افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

واکنش وزارت تعاون به تصمیم برای واریز بخشی از درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی به خزانه

  • کد خبر : 409407
واکنش وزارت تعاون به تصمیم برای واریز بخشی از درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی به خزانه

به گزارش بازار، روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی در اطلاعیه روز جمعه خود تاکید کرد: تصویر مصوبه هیات وزیران مبنی بر واریز 9 درصد از سهم درمان ماده 29 بیمه شدگان تامین اجتماعی به خزانه داری کل کشور تحت عنوان “بیمه درمانی تامین اجتماعی” و جزئیات آن مرتبط […]

به گزارش بازار، روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی در اطلاعیه روز جمعه خود تاکید کرد:

تصویر مصوبه هیات وزیران مبنی بر واریز 9 درصد از سهم درمان ماده 29 بیمه شدگان تامین اجتماعی به خزانه داری کل کشور تحت عنوان “بیمه درمانی تامین اجتماعی” و جزئیات آن مرتبط منتشر شده است. باعث نگرانی تعدادی از کارشناسان تامین اجتماعی، مستمری بگیران و کارگران عزیز شد.

روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اطلاع کلیه علاقمندان می رساند:

این مصوبه توسط سازمان برنامه و وزارت بهداشت (نه وزارت تعاون) دولت پیشنهاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دلیل پیچیدگی های اجرای این قانون با دولت مخالفت کرده است که از سال 54 مسکوت مانده است. زیرا به نظر وی اجرای قانون مستلزم طراحی فرآیندی با جزئیات است. بین ارائه دهندگان خدمات پزشکی در بخش دولتی و خصوصی، خزانه داری و سازمان تامین اجتماعی. بر اساس تصویب این پیشنهاد در هیأت وزیران، باید به صراحت بگوییم که در صورت اجرایی شدن این مصوبه، سازمان تامین اجتماعی امسال و سال‌های بعد دیگر به بیمارستان‌های دولتی پرداخت نخواهد کرد و بدهی دولت پرداخت خواهد شد. خاموش مستقیماً توسط سازمان برنامه بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی.

در جلسه مربوطه، دکتر میدری به تشریح جدول مطالبات سازمان تامین اجتماعی پرداخت که در انتهای این مقاله قابل مشاهده است. بر اساس این جدول، دولت در سال 1403 باید 357 میلیارد تومبه به تامین اجتماعی بپردازد. «27/9» (27/9) این مبلغ بخشی از درمان مربوط به دوران اشتغال و بازنشستگی هر بیمه شده است.

به این ترتیب بخشی از درمان به میزان بدهی جاری دولت در سال 1403 بالغ بر 119 میلیارد تومان خواهد بود. دولت می تواند این مبلغ را به حساب سازمان تامین اجتماعی یا خزانه واریز کند. این مبلغ تعهد سال 1403 دولت است و در سالهای بعد به دلیل اهمیت حوزه درمان باید «9 بیست و هفتم» بدهی دولت به حساب سازمان یا خزانه واریز شود. امسال هم همین کار انجام شد.

در شهریورماه امسال 13 میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی در قالب اوراق بدهی به تامین اجتماعی تحویل شد که بلافاصله به حساب وزارت بهداشت واریز شد. بنابراین دولت به جای این کار می تواند «۹ بیست و هفتم» بدهی خود را به حساب خزانه واریز کند.

برای مطالعه متن کامل آگهی اینجا کلیک کنید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.