افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

آغاز «نمایش فجر»/ پاسخی گرافیکی به ادعایی درباره جزایر ایرانی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 409180
آغاز «نمایش فجر»/ پاسخی گرافیکی به ادعایی درباره جزایر ایرانی – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر – گروه هنری آزاده فضلی; هنرهای تجسمی یکی از رشته‌های هنری در کشور ماست که نسبت به هنرهای دیگر امکان ظهور و واکنش سریع به اتفاقات را دارد، اما در مقایسه با هنرهای دیگر مانند سینما و موسیقی عموماً مهجور مانده است. در گزارش بعدی سعی خواهیم کرد این سهل انگاری را جبران […]

خبرگزاری مهر – گروه هنری آزاده فضلی; هنرهای تجسمی یکی از رشته‌های هنری در کشور ماست که نسبت به هنرهای دیگر امکان ظهور و واکنش سریع به اتفاقات را دارد، اما در مقایسه با هنرهای دیگر مانند سینما و موسیقی عموماً مهجور مانده است.

در گزارش بعدی سعی خواهیم کرد این سهل انگاری را جبران کنیم. اگرچه جمعه ها تعطیل محسوب می شوند، اما نمایشگاه های هنرهای تجسمی از آن روز آغاز می شود و هنرمندان تجسمی مانند نقاشان، مجسمه سازان، عکاسان، تصویرگران، گرافیست ها، خوشنویسان و… تلاش ها و فعالیت های اخیر خود را در قالب یک نمایشگاه هنری ارائه می کنند. به پیش زمینه بیایند

«آدینا» روز افتتاحیه نمایشگاه های هنری است و البته از آنجایی که اکثر مشاغل تعطیل هستند، فرصت بسیار خوبی را برای اقشار مختلف مردم برای دیدن این آثار هنری فراهم می کند.

بر این اساس در سلسله گزارش های «هنرهای تجسمی در هفته ای که گذشت» نگاهی خواهیم داشت به رویدادهای هنرهای تجسمی هفته و همچنین برخی نمایشگاه ها و رویدادهای هفته.

طوفان تلفاتش را گرفت

هفته گذشته پس از حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و پس از عملیات “وضاح صدیق 2” و شهادت یحیی سنور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و مغز متفکر عملیات «طوفان الاقصی» در 16 مهر 1392، طراحان گرافیک به یاد سید حسن نصرالله و تداوم نهضت او ساکت ننشستند و طرح هایی را ترسیم کردند. ، عملیات 16 مهر و «عوده صدیق» و همچنین شهادت یحیی سنور. «گرافیک» از آن دست هنرهایی است که همواره در خدمت مقابله با مسائل سیاسی و اجتماعی بوده و می تواند در مبارزه مؤثر باشد.

مسعود نجابتی، محمدرضا دوست محمدی، حامد مقروری، مهدی مصطفوی و علی مصطفوی از جمله این هنرمندان هستند.

اولین شورای هنری دولت جدید و حفظ حسن نیت

اولین جلسه شورای هنری دولت چهاردهم دوشنبه 9 اسفندماه به ریاست سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اعضای این شورا تشکیل شد.

همچنین یکصد و هشتادمین جلسه شورای هنری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور رئیس جمهور، دبیر و اعضای شورا مورد توجه قرار گرفت.

در این جلسه محمدحسین ایمانی خوشخو با رای اعضا به عنوان دبیر حوزه هنری انتخاب شد و در سمت دبیری این شورا باقی ماند. در ادامه این جلسه اعضای شورای هنری راهکارهای تقویت این شورا را بررسی کردند.

