افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

هزینه سفر به عتبات برای یک خانواده 4 نفره به 79 میلیون تومان رسید!

  • کد خبر : 409352
هزینه سفر به عتبات برای یک خانواده 4 نفره به 79 میلیون تومان رسید!

آفتاب نیوز: از ابتدای امسال تا 24 اسفند 203 هزار نفر در قالب 5075 کاروان به عتبات عالیات اعزام شده اند. اما در سال های اخیر هزینه این سفر زیارتی به یکی از چالش های جدی زائران تبدیل شده و افزایش تدریجی هزینه ها این سفر را برای بسیاری به آرزو و آرزو تبدیل کرده […]

آفتاب نیوز:

از ابتدای امسال تا 24 اسفند 203 هزار نفر در قالب 5075 کاروان به عتبات عالیات اعزام شده اند. اما در سال های اخیر هزینه این سفر زیارتی به یکی از چالش های جدی زائران تبدیل شده و افزایش تدریجی هزینه ها این سفر را برای بسیاری به آرزو و آرزو تبدیل کرده است.

در ماه های اخیر حداقل هزینه سفر هوایی با یک هفته اقامت در عراق از تهران حدود 18 میلیون و 900 تا 21 میلیون و 100 هزار تومان و هزینه سفر زمینی از تهران حدوداً 8 میلیون و 600 تا 11 میلیون و 600 هزار تومان بوده است. . اما اخیرا هزینه سفر به عتبات بین 400 هزار تا 1.5 میلیون تومان افزایش یافته است.

بر این اساس سفر هوایی به عتبات برای یک خانواده 4 نفره به 79 میلیون و سفر زمینی به 38 میلیون تومب رسید.

حمیدرضا محمدی; معاون امور زیارتی سازمان حج و زیارت در تشریح علت افزایش قیمت سفرهای زیارتی به خبرنگار تسنیم گفت: افزایش نرخ ارز دلیل اصلی افزایش هزینه سفرهای زیارتی است. با توجه به تعیین نرخ ارز توسط مرکز مبادلات و افزایش این نرخ، هزینه رفت و آمد نیز افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ ارز تعیین شده از سوی مرکز مبادلات ارزی از 47 هزار و 500 تومان به 53 هزار تومان افزایش یافته است، تصریح کرد: طبیعتا سازمان حج و زیارت هیچ دخالتی در این موضوع ندارد و مشمول نرخ تعیین شده از سوی مرکز مبادلات ارزی است .

محمدی با اشاره به اینکه نرخ سفر زمینی حدود 10 درصد و نرخ سفر هوایی حدود 5 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: هزینه های ارزی سفر به عتبات شامل خدماتی مانند هتل، غذا و ایاب و ذهاب است. از عراق دریافت کرد.

با افزایش هزینه سفرهای زیارتی که هر از چند گاهی به دلیل نوسانات ارز رخ می دهد، این سوال مطرح است که آیا راهی برای کاهش هزینه این سفر برای علاقمندان به زیارت اهل بیت وجود دارد؟ آیا مسئولین مربوطه اقدامی برای تسهیل این سفر زیارتی در دستور کار دارند؟

سید عباس حسینی; رئیس سازمان حج و زیارت در این باره گفت: براساس قانون، نرخ ارز سفرهای زیارتی بر اساس اعلام مرکز مبادلات ایران تعیین می شود; اما در جلسات شورای عالی همیشه تعیین نرخ پایین‌تر را مطرح کرده‌ایم و دولت در حد امکان همکاری داشته است.

وی ادامه داد: در اولین جلسه شورای عالی حج در دولت جدید این موضوع مطرح می شود تا در صورت امکان و عدم محدودیت در تامین منابع، نرخ ارز مناسب تری تعیین شود و بتوانیم آن را تامین کنیم. سفری راحت تر و ارزان تر برای زائران

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تخصیص ارز سفر به زائران زیارتی به صورت زمینی از دیگر موضوعاتی است که می تواند این سفر را تسهیل کند. شورای عالی حج در این خصوص مصوبه ای صادر کرده است. اما به دلیل نبود زیرساخت های بانک مرکزی و بانک ملی اجرایی نشده است. در صورت فراهم کردن زیرساخت های لازم توسط بانک مرکزی و بانک های فعال در مرزها، زائران در کاروان های زمینی می توانند از ارز مسافرتی مصوب 200 دلاری بهره مند شوند. این مبلغ می تواند بخشی از هزینه های سفر را پوشش دهد.

حسینی در خصوص رایزنی با بانک ها برای ارائه تسهیلات کم بهره به زائران عتبات گفت: این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و از بانک های عملیاتی درخواست کرده ایم که برای مردم تسهیلات در نظر بگیرند. اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم. امیدواریم بتوانیم در این زمینه همکاری کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.