افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

قالیباف: در تصمیمات نظامی تصمیم نهایی پس از شورای عالی امنیت ملی در دست فرماندهی کل قوا است/ علت حادثه پیجر در لبنان نفوذ بود.

  • کد خبر : 409572
قالیباف: در تصمیمات نظامی تصمیم نهایی پس از شورای عالی امنیت ملی در دست فرماندهی کل قوا است/ علت حادثه پیجر در لبنان نفوذ بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف در اولین نشست میدانی سال تحصیلی جدید که با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه های سراسر کشور و با محوریت پرسش و پاسخ در حوزه «برنامه ریزی و طراحی کنشگری ملی» برگزار شد. وی با بیان اینکه در مجتمع فرهنگی 13 آبان (مرکز سابق سفارت آمریکا) برگزار شد، گفت: دغدغه […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف در اولین نشست میدانی سال تحصیلی جدید که با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه های سراسر کشور و با محوریت پرسش و پاسخ در حوزه «برنامه ریزی و طراحی کنشگری ملی» برگزار شد. وی با بیان اینکه در مجتمع فرهنگی 13 آبان (مرکز سابق سفارت آمریکا) برگزار شد، گفت: دغدغه ما باید مقاومت باشد، به آن اعتقاد داریم و بحث مقاومت را یکی از اولین مسائل کشور می دانیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز همه ابعاد مفهوم جبهه ظلم و جبهه باطل یعنی استکبار، ارتجاع و صهیونیسم به صورت عینی و ملموس مشخص شده است.

قالیباف با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه یک جوان مترقی، متدین، انقلابی، مؤمن و خلاق باید شناخت دقیقی از مسیر خود داشته باشد، افزود: جبهه مقاومت فقط در جنوب لبنان نیست و فقط موشک انداختن نیست. اما موشک یکی از ابزارهای مقاومت است.

قالیباف ادامه داد: ما علاوه بر برد موثر 2000 کیلومتری موشک هایمان، به برد اقتصادی هم نیاز داریم، اما متاسفانه برد مسائل اقتصادی با موشک های ما یکسان نیست. حالا این مسائل باید با هم ترکیب شوند.

و افزود: از این منظر اگر بحث مقاومت، موضوع اول کسی نباشد، به این معناست که او نمی خواهد در صف اول حق باشد و حتی اگر انتصابی را بپذیرد، معلوم است که در زمینه پرداخت برای آن نیست، زیرا جلوی سمت راست هزینه دارد و باید پرداخت شود.

قالیباف در پاسخ به یکی از دانشجویان مبنی بر حمایت مجلس از فلسطین و مقاومت، تصریح کرد: مجلس در دهه اخیر به ویژه در سال های اخیر در زمینه مسئله فلسطین پیشرو بوده است. البته قبول دارم که همه ما می‌توانستیم در حوزه فلسطین، جبهه مقاومت و اقداماتی که باید انجام شود بهتر عمل کنیم، اما در این بین مجلس نسبت به بقیه دستگاه‌ها وضعیت بهتری دارد. هم در قانونگذاری خودش و هم در قانونگذاری سایر نهادها و از این نظر برای 18 دستگاه تخصیصی در نظر گرفته است.

نفوذ عامل اصلی حادثه پیجر در لبنان است

قالیباف در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر انتقاد از تاخیر در پاسخگویی به دشمن گفت: دولت در تصمیمات نظامی تنها یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی است و ستاد کل نیروهای مسلح نیز وظایفی دارد. . . بالاخره تصمیم نهایی بعد از شورای عالی امنیت ملی به دست فرمانده کل قوا است که حضرت آقا در نماز جمعه نصر فرمودند. در این زمینه تعلل نمی کنیم و عجولانه عمل نمی کنیم.

رئیس مجلس با اشاره به برخی نقاط ضعف در این زمینه گفت: در بازدید از مجروحان حادثه بیروت دیدم که افراد زیادی توسط پیجر مجروح شده اند که این به دلیل نفوذ بوده است.

