افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

ظریف در باشگاه: باید به صدای مردم گوش دهیم

  • کد خبر : 409569
ظریف در باشگاه: باید به صدای مردم گوش دهیم

به گزارش رکنا، محمدجواد ظریف در نشست آنلاینی که در شبکه اجتماعی «کلابخانه» برگزار شد، با اشاره به حضور خود در دولت چهاردهم گفت: علاقه چندانی به ورود به دولت نداشتم، فکر می کردم به وظیفه خود عمل کرده ام. در زمان انتخابات اما سرمایه اجتماعی دولت به حدی بود که دوستان داخل و خارج […]

به گزارش رکنا، محمدجواد ظریف در نشست آنلاینی که در شبکه اجتماعی «کلابخانه» برگزار شد، با اشاره به حضور خود در دولت چهاردهم گفت: علاقه چندانی به ورود به دولت نداشتم، فکر می کردم به وظیفه خود عمل کرده ام. در زمان انتخابات اما سرمایه اجتماعی دولت به حدی بود که دوستان داخل و خارج از دولت اصرار داشتند که در برخی از سمت ها خدمت کنم.

وی افزود: معاونت راهبردی به عنوان مرکز بررسی های راهبردی سابقه ای دارد، از نظر مشاوره به رئیس جمهور، این مرکز در دولت های مختلف فراز و نشیب های زیادی داشته است، در دولت قبل تقریبا تعطیل شد، البته در دولت گذشته 6 ماه دکتر زمانیان اقدامات خوبی انجام دادند.

وظایف جدیدی به مرکز تحقیقات استراتژیک محول شده است

معاون راهبردی رئیس جمهور یادآور شد: رئیس جمهور در مأموریت جدید وظایفی را برای ما تعیین کرد که به وظایف مرکز تحقیقات راهبردی ریاست جمهوری اضافه کردیم. در یک کلام، ما باید رابط جامعه مدنی و نخبگان با دولت باشیم، با این فرض که راه حل نداریم و مشکلات را خوب نمی دانیم.

ما به دنبال سود نیستیم، فقط می خواهیم مشکلات را حل کنیم.

ظریف با ادعای اینکه مشکلات را به درستی درک نکرده ایم و تلاش کافی برای رفع آن صورت نگرفته است، تصریح کرد: ما هیچ علاقه ای به نماینده راهبردی نداریم که کشور باید به کدام سمت برود، فقط می خواهیم مشکلات کشور حل شود. . برخی مسائل مربوط به حوزه سیاست خارجی است. تراز فراگیر یکی از نکاتی است که دکتر مزیکیان در جریان انتخابات مطرح کرد. چگونه می توانیم با همه رابطه داشته باشیم اما در یک بلوک خاص متوقف نشویم و بتوانیم بهترین استفاده را از همه شرکا داشته باشیم.

ما درگیر مسائل روزمره سیاست خارجی نیستیم.

رئیس مرکز بررسی های راهبردی ریاست جمهوری با اشاره به موضوع ارتباط با کشورهای همسایه گفت: این موضوع فراتر از همه نهادها است. ما درگیر مسائل روزمره سیاست خارجی نمی شویم. من نظرات خود را ارائه می کنم، اما این وظیفه اصلی ما نیست. ما پروژه ای به نام «ایران آینده» داریم که مشکلات و فرصت هایی را که ایران در آینده با آن مواجه خواهد شد، بررسی می کند.

ما به دنبال راهی هستیم که چرخه استفاده از مدیران قدیمی را متوقف کنیم.

ظریف با تاکید بر اینکه به دنبال راه‌هایی برای جلوگیری از چرخه استفاده از مدیران قدیمی هستیم، یادآور شد: رهبری گفتند چه خوب است که این دولت بتواند در پایان چهار سال 100 مدیر جوان را وارد کشور کند. راه های رسیدن به این هدف را بررسی می کنیم.

امروزه بیش از هر زمان دیگری حضور زنان در حکومت محسوس است

معاون راهبردی رئیس جمهور یادآور شد: امروز بیش از هر زمان دیگری حضور زنان در دولت محسوس است. در سطح معاونان وزرا حضور جوانان بسیار بیشتر است. بیشترین حضور جوانان و بانوان را در معاونت راهبردی داریم.

در جامعه کثرت گرا ما، یک حزب نمی تواند نظر خود را تحمیل کند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه کثرت گرا داریم و یکی از احزاب نمی تواند نظر خود را تحمیل کند، تصریح کرد: سیاست هایی را دنبال کردیم که به نتیجه نرسیدیم چون گوش نکردیم. مثل حجاب و فیلترینگ. البته هر دو طرف برابر بودند، فقط حاکمیت نبود. ما بر اساس توهمات رفتار می کردیم و نمی دیدیم که چگونه می توانیم به بهترین شکل با هم زندگی کنیم.

معاون راهبردی رئیس جمهور گفت: درست است که دولت قدرت بیشتری دارد اما این عدم تحمل در برخی بخش ها محسوس است. امیدوارم با تمرین تساهل در همه جا و تمرین شنیدن و تمرین گوش دادن به نتیجه معقول تری برسیم. ما کسانی که اصول قرآنی را قبول داریم و به سماع اعتقاد داریم. گوش دادن و فکر کردن بسیار مهم است.

به نظر من مفهوم هارمونی ادامه گفتگوی تمدن هاست.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری با اشاره به مفهوم صلح گفت: من شخصاً این را می دانم که «صلح» یعنی گفت و گو و ادامه گفتگوی تمدن ها توسط آقای خاتمی است. در گفت‌وگوی تمدن‌ها، کلمه کلیدی گفتگو است نه تمدن. در صحبتی که باید بشنویم، باید حاضر باشیم خودمان را قانع کنیم، از اعتقاداتمان دست نکشیم، بفهمیم چرا 50 درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، باید گوش کنیم.

ما باید به نظرات مردم گوش کنیم.

وی تصریح کرد: باید به حرف مردم گوش دهیم نه کسانی که همیشه با آنها مشکل داریم. می توانیم به نتایج متفاوتی برسیم.

ظریف با اشاره به برخی نظرات مطرح شده از سوی برخی نمایندگان مجلس در خصوص خروج وی از دولت، گفت: من شک دارم آنچه در مجلس درباره من یا مسائل دیگر می گویند نظر همه اصولگرایان کشور باشد.

ادامه…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.