افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

برد اقتصاد ما باید مانند موشک هایمان باشد/ امروز «مقاومت» اولین مشکل کشور است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 409433
برد اقتصاد ما باید مانند موشک هایمان باشد/ امروز «مقاومت» اولین مشکل کشور است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترمحمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی در اولین جلسه میدانی سال تحصیلی جدید جمعه امروز با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه های سراسر کشور و با محوریت پرسش و پاسخ در حوزه «برنامه ریزی ملی کنشگری». و طراحی” در مجتمع فرهنگی 13 آبان (لین جاسوسی) تجلیل، حضور و به گفتگو پیرامون دغدغه های […]

اطلاع رسانی کند خبرگزاری بیشترمحمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی در اولین جلسه میدانی سال تحصیلی جدید جمعه امروز با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه های سراسر کشور و با محوریت پرسش و پاسخ در حوزه «برنامه ریزی ملی کنشگری». و طراحی” در مجتمع فرهنگی 13 آبان (لین جاسوسی) تجلیل، حضور و به گفتگو پیرامون دغدغه های جوانان نشست و بیش از 10 نفر از دانش آموزان بسیجی حاضر در ابتدای این نشست صمیمانه سوالات خود را در خصوص مقاومت مطرح کردند. میدانی و چگونگی اقدام برای تقویت این جبهه و ادامه راه آنها که قالیباف به آنها پاسخ داد.

امروز «مقاومت» اولین مشکل کشور است.

وی تاکید کرد: دغدغه ما باید مقاومت باشد، ما به آن و به موضوع مقاومت اعتقاد داریم. بخشی از اولین مشکلات کشور را می دانیم، گفت: امروز به صورت عینی و ملموس همه ابعاد مفهوم جبهه ظلم و جبهه باطل یعنی استکبار، ارتجاع و صهیونیسم مشخص است.

رئیس مجلس گفت بر اساس بیانیه ها مقام معظم رهبری وی با تاکید بر اینکه یک جوان مترقی، متدین، انقلابی، مؤمن و خلاق باید شناخت دقیقی از مسیری که طی می کند داشته باشد، تصریح کرد: جبهه مقاومت تنها در جنوب لبنان نیست و این تنها یکی از مصادیق آن است. مقاومت جلویی فقط شلیک موشک نیست بلکه موشک یکی از ابزارهای مقاومت است.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه علاوه بر برد موثر 2000 کیلومتری موشک هایمان، به برد اقتصادی هم نیاز داریم، گفت: متأسفانه برد مشکلات اقتصادی ما با موشک هایمان یکی نیست. در عین حال، این مسائل باید به سرعت و عادلانه حل شود.

نصب بین تمام دستگاه ها برای ردیابی مشکل فلسطین یک رهبر بوده است

وی ادامه داد: از این منظر اگر بحث مقاومت موضوع اول هیچکس نباشد به این معناست که نمی خواهد در رأس حق قرار بگیرد و حتی اگر انتصابی را قبول کند مشخص است که او نمی تواند هزینه آن را بپردازد، زیرا جبهه سمت راست هزینه هایی دارد و باید آنها را بپردازد.

رئیس مجلس در پاسخ به یکی از دانشجویان مبنی بر حمایت مجلس از فلسطین و مقاومت، گفت: قطعا مجلس در دهه اخیر به ویژه در چند سال اخیر نسبت به سایر نهادهای حوزه عمل کرده است. مشکل فلسطین رهبر بوده است. البته قبول دارم که همه ما می‌توانستیم در حوزه فلسطین، جبهه مقاومت و اقداماتی که باید انجام شود بهتر عمل کنیم، اما در این بین مجلس نسبت به بقیه دستگاه‌ها وضعیت بهتری دارد. هم در قانونگذاری خودش و هم در قانونگذاری سایر نهادها و 18 نهاد وظایف خاصی به آن محول شده است.

«نفوذ» دلیل اصلی حادثه است پیجر در لبنان

قالیباف همچنین در پاسخ به سوال دانشجویی که از تاخیر در پاسخگویی به دشمن انتقاد کرد، گفت: دولت در تصمیمات نظامی تنها یکی از اعضای شورای عالی امنیت ملی است. کارکنان نیروهای مسلح نیز وظایفی دارند. بالاخره تصمیم نهایی بعد از شورای عالی امنیت ملی به دست فرمانده کل قوا است که حضرت آقا در نماز جمعه نصر فرمودند. در این زمینه تعلل نمی کنیم و عجولانه عمل نمی کنیم.

