افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

چگونه از چراغ های خطی در نورپردازی خانه های مدرن استفاده کنیم؟

  • کد خبر : 40969
چگونه از چراغ های خطی در نورپردازی خانه های مدرن استفاده کنیم؟

  امروزه خانه و دکوراسیون های مدرن طرفداران زیادی دارند و هر شخصی برای ساخت یا بازسازی منزل خود طراحی مدرن و ساده را ترجیح می دهد. در مورد بخش روشنایی خانه و یا مکان های دیگر هم همین موضوع صدق می کند. یکی از انواع ملزومات روشنایی که در ایجاد فضای مدرن نقش بسزایی […]

 

امروزه خانه و دکوراسیون های مدرن طرفداران زیادی دارند و هر شخصی برای ساخت یا بازسازی منزل خود طراحی مدرن و ساده را ترجیح می دهد. در مورد بخش روشنایی خانه و یا مکان های دیگر هم همین موضوع صدق می کند. یکی از انواع ملزومات روشنایی که در ایجاد فضای مدرن نقش بسزایی دارد، چراغ خطی است. زیبایی این نوع چراغ ها در ظاهر یکپارچه و انعطاف پذیر آنها پنهان شده است. چراغ های خطی دنیایی از زیبایی را به خانه شما می آورند، زیرا می توانند به صورت مخفی نصب شوند و یا در قاب های جذاب مخصوص قرار بگیرند و روشنایی چشمگیر و خاصی ایجاد کنند. این نوع چراغ ها برای افزودن تعادل، عمق و تنوع به طراحی نورپردازی شما ایده آل هستند. با خرید لاین نوری در ابعاد کوچک و بزرگ می توانید طراحی های متنوعی را ارائه دهید.

 

چراغ خطی چیست؟

خوب حتما تا به حال چراغ های خطی را دیده اید، اما اگر اولین بار است نام آن را می شنوید به شما می گوییم که این مدل چراغ ها چه تعریفی دارند. چراغ های خطی در واقع چراغ های نواری شکلی هستند که به شکل یک نوار LED عرضه می شوند. زمانی که این چراغ ها در پروفیل استفاده می شوند نور بهتر پخش می شود و این قاب از چراغ ها در برابر گرد و غبار و آب محافظت می کند. سپس می توان این مجموعه را در مکان های مختلف مانند داخل کناف ها و یا قفسه های یکسره پنهان نمود.

 کاربرد چراغ خطی

 چراغ خطی برای افزایش سطح نور، برجسته کردن اشیا مانند زیور آلات یا کتاب ها، نور دادن به فضای مطالعه و کار و ارائه لایه های نور جذاب در یک اتاق استفاده می شود. همچنین می توان از چراغ خطی در بیرون از ساختمان استفاده کرد و آنها را در داخل پله های باغ، پاسیو یا دیوارها به صورت یکپارچه نصب نمود. در یک خانه مدرن محل قرار دادن چراغ خطی نامحدود است و می توان آن را برای خلق فضایی دراماتیک، جهت نورپردازی معلق خطی و در دیوارها به صورت عمودی برای ایجاد نمایی با اصالت در راهروها استفاده نمود. این نوارهای همه کاره را می توان به شکل پروفیل های منحنی یا خطی شکاف داد و کوچک تر نمود، در این حالت آزادی عمل بیشتری برای طراحی نورپردازی خواهید داشت.

 چراغ های خطی در قفسه بندی

 ترکیب نورپردازی خطی با قفسه های کتاب یا زیور آلاتی که از منبع نور به ظاهر پنهان شده اند، می تواند در اتاق عمق ایجاد کند. برای اینکه قسمت کتاب ها روشن تر شود، پیشنهاد می کنیم چراغ خطی را در قسمت جلوی قفسه نصب کنید. برای ایجاد جلوه نمایشی هم بهتر است منبع نور را در پشت جسم قرار دهید. مانند تمام طراحی ها می توان با موقعیت، تقارن، عدم تقارن، طراحی انتزاعی و الگوهای کلاسیک بازی کرد تا نورپردازی مدرن و شگفت انگیزی خلق نمود.

 استفاده کاربردی از چراغ های خطی

 مهمترین بخش از خانه که بیشتر کارهای بانو خانه در این منطقه صورت می گیرد، صفحه کار آشپزخانه است. در این بخش بهترین انتخاب از نظر روشنایی چراغ های خطی هستند. علاوه بر فضای اطراف میز کار، می توان از پروفیل های چراغ خطی در بالای صفحه کار آشپزخانه نیز استفاده کرد تا روشنایی سطح کار نیز مهیا شود. بخش های دیگر خانه که می توان از چراغ خطی برای روشنایی آن استفاده نمود میز آرایش، میز کار یا حتی در بالای پیانو برای روشن کردن صفحه آن است.

 محل استفاده از چراغ های خطی در فضای مدرن

 نورپردازی خطی در اطراف یک اتاق، جذابیت و تعادل را به فضا می‌افزاید. روشنایی خطی را می توان در همه جا استفاده کرد، روی پله ها، در راهروها، آشپزخانه ها، مناطق نشیمن، مطالعه، حمام، بیرون و برای انواع فضاهای تجاری مانند سالن های ورزشی، دفاتر یا رستوران ها. همچنین می توان برای تاکید بر ویژگی ها و ایجاد روشنایی بیشتر در یک بخش از چراغ های خطی استفاده نمود. زمانی که انواع چراغ خطی توکار در سقف نصب می شوند، روشنایی دلپذیری را ارائه می دهند. زمانی که نور به سمت پایین سقف هدایت می شود، روشنایی ملایمی را در فضا ایجاد می کند.

بخش دیگری که که می توان در آن از چراغ های خطی برای جلوه بلندتر سقف استفاده نمود، قسمت های بالای سطوح مختلف است. چراغ های خطی در این قسمت ها می توانند گوشه های تاریک را روشن کنند و روشنایی عمومی فضا را نیز افزایش دهند. این می تواند یک نمایه روشنایی خطی ساده روی سطح نصب شده در بالای کمد یا دکورهای بلند باشد.

images_1690879228_64c8c4fc7da46.jpg

در نورپردازی مدرن ما بیشتر در مورد لایه های نور صحبت می کنیم. به معنای واقعی کلمه نورپردازی در ارتفاعات مختلف برای اهداف مختلف  و ایجاد یک طرح کلی بهتر است. به عنوان مثال نورپردازی در سطوح و ارتفاع پایین یکی از بهترین گزینه ها است. در آشپزخانه معمولا چراغ خطی در پایین جزیره در آشپزخانه استفاده می شود و نور یکپارچه ایجاد می کند. این روش نورپردازی تمرکز را به سمت کف برده و جزیره را که جسم بزرگی در آشپزخانه است کمتر نمایش می دهد. این روش نورپردازی در پایین پله ها نیز تاثیر گذار خواهد بود.

 در پایان اگر تمایل دارید که در خانه یا محل کار خود نورپردازی با ایده های مدرن داشته باشید می توانید به سایت لایت هوم مراجعه نمایید. اما در مجموع چراغ های خطی زیر مجموعه روشنایی مدرن در هر فضایی محسوب می شوند و برای دستیابی به مقصود خود کافی است مکان های درست نصب آنها را بشناسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=40969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.