وی به عملیات صادق 1 اشاره کرد و اظهار داشت: پس از اولین عملیات «صادق» علاوه بر بررسی نوع تجهیزات، نقاط قوت و ضعف خود را نیز برای رفع مشکلات مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. دوستان صنعت هوافضا که امروز ناعادلانه به آنها انتقاد می شود در این زمینه تلاش زیادی کردند و قسم می خورم که برای رفع نقاط ضعف به چشم خود نخوابیدند.

قالیباف اضافه کرد: نتیجه این شد که در عملیات «وعده صادق 2» موشک های مافوق صوت در موج اول به رادار اصلی دشمن اصابت کرد و سپس موشک های دیگر به هدف اصابت کرد و 85 درصد آنها به درستی عمل کردند.

وی دستیابی به چنین نتیجه ای را حاصل بحث های طراحی، فنی و تاکتیکی در مقطع زمانی دانست که نباید سطحی به آن نگاه کرد و افزود: مجاهدان در عرصه هوافضا هیچگاه خسته نمی شوند و از زمانی که عملیات به پایان رسید و ما راحت نشسته اند، این مردم در ردیف. اولاً آنها هنوز در این زمینه هستند و حتی برای بازگشت به خانه و استراحت خود مرخصی نگرفته اند. پس نباید با حرف هایمان خستگی در بدنشان باقی بماند.

رئیس مجلس با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله گفت: جایگاه شخصیتی مانند سیدحسن نصراللهی است که از 30 سالگی چنین مسئولیتی را بر عهده داشته و امروز بیش از 30 سال سابقه در این زمینه دارد. ، نمی توان به این راحتی این همه درایت و عقلانیت و شجاعت را پر کرد. او مورد احترام همه گروه ها و اقشار در لبنان بود و امروز در بین ما نیست.

وی افزود: امروز رژیم صهیونیستی از نظر استراتژیک و نظامی در جنگ ترکیبی شکست خورده است. این را بدون تعریف و شعار می گویم. فلسفه وجودي رژيم صهيونيستي اين بود كه بگويد اين سرزمين در طول 75 سال اشغال، پايدارترين و امن‌ترين سرزمين جهان است و بر اين اساس همه جهان را در خود جمع كرد.

اسرائیل هواپیمای F15 خود را با تریلر حمل کرد تا به دست کسی نیفتد

به گفته قالیباف، رژیم صهیونیستی راهبرد قطعی خود در دکترین نظامی این بود که همیشه در خارج از سرزمین خود با دشمنان خود بجنگد، بر این اساس برای خود دیوار حائلی ساخته بود و گفت هیچکس قدرت عبور از اینجا را ندارد. لشکری ​​برپا کرده بود که هیچکس نمی توانست از آن عبور کند و نتوانست آن را شکست دهد، گنبدی آهنین ساخت تا حتی یک گلوله نتواند وارد سرزمینش شود و برای خود اقتصاد هم ساخت و همه این کارها را برای بقای خود انجام داد.

وی با اشاره به تصوراتی که رژیم صهیونیستی باید برای چند روز غزه را تصرف کند و گروگان های خود را آزاد کند، گفت: در این شرایط حماس عمداً در سالگرد عملیات طوفان الاقصی 20 موشک به قلب تل آویو شلیک می کند.

قالیباف افزود: امروز اوج ذلت صهیونیست ها را دیدید که هواپیمای اف 15 خود را با تریلر حمل کردند تا به دست کسی نیفتد و آسیب نبیند. به تعداد اسرا و قربانیان رژیم صهیونیستی قبل از عملیات الاقصی نگاه کنید، این تعداد پس از این عملیات و در یک سال جاری چقدر افزایش یافته است.

وی افزود: حدود 15 سال پیش تنها جسد یکی از سربازان خود را با 600 اسیر مبادله کردند، اما امروز در این منطقه شکست خورده اند و بیش از یک ماه از حمله به جنوب لبنان با 5 لشکر برای تصرف آن می گذرد. ، اما هنوز نتوانسته است.

