افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

دولت کانادا ایرانیان را شگفت زده کرد.

  • کد خبر : 409397
دولت کانادا ایرانیان را شگفت زده کرد.

به گزارش رکنا، کانادا برای اولین بار در سال های اخیر تعداد مهاجران مجاز به این کشور از جمله شهروندان ایرانی را به شدت کاهش می دهد. تغییر قابل توجهی که احتمالاً با تلاش دولت برای ماندن در قدرت ایجاد خواهد شد. این تصمیم دولت فعلی کانادا برای شهروندان ایرانی که قصد دارند مهاجرت داشتن […]

به گزارش رکنا، کانادا برای اولین بار در سال های اخیر تعداد مهاجران مجاز به این کشور از جمله شهروندان ایرانی را به شدت کاهش می دهد. تغییر قابل توجهی که احتمالاً با تلاش دولت برای ماندن در قدرت ایجاد خواهد شد.

این تصمیم دولت فعلی کانادا برای شهروندان ایرانی که قصد دارند مهاجرت داشتن این کشور باورنکردنی و غیرمنتظره خواهد بود. فایننشال تایمز اعلام کرد که ایران با افزایش 141 درصدی سریع ترین نرخ رشد مهاجرت را در جهان داشته و مشکلات اقتصادی و افزایش تورم در ایران از عوامل اصلی مهاجرت ایرانیان است و مقصد اول بسیاری از مهاجران ایرانی، کانادا است. .

بر اساس این گزارش این ظرفیت در سال های بعد کاهش می یابد:

سال 2025: 395 هزار نفر

سال 2026: 380 هزار نفر

سال 2027: 365 هزار نفر

این در حالی است که در سال 2024 این رقم به بیش از 485 هزار نفر رسیده است.

در عین حال، تعداد ساکنان موقت در سال 2025 با 30000 کاهش به 300000 نفر خواهد رسید.

کانادا مدت‌هاست که به استقبال تازه واردان افتخار می‌کند، اما در سال‌های اخیر، بحث ملی درباره مهاجران تا حدی به دلیل افزایش قیمت مسکن تغییر کرده است.

بسیاری از کانادایی ها از زمان شروع افزایش نرخ بهره از دو سال پیش، از بازار مسکن خارج شده اند. در عین حال، هجوم گسترده مهاجران، جمعیت کانادا را به سطوح بی‌سابقه‌ای رسانده و تقاضا و قیمت مسکن را بیشتر افزایش داده است.

با انتخابات فدرال در اکتبر 2025، این موضوع به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سیاست کانادا تبدیل شده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نسبت رو به رشدی از جمعیت فکر می‌کنند که کانادا مهاجران زیادی دارد. این موضوع باعث افزایش واکنش های منفی علیه تازه واردان از جمله ایرانی ها شده است.

حامیان مهاجر به شدت از این تغییر در دولت کانادا انتقاد کردند. سید حسین، سخنگوی دبیرخانه شبکه حقوق مهاجران، در بیانیه‌ای گفت: «ما شاهد یکی از فاحش‌ترین عقب‌نشینی‌های حقوق مهاجران در تاریخ کانادا هستیم، حمله مستقیم به مهاجرانی که مجبور به اقامت موقت یا غیرقانونی هستند و به طور فزاینده ای به سمت مشاغل استثماری سوق داده می شوند.”

پیش از این، مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا در مصاحبه ای در ماه اوت گفته بود که کانادایی ها خواهان یک سیستم مهاجرتی جدید هستند که خارج از کنترل نباشد.

دولت کانادا که در نظرسنجی ها از رقیب خود عقب تر است، به دنبال راه های مختلفی برای ماندن در قدرت است. در حالی که برخی از قانونگذاران این حزب به دنبال برکناری جاستین ترودو هستند، او و دولتش در تلاش هستند تا با محدود کردن مهاجرت، راه را برای ماندن در قدرت هموار کنند.

داده‌های به‌دست‌آمده توسط رویترز نشان می‌دهد که در زمان ترودو، مقامات مهاجرت کانادا امسال ویزاهای کمتری را تأیید کرده‌اند و مقامات مرزی از ورود تعداد فزاینده‌ای از دارندگان ویزا به این کشور جلوگیری کرده‌اند.

دولت وعده داده است که نسبت ساکنان موقت در جمعیت را از 6.8 درصد در آوریل به 5 درصد در سه سال آینده کاهش دهد. ترودو همچنین تعداد دانشجویان بین المللی را که وارد کشور می شوند محدود کرد و قوانین را برای کارگران موقت خارجی تشدید کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.