وی با اشاره به برخی نقاط ضعف در این زمینه گفت: در بازدید از مجروحان حادثه بیروت دیدم که افراد زیادی با پیجر آنها به دلیل نفوذ آسیب دیده اند.

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه پس از اولین عملیات «قول صادقانه» علاوه بر بررسی نوع تجهیزات، نقاط قوت و ضعف خود را نیز برای رفع مشکلات تحلیل کردیم، یادآور شد: به دوستان صنعت هوافضا که امروز در این زمینه ناعادلانه مورد انتقاد قرار می گیرند، تلاش مجاهدانه ای کردند و قسم می خورم که برای رفع ضعف ها نخوابیدند و نتیجه این شد که در عملیات موشک های «وداح صادق 2» شد. مافوق صوت در موج اول به رادار اصلی دشمن اصابت کرد و سپس موشک های دیگر به هدف اصابت کرد و 85 درصد آنها به درستی عمل کردند.

قالیباف، دستیابی به چنین نتیجه ای را حاصل بحث های طراحی، فنی و تاکتیکی در مقطعی دانست که نباید سطحی به آن نگاه کرد و افزود: مجاهدان عرصه هوافضا هرگز خسته نمی شوند و از زمانی که عملیات به پایان رسید و ما راحت نشسته اند، این افراد در ردیف. اولاً آنها هنوز در این عرصه هستند و حتی برای بازگشت به خانه و استراحت خود مرخصی نگرفته اند، پس نباید اجازه دهیم از حرف های ما خسته شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه جایگاه شخصیتی مانند سید حسن نصرالله است که از 30 سالگی و امروز با بیش از 30 سال سابقه در این زمینه و با این درایت و عقلانیت و شجاعت چنین مسئولیتی را بر عهده داشته است. واقعاً در لبنان برای همه گروه ها و اقشار محترم است. او امروز در بین ما نیست، به این راحتی نمی توان او را جایگزین کرد. وی گفت: موضوعی که نباید فراموش کنند این است که امروز رژیم صهیونیستی در جنگ ترکیبی از نظر استراتژیک و نظامی شکست خورده است. این را بدون تعریف و شعار می گویم. فلسفه وجودی رژیم صهیونیستی این بود که بگوید این سرزمین پایدارترین و امن ترین سرزمین جهان در طول 75 سال اشغال است و بر این اساس همه جهان را در خود جمع کرد.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی راهبرد نهایی خود را در دکترین نظامی این است که همیشه در خارج از سرزمین خود با دشمنان خود بجنگد، گفت: در نتیجه دیوار حائلی ساخته بود و می گفت هیچکس این حق را ندارد. قدرت عبور از اینجا لشکری ​​درست کرده بود که هیچکس نمی توانست آن را شکست دهد، گنبدی آهنین ساخته بود که حتی یک گلوله وارد سرزمینش نشود و برای خودش اقتصاد درست کرده بود و همه این کارها را خودش انجام می داد. بقا

قالیباف با اشاره به تصوراتی که رژیم صهیونیستی از اشغال غزه برای چند روز و آزادی گروگان های آن داشت، یادآور شد: این در حالی است که حماس در سالگرد عملیات «طوفان الاقصی» عمداً 20 موشک به قلب شلیک کرد. همیشه آویو شلیک کنید

وی در ادامه با بیان اینکه امروز اوج ذلت صهیونیست ها را دیدید که هواپیمای اف 15 خود را با تریلر حمل کردند تا به دست کسی نیفتد و آن را نزنند، گفت: با این عمل چقدر افزایش یافته است؟ و در طول این سال؟

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: حدود 15 سال پیش تنها جسد یکی از سربازان خود را با 600 اسیر تعویض می کردند، اما امروز در این زمینه شکست خورده اند و حتی بیش از یک ماه است که با 5 لشکر به جنوب لبنان حمله کردند تا وی را بگیرند. . ، اما هنوز نتوانسته است.