رئیس مجلس در ادامه موفقیت های سطحی اسرائیل را تنها در حوزه نفوذ اطلاعاتی دانست و افزود: این نیز به دلیل ضعفی است که داشته ایم. امروز هم از آنجایی که این رژیم فلسفه وجودی و بقای خود را در خطر می بیند، فقط از نیروی هوایی استفاده می کند که فقط قدرت نیست، در حالی که جنگنده های روبروی خود سلاح زیادی ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه اسرائیل مدعی است می تواند به هر هدفی دست یابد اما هنوز به آن نرسیده است، گفت: آنها از اطلاعات و فناوری برای نسل کشی و ترور رهبران استفاده می کنند. من با درک و درک خودم می گویم سلاح و مهمات ویژه ای که قبلاً آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داد برای وقوع جنایاتی مانند جنایاتی بود که امروز شاهد آن هستیم و می خواستند اسرائیل چنین جنایاتی را مرتکب شود، البته همه آنها به دلیل غلبه هوش از طریق نفوذ بود.

حزب الله به حمایت سیاسی ما نیاز دارد

قالیباف خاطرنشان کرد: حزب الله اکنون در عرصه جنگ زدگان و ساماندهی آنها قرار دارد و اکنون به حمایت سیاسی ما نیاز دارد.

رئیس مجلس با اشاره به ضرورت کمک معنوی به جبهه مقاومت، گفت: در ابتدای دفاع مقدس و ماه های اول سال 60 همه ما نگران بودیم زیرا تجربه نظامی نداشتیم و بعد از این بود که در جبهه ما جنگجو می شویم و مسئولیت می پذیریم. یک روز به دیدار امام (ره) رفتیم و جلسه ای داشتیم که ایشان فرمودند من هم دوست دارم پاسدار باشم. آخرین سخنان ایشان در آن دیدار این بود که چه دشمن را بکشیم و چه خودمان کشته شویم، در هر صورت قدرت و توفیق شهادت داریم، پس بهتر است به فیض شهادت برسیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما به وظیفه خود عمل می کنیم و می دانیم که سنت الهی مبتنی بر پیروزی جبهه حق است، گفت: زمانی با شهید هنیه صحبت می کردم و در غزه فشار زیادی وارد شد. آیاتی از سوره احزاب را برایشان خواندم و گفتم خداوند می خواهد صف مؤمنان و منافقان را از هم جدا کند و به همین دلیل ما را به اعماق جانمان خواهد برد. ایشان که حافظ قرآن بودند با حزن و لحن زیبا آیات سوره احزاب را تلاوت کردند و گفتند آقای قالیباف به همین دلیل ایستاده ایم و با خدا معامله کرده ایم. خداوند در آیات سوره صف نیز فرموده است که بهترین تجارت معامله با خداست.

قالیباف افزود: ما نیز باید ایستاد و مقاومت کرد و تنها کسی نباشیم که شک و تردید در دل آنها راه بیفتد. استوار می ایستیم و استقامت می کنیم و پیروزی از آن ماست و خداوند به وعده خود ما را پیروز می کند. البته این امنیت به معنای راکد ماندن نیست، بلکه طبق تکلیف مدیریت، هر کدام از ما وظیفه ای داریم و هرکسی که توانایی دارد باید از آن استفاده کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در اینکه مقاومت به فضل الهی جایگاه خود را در دنیای امروز باز کرده است، نباید شک کرد، خاطرنشان کرد: شک نکنید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که همواره به دنبال آزادسازی انقلاب تا حدودی این کار را کرده است، ما در امت اسلامی چنین وحدتی ندیده ایم که سنی و شیعه با هم بجنگند.

رئیس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز شیعیان برای اهل سنت جان می دهند و برادران اهل سنت با آرمان های امام (ره) برای مقابله با صهیونیسم و ​​استکبار وارد عمل شده و جان می دهند. ما بسیار رنج می بریم اما در نهایت موفقیت دنیوی و اخروی شامل حال ما به فضل الهی خواهد شد.

2929

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.