افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

مقایسه نوسانات ربع قرنی شاخص دلار و قیمت طلا – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 409134
مقایسه نوسانات ربع قرنی شاخص دلار و قیمت طلا – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، روز چهارشنبه قیمت جهانی هر اونس طلا پس از بازگشت از رکورد تاریخی خود (۲۷۵۸ دلار و ۴۰ سنت) با بیش از یک درصد کاهش به ۲۷۲۱ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. که امروز بار دیگر شاهد افزایش 15 دلاری این فلز گرانبها بودیم. به این بهانه که تحلیلگران اقتصادی […]

به گزارش خبرنگار مهر، روز چهارشنبه قیمت جهانی هر اونس طلا پس از بازگشت از رکورد تاریخی خود (۲۷۵۸ دلار و ۴۰ سنت) با بیش از یک درصد کاهش به ۲۷۲۱ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. که امروز بار دیگر شاهد افزایش 15 دلاری این فلز گرانبها بودیم.

به این بهانه که تحلیلگران اقتصادی روز گذشته یکی از دلایل کاهش قیمت طلا را تقویت شاخص دلار آمریکا می دانستند، در ادامه به مقایسه نوسانات ربع قرن شاخص دلار و قیمت طلا می پردازیم. گرافیکی .

نمودار تغییرات ربع قرن شاخص دلار آمریکا و قیمت جهانی هر اونس طلا

بررسی این نمودار و تقسیم آن به 5 بازه زمانی به خوبی نشان می دهد که شاخص دلار آمریکا و قیمت جهانی هر اونس طلا در مقابل یکدیگر عمل می کنند و افزایش یکی منجر به کاهش دیگری می شود. به عنوان مثال، از سال 2002 و همزمان با ظهور اولین نشانه های بحران مالی 2008 در سال 2005، تا پایان این بحران مالی قبل از سال 2012، طلا با کاهش قیمت دلار حدود 500 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. شاخص قیمت از 300 دلار به 1800 دلار 6 برابر شد.

این اثر معکوس را می‌توان در بازه‌های زمانی دیگر نیز مشاهده کرد و اکنون تحلیلگران معتقدند که اگر شاخص دلار بتواند محدوده مقاومت 105 واحدی را بشکند، ادامه رشد طلا دشوار خواهد بود و اگر این اتفاق همراه با نزول باشد. در سطح تنش‌های ژئوپلیتیکی، باید منتظر اصلاح قیمت یا زمان هر اونس طلای جهانی باشیم.

با این حال، طلا همیشه در میان تنش‌های ژئوپلیتیکی پناهگاه امنی برای سرمایه‌گذاران بوده است، بنابراین در حال حاضر بیش از همه آنها نگران احتمال افزایش و توسعه سطح تنش و درگیری در غرب آسیا هستند، هرچند علاوه بر این، ابهاماتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا و سیاست های پولی اتخاذ شده توسط بانک مرکزی این کشور پس از انتخابات وجود دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.