افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

درآمدهای نفتی عربستان سعودی به پایین ترین حد در سه سال اخیر رسید

  • کد خبر : 409445
درآمدهای نفتی عربستان سعودی به پایین ترین حد در سه سال اخیر رسید

به گزارش بازار، درآمد صادرات نفت عربستان سعودی در ماه اوت به کمترین میزان خود در سه سال گذشته رسید که می توان آن را نتیجه ناامیدکننده تقاضای نفت و عرضه محدود بزرگترین صادرکننده نفت جهان دانست. گزارش وزارت آمار عربستان نشان می دهد که ارزش صادرات نفت این کشور در اوت 2024 به 17.4 […]

به گزارش بازار، درآمد صادرات نفت عربستان سعودی در ماه اوت به کمترین میزان خود در سه سال گذشته رسید که می توان آن را نتیجه ناامیدکننده تقاضای نفت و عرضه محدود بزرگترین صادرکننده نفت جهان دانست.

گزارش وزارت آمار عربستان نشان می دهد که ارزش صادرات نفت این کشور در اوت 2024 به 17.4 میلیارد دلار رسیده است که 15.5 درصد نسبت به 20.6 میلیارد دلار ثبت شده در اوت 2023 کاهش یافته است.
درآمد صادرات نفت عربستان سعودی در ماه اوت امسال نیز نسبت به ماه قبل از آن 6 درصد کاهش داشته و از ژوئن 2021 تاکنون کمتر از درآمد صادراتی این کشور در هر ماه بوده است.

نگرانی ها در مورد تقاضای جهانی نفت، به ویژه در چین، قیمت ها را در ماه های آگوست و سپتامبر کاهش داد. قیمت نفت برنت در ماه اکتبر و در پی تشدید درگیری ها بین ایران و رژیم صهیونیستی برای مدت کوتاهی به 80 دلار در هر بشکه رسید اما پس از آن به 75 دلار کاهش یافت.

نفت در ماه اوت بین 70 تا 75 دلار در هر بشکه معامله شد که بر درآمد صادرات نفت عربستان سعودی و کل تجارت این کشور تأثیر گذاشت.

مجموع صادرات کالاهای عربستان سعودی در ماه اوت امسال نسبت به سال گذشته 9.8 درصد کاهش داشته که نتیجه کاهش 15.5 درصدی صادرات نفت این کشور بوده است. به این ترتیب درصد صادرات نفت عربستان نسبت به کل صادرات این کشور از 75.1 درصد در آگوست 2023 به 70.3 درصد در آگوست 2024 رسیده است.

اگر اوپک پلاس به تعهد خود مبنی بر افزایش تولید نفت از ماه دسامبر عمل کند، درآمد صادرات نفت عربستان سعودی در سال آینده افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.