسلامی وارد سازمان صدا و سیما شد و در برنامه هایی مانند اعلام برنامه های شبکه یک سیما، اولین برنامه زنده شبانگاهی بعد از انقلاب حضور داشت. با عنوان گلچین شبانه، تابستان، ورزش و سلامت و… ساخته شده بیوگرافی امیر افشار مجری سابق تلویزیون و جدیدترین عکس های او را در ادامه این مطلب در بخش فرهنگ و هنر دنبال کنید.

بیوگرافی امیر افشار مجری سابق تلویزیون.

امیر افشار مجری تلویزیون متولد 1344 در تهران است. وی از مجریان و گویندگان صدا و سیمای ایران است که در دهه 60 و 70 مجری برنامه های بسیاری در تلویزیون و شبکه های 1 و 2 بوده است.

او از دلیل عدم کارش در تلویزیون می گوید. از سال 1358 تا 88 حدود 9 سال در تلویزیون اجرا نداشتم اما در برنامه های مختلف فرهنگی و هنری که در کشور برگزار می شد اجرا داشتم.

در این مدت پیشنهادهایی بود که قبول نکردم. به دو دلیل قبول نکردم. اولاً به این دلیل که کارگردان تلویزیون بود و زمان کمی برای بازیگری داشت و نمی توانست در برنامه های روتین شبکه حضور پیدا کند. ثانیاً این برنامه برای من جالب نبود. همیشه دنبال نمایشی بودم که دوستش داشته باشم و بتوانم با مخاطب ارتباط برقرار کنم. به نظرم اگر مجری نتواند در ذهن مردم بماند و تاثیرگذار باشد، دلیلی برای بازیگری ندارند.

زندگی شخصی

از زندگی شخصی و همسر و فرزندانش اطلاعی در دست نیست. وی فارغ التحصیل رشته تولید در گرایش کارگردانی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما است و در حال حاضر علاوه بر کارگردانی، اجرای برنامه «شبکه ای از هر ایرانی» را بر عهده دارد. درباره شغل دومش گفت: به کشاورزی علاقه زیادی دارم. من اخیراً زمین کشاورزی خریدم و در حال کاشت گندم هستم.

از بازیگری تا نویسندگی

افشار مجری سابق تلویزیون در دهه 60 و 70 از ابتدای انقلاب اسلامی وارد سازمان صدا و سیما شد و در برنامه هایی مانند اعلام برنامه های شبکه یک سیما، اولین برنامه زنده شبانگاهی بعد از انقلاب حضور داشت. با عنوان گلچین شبانه، تابستان، ورزش و سلامتی و … ساخته شده است

امیر افشار درباره حضورش در تلویزیون می گوید: سال 1377 دوبلاژ و تک نواز یک گروه کر و در سال 1378 گوینده رادیو همدان بودم. از سال 1965 در دانشکده صدا و سیما کارگردانی تلویزیون خواندم. در سال 1368 در روزهای تعطیل و مناسبت ها در گروه آموزشی شبکه یک سیما اجرا کردم و در سال 72 به عنوان گوینده این شبکه تلویزیونی ایفای نقش کردم.

صدا کاملا ژنتیکی است. فردی که می خواهد مترجم شود باید توانایی داشتن صدای کافی را داشته باشد. علاوه بر این، استعداد ذاتی نیز بسیار مهم است. اگر فردی با این ویژگی ها وارد محیط مناسبی شود و آموزش های لازم را ببیند، می تواند موفق شود. وی فارغ التحصیل رشته تولید در گرایش کارگردانی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما است و در حال حاضر علاوه بر کارگردانی، اجرای برنامه «شبکه ای از هر ایرانی» را بر عهده دارد.

شرکت در برنامه چل تایک

امیر افشار شب پنجشنبه 27 آذر 1400 مهمان برنامه چهل تیکه با اجرای محمدرضا علیمردانی در شبکه نسیم که خاطره دهه شصت و طرز ساخت برنامه در دو شبکه معروف یک و دو است. در مورد اتفاقات و تجربیات به یاد ماندنی گفت.

