افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

اجازه نمی دهیم عده ای در میدان از کشور مستقل صهیونیستی صحبت کنند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 409722
اجازه نمی دهیم عده ای در میدان از کشور مستقل صهیونیستی صحبت کنند – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از اعضای حوزه، با تاکید بر اهمیت علم و اخلاق در حوزه، اظهار داشت: حوزه باید رسالت اصلی خود را داشته باشد؛ در حالی که در حوزه علمیه، علم و اخلاق مهم است. یعنی پیروی از علم و اخلاق و ورود به […]

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از اعضای حوزه، با تاکید بر اهمیت علم و اخلاق در حوزه، اظهار داشت: حوزه باید رسالت اصلی خود را داشته باشد؛ در حالی که در حوزه علمیه، علم و اخلاق مهم است. یعنی پیروی از علم و اخلاق و ورود به مسائل سیاسی با همین معیارها. قبلاً هم گفته ام که چشمانمان را روی کمبودها و مشکلات نمی بندیم و مکرر در خلوت یا علنی زنگ هشدار می دهیم و سیاست من استقلال از حوزه است، اما استقلال را نباید به این معنا فهمید که برخی افراد زیر سوال می روند. سیاست امام و انقلاب. راه میدان، همان راه امام راحل رحمه الله است و نظام و انقلاب نیز از همین میدان سرچشمه گرفته است.

وی ادامه داد: اگر در دین و مذهب، مصالح مردم و آرمان امام انحرافی وجود داشته باشد بدون تمجید متوجه آن خواهیم شد.

این مرجع تقلید افزود: در این شرایط سخت در لبنان و فلسطین که صهیونیست ها روزانه هزاران زن را می کشند، اجازه نمی دهیم. و کودک آنها را بکشید و آواره کنید و خانه و زندگی آنها را غصب کنید. در سمینار عده ای از وجود کشوری مستقل با این تاریخ و ویژگی هایی که مطرح شد صحبت می کنند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: امام (ره) نه تنها به خاطر کشور یا گروه خاصی، بلکه به دلیل غصب و نامشروع بودن این رژیم با اسرائیل مخالفت کردند و جهت دیگر، شعار تجاوز به کشورهای دیگر است. ببینید گروهی از غاصبان که سرزمینی را غصب کرده اند و شعار رسمی آنها حمله به کشورهای دیگر است چگونه روز به روز به این تجاوز ادامه می دهند؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قرارگاه باید بر سنت های اصیل خود پافشاری کند و بر حفظ دین مردم و عظمت ملت تاکید کند، نباید در اردو چند دسته باشد، همه باید در کنار هم باشیم و برای جلب رضایت. از امام زمان الشریف«هدف همه ما همین است و خود را سرباز معظم له می دانیم تا برای حل مشکلات تلاش کنیم و هشدار دهیم تا در انشاالله پرچم این انقلاب به جناب عالی برسد.

با تأکید بر این نکته که طلاب جوان نیز باید راه علمای بزرگ را طی کنند و یکی از راه‌های آن مطالعه احوال علما و موفقیت‌هایی است که در تهذیب خود داشته‌اند و این منافاتی با توجه و اظهار نظر در موضوعات روز ندارد. و سیاست گفت: امام (ره) یک عارف به معنای واقعی کلمه بود، اما در عین حال سیاستمداری برجسته، فقیهی بزرگ و در عین حال زمان شناس عالی بود که همه اخبار دنیا را زیر نظر داشت و علیه انحرافات فریاد می زد.

این مرجع تقلید ادامه داد: اگر بخواهم از مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی زمان خود نام ببرم، از بدو ورود به قم در سال 1322 شمسی تا پایان عمر شریف ایشان که حدود 80 سال طول می کشد، با ایشان دوستی داشتم. زندگی فقیه و در عین حال در مسائل سیاسی هوشیار بودند.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: امروز همه کفر و استکبار و صهیونیسم در مقابل این نظام و رهبری است، اکنون وظیفه ما چیست؟ از چه کسی حمایت کنیم؟ آیا وظیفه ما حمایت از آرمان امام و خون شهدا و رهبری نیست؟ بنابراین، همه ما باید جبهه حق را تقویت کنیم، رهبری را تقویت کنیم و سنت های اصیل روستایی را حفظ کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.