افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

اطلاعیه بانک مرکزی روند بازار را تغییر داد/ رکورد ارز، طلا، ارز و حباب آن

  • کد خبر : 409201
اطلاعیه بانک مرکزی روند بازار را تغییر داد/ رکورد ارز، طلا، ارز و حباب آن

نایب رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: پس از اعلام اخیر مرکز، ارز، انس جهانی طلا، طلای ملی، ارزها و حباب های آنها رکورد زده و به بالاترین حد خود در هفته گذشته رسیده است. بانک بر روی شماره از روزهای حراج سکه و عیار آنها، آن را عاملی برای کاهش حباب […]

نایب رئیس اسبق اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: پس از اعلام اخیر مرکز، ارز، انس جهانی طلا، طلای ملی، ارزها و حباب های آنها رکورد زده و به بالاترین حد خود در هفته گذشته رسیده است. بانک بر روی شماره از روزهای حراج سکه و عیار آنها، آن را عاملی برای کاهش حباب پولی عنوان کرد که به 14 میلیون تومان رسید.

محمد کشتی آرای در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا طی هفته گذشته اظهار کرد: هفته گذشته یکی از پر نوسان ترین هفته ها برای قیمت طلا، سکه و ارز بود. قیمت طلا در بازارهای جهانی در هفته جاری بار دیگر رکورد جدیدی را ثبت کرد و به 2745 دلار رسید و رکورد جدیدی را برای قیمت طلا رقم زد. روز گذشته (پنجشنبه) در آخرین معاملات، هر اونس طلا به قیمت 2738 دلار معامله شد که نسبت به ابتدای هفته با 17 دلار افزایش متوسط ​​همراه بود. امروز تاکنون هر اونس طلا ۱۰ دلار تخفیف داشته و در حال حاضر هر اونس طلا ۲۷۲۸ دلار قیمت دارد.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: افزایش قیمت جهانی طلا به همراه افزایش نوسانات نرخ ارز داخلی و افزایش تقاضا طی هفته گذشته باعث شد تا قیمت سکه و طلا افزایش یابد. بالا آمدن افزایش دهد. بنابراین ارز طرح قدیم از یک میلیون و 400 هزار تومان به 48 میلیون و 800 هزار تومان افزایش یافت. ارز طرح جدید نیز نسبت به ابتدای هفته یک میلیون و 200 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و قیمت 54 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شد.

وی افزود: نیم سکه با 29 میلیون و 200 هزار تومان افزایش هفتگی، ربع سکه با 200 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته 19 میلیون و 100 هزار تومان و سکه یک گرمی با هفتگی. افزایش 200 هزار تومانی به 8 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

کشتی آرای در خصوص آخرین قیمت طلا در بازار گفت: قیمت طلای ذوب شده با افزایش قیمت جهانی و افزایش نرخ ارز با افزایش هفتگی یک هزار و 465 هزار تومان برای هر مثقال بیشترین تاثیر را تجربه کرده است. طلا در آخرین معاملات دیروز به 19 میلیون و 855 هزار تومان رسید که نشان دهنده رکورد جدیدی است. قیمت هر گرم طلای 18 عیار با 338 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته، گرمی چهار میلیون و 583 هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

این کارشناس بازار سکه و طلا تصریح کرد: حباب پول در هفته جاری به بالاترین رقم خود یعنی 14 میلیون تومان رسید که نشان دهنده رکورد جدیدی بود اما اعلام بانک مرکزی وضعیت حباب پول را تغییر داد. بانک مرکزی در اطلاعیه خود حراج های هفتگی را که یک روز در هفته برگزار می شود به سه روز (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) افزایش داد و تقاضای آن را برای تامین نیاز خود به سکه بانکی افزایش داد.

وی ادامه داد: در ادامه اعلام بانک مرکزی مبنی بر ضرب سکه که هر ساله در همین تاریخ انجام می شود باعث شد حباب 14 میلیون تومانی سکه به یکباره با ریزش 2 میلیون تومانی همراه شود. در حال حاضر حباب ارز در پایان هفته به کمتر از 10 میلیون تومب رسیده است. در آخرین معاملات روز گذشته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار حباب 9 میلیون و 900 هزار تومان بود که نسبت به ابتدای هفته 2 میلیون و 100 هزار تومان کاهش را نشان می دهد اما 4 میلیون و 100 هزار تومان کاهش داشته است. نسبت به اوج آن. پیش بینی می شود با این اقدام بانک مرکزی حباب پول دوباره کاهش یابد.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: قیمت طلا در بازارهای جهانی در حال حاضر متاثر از عوامل متعددی است. در روزها و هفته های آینده با توجه به بحث درباره بحران خاورمیانه و جنگ در اوکراین و همچنین کاهش ارزش دلار و شاخص های منفی اقتصادی آمریکا، قیمت جهانی اونس طلا افزایش یافته است. اما بر اساس اقدامات بانک مرکزی که به نظر کنترلی است، انتظار می رود که شاهد ثبات باشیم و بازار فعلا تحت تاثیر بازار جهانی قرار گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.