افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

برنامه درسی اساسی ترین مشکل آموزش و پرورش – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 409681
برنامه درسی اساسی ترین مشکل آموزش و پرورش – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی بعدازظهر جمعه در نشست «برنامه درسی ملی و هوش مصنوعی» از طریق ویدئو کنفرانس، افزود: برنامه درسی ملی محور اصلی نظام تعلیم و تربیت و کمیت، کیفیت، میزان، مکان است. و تمامی ابعاد اجزاء موثر آن را در این سیستم مشخص می کند. وی یکی دیگر از چالش ها […]

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی بعدازظهر جمعه در نشست «برنامه درسی ملی و هوش مصنوعی» از طریق ویدئو کنفرانس، افزود: برنامه درسی ملی محور اصلی نظام تعلیم و تربیت و کمیت، کیفیت، میزان، مکان است. و تمامی ابعاد اجزاء موثر آن را در این سیستم مشخص می کند.

وی یکی دیگر از چالش ها را آموزش و «به حداقل رساندن» آن عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش یک سیستم موثر و بزرگ است که سرمایه انسانی و زیرساختی برای توسعه کشور ایجاد می کند؛ مشکلات آن باید در اولویت قرار گیرد و به خوبی به آن رسیدگی شود.

کاظمی تاکید کرد: اگر این نظام با بی ارزشی مواجه شود، مشکلات آن حل نمی شود، با انباشت انواع مشکلات روزمره و گرفتاری های گیج کننده مواجه می شود که بخشی از آنها لاینحل می ماند.

وی یکی دیگر از چالش های موجود را ساده انگارانه خواند و گفت: برخی فکر می کنند هرکسی می تواند آموزش و پرورش را تغییر دهد در حالی که این سیستم واقعا پیچیده، وسیع، متنوع، چندگانه و ظریف است و مدیریت آن کار بسیار دشواری است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: معلمان آموزش دیده زیادی داریم که باید به آنها فرصت رشد و شکوفایی در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم گیری داده شود. دریافت کنید ارائه شود

کاظمی چالش دیگر را «بی ثباتی مدیریتی» دانست و افزود: این معضل برای آموزش و پرورش کابوس است و باید برای رفع آن تدابیری اندیشید.

وی یکی از سیاست های اصلی آموزشی دولت چهاردهم را ارتقای نظام آموزشی اعلام کرد و گفت: در این زمینه نقشه راه داریم که مرحله اول آن به پایان رسیده است و رئیس جمهور با نگاه عمیق خود اولویت بندی می کند. آموزش و بهداشت. دولت قرار داده است

کاظمی با اشاره به تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور رئیس جمهور افزود: تلاش های زیادی برای پاسخگویی به مطالبات نیروهای عقب نشینی شده است.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که روز جمعه در خانه ریاضیات اصفهان برگزار شد و وزیر آموزش و پرورش از طریق ویدئو کنفرانس در آن شرکت کرد، جمعی از معلمان و نمایندگان خانه های ریاضیات و انجمن های معلمان ریاضی کشور به بیان نظرات خود پرداختند. پیشنهادات در موضوعاتی چون لزوم بازنگری در سند برنامه درسی و تحول بنیادین، توجه به برنامه های ضمن خدمت و پیش از خدمت، ضرورت استانداردهای محتوایی و فرآیندی در روش تدریس و برنامه درسی، تربیت معلم، جایگاه معلمان و نهادها. مانند انجمن های معلمان و خانه های ریاضی.

این جلسه یکی از برنامه های مجمع عمومی شورای خانه های ریاضیات کشور و شورای نمایندگان اتحادیه انجمن های علمی- آموزشی معلمان ریاضی ایران بود. این مجمع روز گذشته (پنجشنبه) در خانه ریاضیات اصفهان با حضور نمایندگان خانه‌های ریاضی کشور و انجمن‌های علمی آموزشی دبیران ریاضی استان‌ها، نمایندگان اتحادیه انجمن‌های ریاضی ایران، انجمن ریاضی ایران و انجمن ریاضی ایران آغاز به کار کرد. انجمن آمار ایران و تا امروز چهارم آبان ماه ادامه داشت.

خانه ریاضیات اصفهان نجیب اولین خانه ریاضیات ایران و جهان در سال ۱۳۷۷ آغاز به کار کرد.

این مرکز نجیب واحد غیردولتی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری اصفهان با هدف آماده‌سازی نوجوانان و جوانان برای تحقق اهداف فرهنگی و آموزشی، ارتقای کیفیت آموزش ریاضی و بهبود روش‌های علمی کاربردی فعالیت می‌کند. . و تحقیق برای بهبود دانش ریاضی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.