آغاز راه

طوفانی برای اسطوره های مقاومت فلسطین و لبنان

نمایشگاه «همچنین؛ طوفان» متشکل از آثار 80 هنرمند از پنج قاره و 23 کشور جهان، بعدازظهر دوشنبه 9 مهرماه در گالری خانه هنر آغاز به کار کرد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه آثار 47 هنرمند از امارات متحده عربی، فلسطین، استرالیا، کانادا، کلمبیا، مصر، اسپانیا، آلمان، آمریکا، لبنان، اندونزی، عراق، ایتالیا، اردن، کویت، لیبی ، مالزی هلند، نروژ، عمان، پاکستان، پرتغال، انگلیس و اروگوئه، علاوه بر 33 هنرمند ایرانی، چهره هایی مانند محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری، سید امیرناصر جاوید، معاون امور بین الملل رئیس جمهور از این دیوار صعود کرده اند. از حوزه هنری سیدعلی میرفتاح، محمدحسین نیرومند، علی اصغر یوزباشی، شهاب الدین شکیبا، میکائیل براتی، محمدرضا دوست محمدی و… حضور داشتند.

نمایشگاه «همچنین؛ طوفان» شامل آثار مختلفی در زمینه طراحی گرافیک و در شاخه های طراحی و تصویرسازی پوستر است که در این میان 10 اثر تایپوگرافی و 3 اثر گرافیتی را می بینید.

آغاز راه

سیدعلی میرفتاح در افتتاحیه این نمایشگاه به سمی که رسانه ها هر روز وارد زندگی مردم می شوند اشاره کرد و گفت: یکی از راه هایی که می تواند تاثیر این رسانه ها را خنثی کند، استفاده از هنر و زبان هنر در کل است. حس، که کمک بزرگی است، زیرا ما در حال جنگ با یک دشمن عجیب و پیچیده هستیم.

صابر شیخ رضایی، کیوریتور این نمایشگاه نیز به خبرنگار مهر گفت: به دلیل ارتباطی که با هنرمندان بین المللی دارم و آشنایی و ارتباطی که در سال های اخیر با هنرمندان ایرانی ایجاد کرده ام، به ذهنم رسید که در شرایطی خوب است. رسانه های جهان با انواع ابزارها و آثار تبلیغاتی حوادث غزه را تحریم و تحریم کرده و حتی جنایات رژیم اشغالگر را عادی کرده اند. بیایید شاهد روایت هنرمندانی باشیم که بازتاب می کنند.

بازدیدکنندگان می توانند به مدت یک ماه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 به گالری به نشانی خیابان حافظ 257 خیابان سمیه 257 مراجعه و از آثار بازدید کنند.

پاسخی گرافیکی به ادعایی درباره جزایر ایرانی

در بیانیه پایانی نشست کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا، ادعایی مضحک علیه جزایر سه گانه ایرانی با نادیده گرفتن اسناد حقوق بین الملل مطرح شد. در بخشی از این بیانیه، با اتخاذ موضع خصمانه علیه تهران و نادیده گرفتن اسناد حقوق بین‌الملل در این خصوص، مالکیت ایران بر جزایر مذکور، نقض تمامیت ارضی امارات متحده عربی و اصول سازمان ملل است. منشور!

در پی این بیانیه، در ساعات اولیه روز سه شنبه 10 آبان، نقاشی دیواری جدید میدان ولیعصر(عج) با طرحی از خلیج فارس و سه جزیره ایرانی افتتاح شد. بر روی این نقاشی دیواری محصول خانه طراحان انقلاب اسلامی، شعر «میراث نیاکان را محو می کنی/ دنیا گویا خاک من است» نوشته شده است.

این طرح گرافیکی در فضای مجازی فراگیر شده و هزاران ایرانی به این گفته واکنش نشان دادند.

ارائه شورای سیاستگذاری جشنواره تجسمی فجر

اولین جلسه شورای سیاسی هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای سیاسی جشنواره هفدهم و اعضای شورای این شورا متشکل از دبیران کل وقت و بانیان جشنواره، بعدازظهر نهم اسفندماه در موزه هنرهای معاصر تهران تشخیص داده نشد که نماینده هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین نشده است. . قبلا اعلام شده!