قالیباف در ادامه موفقیت های سطحی اسرائیل را تنها در حوزه نفوذ اطلاعاتی دانست و افزود: این نیز ناشی از ضعفی است که ما داشته ایم و امروز این رژیم تنها از نیروی هوایی استفاده می کند چرا که فلسفه وجودی و بقای خود را در خطر می بیند. این فقط قدرت نیست و جنگجویان مقابل آنها سلاح های زیادی ندارند.

وی در ادامه با بیان اینکه اسرائیل مدعی است می تواند به هر هدفی دست یابد اما هنوز به آن نرسیده است، گفت: آنها از اطلاعات و فناوری برای نسل کشی و ترور رهبران استفاده می کنند. من با درک و درک خودم می گویم سلاح و مهمات ویژه ای که قبلاً آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داد برای وقوع جنایاتی مانند جنایاتی بود که امروز شاهد آن هستیم و می خواستند اسرائیل چنین جنایاتی را مرتکب شود، البته همه آنها به دلیل غلبه هوش از طریق نفوذ بود.

حزب الله لبنان به حمایت سیاسی ما نیاز دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه حزب الله اکنون در منطقه قربانیان جنگ است و در حال ساماندهی آنها است، گفت: اکنون آنها به حمایت سیاسی ما نیاز دارند.

قالیباف با اشاره به ضرورت کمک معنوی به جبهه مقاومت، با یادآوری دوران دفاع مقدس گفت: آغاز دفاع مقدس در ماه های ابتدایی سال 60 بوده است. همه ما نگران بودیم چون تجربه نظامی نداشتیم و بعد z حضور در جبهه ما را رزمنده کرد و مسئولیت را به عهده گرفتیم. روزی به دیدار امام (ره) رفتیم و جلسه ای داشتیم که ایشان در همان جلسه بودند و ایشان فرمودند:من ای کاش من هم پاسدار بودم.» آخرین جمله او در آن جلسه این بود که چه دشمن را بکشیم و چه خودمان کشته شویم، به هر حال. پیروزی توفیقات بزرگی در شهادت داریم پس چه بهتر که به فیض شهادت برسیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ما به وظیفه خود عمل می کنیم و می دانیم که سنت الهی مبتنی بر پیروزی جبهه حق است، گفت: روزی روزگاری با شهید هانیه من صحبت می کردم و فشار زیادی در غزه وجود داشت. آیاتی از سوره احزاب را برایشان خواندم و گفتم خداوند می خواهد صف مؤمنان و منافقان را از هم جدا کند و به همین دلیل ما را به اعماق جانمان خواهد برد. ایشان که حافظ قرآن بودند با حزن و لحن زیبا آیات سوره احزاب را تلاوت کردند و گفتند آقای قالیباف به همین دلیل ایستاده ایم و با خدا معامله کرده ایم. خداوند در آیات سوره صف نیز فرمود که بهترین تجارت، معامله با خداست.

رئیس مجلس گفت باید بایستیم و مقاومت کنیم بخشی از ما کسانی نباشیم که شک و تردید در دل ما راه یابد، فرمود: می ایستیم، تاب می آوریم و پیروزی از آن ماست و خداوند به وعده خود ما را پیروز می کند. البته این اعتماد به معنای راکد بودن نیست، بلکه طبق فرمایش رهبری، هر کدام از ما وظیفه ای داریم و هرکس توانایی دارد باید از آن استفاده کند.

وحدت کنونی امت اسلامی مرهون ظهور انقلاب اسلامی ایران است.

قالیباف در ادامه با تاکید بر اینکه در این که مقاومت به فضل الهی جای خود را در دنیای امروز باز کرده است، نباید شک کرد، خاطرنشان کرد: شک نکنید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که همواره به دنبال انقلاب بوده است. امروز تا حدودی چنین کرده است، تا کنون در امت اسلامی چنین وحدتی ندیده ایم که سنی و شیعه با هم بجنگند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز شیعیان برای اهل سنت جان می دهند و برادر اهل سنت در راستای آرمان های امام (ره) برای مقابله با صهیونیسم و ​​استکبار اقدام می کند و جان می دهد. ما بسیار رنج می بریم اما در نهایت موفقیت دنیوی و اخروی شامل حال ما به فضل الهی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.