گفتگو با امیر افشار مجری قدیمی تلویزیون

گفتگوی خواندنی امیر افشار را در ادامه دنبال کنید:

بازیگری در تلویزیون را از چه سالی شروع کردید؟

در سال 1377 صداپیشه و تکنواز گروه کر و در سال 1378 گوینده رادیو همدان بودم. از سال 1965 در دانشکده صدا و سیما کارگردانی تلویزیون خواندم. در سال 1368 در روزهای تعطیل و مناسبت ها در گروه آموزشی شبکه یک سیما اجرا داشتم و در سال 72 به عنوان گوینده این شبکه تلویزیونی ایفای نقش کردم.

علاقه به تئاتر

من هم از ابتدا به تئاتر علاقه داشتم و حتی در کنکور سراسری که قبول شدم توانستم در رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای زیبا و دانشکده صدا و سیما ادامه تحصیل بدهم که در نهایت صدا و سیما را انتخاب کردم. . همیشه و تاکنون به بازیگری و بازیگری علاقه زیادی دارم.

به نظر شما چگونه باید عمل کردن را یاد گرفت؟

صدا کاملا ژنتیکی است. فردی که می خواهد مترجم شود باید توانایی داشتن صدای کافی را داشته باشد. علاوه بر این، استعداد ذاتی نیز بسیار مهم است. اگر فردی با این ویژگی ها وارد محیط مناسبی شود و آموزش های لازم را ببیند، می تواند موفق شود.

توبیخ برای عملکرد ناکافی

نه، هنوز برای من اتفاق نیفتاده است. البته گاهی من و تهیه کننده یا بالعکس به دلیل عدم توافق با هم دعوا می کردیم که طبیعی است و در هر کاری ممکن است اتفاق بیفتد.

وی درباره علت کم کاری و کم رنگ بودن عرصه بازیگری تلویزیون گفت: از سال 79 تا 88 حدود 9 سال در تلویزیون بازی نکردم اما در برنامه های مختلف فرهنگی و هنری بازی کردم که در کشور انجام شد. در این مدت پیشنهادهایی بود که قبول نکردم.

به دو دلیل قبول نکردم. اولاً به این دلیل که کارگردان تلویزیون بود و زمان کمی برای بازیگری داشت و نمی توانست در برنامه های روتین شبکه حضور پیدا کند. ثانیاً این برنامه برای من جالب نبود. همیشه دنبال نمایشی بودم که دوستش داشته باشم و بتوانم با مخاطب ارتباط برقرار کنم. فکر می کنم اگر مجری نتواند در ذهن مردم بماند و تاثیرگذار باشد، دلیلی برای بازیگری ندارند.

چه اتفاقی افتاد که با حضور مجدد در شبکه یک موافقت کردید؟

به لطف حضور مهدی فرجی در شبکه و همچنین درخواست آقای مصداقی مدیر پخش شبکه توانستم به خانه اصلی خود برگردم.

پیشنهادهای متعددی از شبکه های دیگر دریافت کرده ام اما به دلیل حضور چندین ساله در شبکه یک، علاقه مند به ماندن در این شبکه هستم. انشاالله هر برنامه شبکه ایرانی با طراحی جدیدتر و در بازه زمانی مناسب تری پخش می شود.

چون برنامه پخش درستی ندارد و معمولا مردم در حال استراحت هستند یا از سر کار به خانه می آیند، بیننده زیادی ندارد اما هر روز پیامک و تماس تلفنی زیادی داریم که نشان می دهد مردم این برنامه را تماشا می کنند. و خواسته های خود را با ما در میان بگذارید.

عکس های جدید امیر افشار مجری سابق تلویزیون

امیر افشار

امیر افشار

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.