مدیرکل هنرهای تجسمی در این جلسه اظهار داشت: در نظر داشتیم این نشست را در خرداد ماه سال جاری برگزار کنیم اما شهادت رئیس جمهور و یاران شهیدش در اردیبهشت ماه امسال مانع از برگزاری جلسه در زمان مقرر شد. در ادامه به احترام تغییر دولت منتظر ماندیم تا وضعیت مدیران وزارت فرهنگ در دولت چهاردهم مشخص شود و بر اساس رویکرد آنها عمل کردیم. از آنجایی که وزیر فرهنگ در یکی از مصاحبه های اخیر خود اشاره کرده بود که تغییرات و تحولات وزارتخانه تا پایان مهر قطعی می شود، تا آن زمان معطل شدیم اما به دلیل پیچیدگی مسائل و زمان کمی که باقی مانده است. تا آغاز هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر امکان تاخیر بیشتر وجود نداشت و در نهایت تصمیم گرفتیم در هفدهم جلسه شورای سیاست گذاری فجر برگزار کنیم.

مجتبی آقایی، محمدعلی رجبی دوانی، علی اشرف توکن آبادی، امیر عبدالحسینی، مصطفی گودرزی و سید عباس میرهشمی به عنوان اعضای شورای سیاسی هفدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شدند.

آغاز راه

معاونت هنری منتظر استعلام!

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص زمان معارفه معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران است. توضیح داد: شهریور که به وزارت ارشاد رسیدم طبیعتاً دو هفته اول مشغول بودم. در حال بررسی وضعیت فعلی بودیم. در نتیجه با گروه مدیران و دستیاران دوره قبل گفتگویی داشتیم و تقریبا با 40-50 نفر برای اطلاع از وضعیت دوره جدید و نیروها و مدیران جلسه حضوری داشتم. دوره قبل تقریباً از اواسط سپتامبر تغییرات و قرار ملاقات ها را شروع کردم. در ماه اکتبر شروع به انتصاب دستیاران و مدیران متخصص خود کردیم. بدون شک بحث و تحقیق قبلاً انجام شده بود. من قبلاً اعلام کرده بودم که قرارها را در پایان مهرماه تکمیل می کنیم و فکر می کردیم مسیر به این شکل باشد. در این دوره قانون مشاغل حساس به تصویب رسید و لازم الاجراست، بنابراین تعداد مراجع رسیدگی از 2 به 3 مورد افزایش یافت. تراکم رایزنی در سایر وزارتخانه ها نیز بالا بود و شرایط کشور نیز در وضعیت خاصی قرار دارد. .

صالحی با اشاره به اینکه منتظر تحقیق و تفحص برای ارائه نماینده هنری هستند، گفت: با وجود همه این مسائل، قبلاً نماینده فرهنگی، نماینده مطبوعات، رئیس سازمان سینمایی، مدیرکل ایرنا و… تعیین شده اند. مجموعه های دیگری از جمله Art Secretary را نیز معرفی کرده ایم و اکنون منتظر استعلام هستیم. در ابتدا فکر می‌کردیم این روند کوتاه‌تر است، اما این عذرخواهی را مدیون تاخیر در حضور مردم هستم و امیدوارم به زودی جلسه دوستان در دولت چهاردهم تکمیل شود.

آغاز نمایشگاه های هنری در آدینا.

نمایشگاه «تکه‌های خاطره» در گالری شیرین، «نور را از تاریکی نگاه دارید» در گالری پروژه آران، نمایشگاه «اسرار شاهنامه» در گالری سیحون، نمایشگاه «آفرینش بی‌زمان» در حوزه هنری، نمایشگاه نقاشی‌های مهدی حسینی در گالری حر، نمایشگاه «هفت بهشت ​​روی پوست» در گالری هفت ثمر، نمایشگاه «برهنه» در گالری شمیس و نمایشگاه نقاشی «تجلی عشق» در گالری گویا از جمله نمایشگاه هایی هستند که از روز جمعه 13 آبان ماه افتتاح می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.