افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

پیش بینی آب و هوا در پاییز و زمستان.

  • کد خبر : 409106
پیش بینی آب و هوا در پاییز و زمستان.

به گزارش خبرآنلاین، عهد تعزیفی در گفت وگو با ایسنا، درباره میانگین بارندگی و دمای ماه مهر اظهار کرد: طی یک ماه گذشته بارندگی ها تنها به شمال کشور و دامنه های جنوبی البرز محدود شد. در سایر نقاط کشور بارندگی قابل توجهی نداشتیم. میانگین بارندگی در مهرماه تقریباً 38 درصد کمتر از حد نرمال […]

به گزارش خبرآنلاین، عهد تعزیفی در گفت وگو با ایسنا، درباره میانگین بارندگی و دمای ماه مهر اظهار کرد: طی یک ماه گذشته بارندگی ها تنها به شمال کشور و دامنه های جنوبی البرز محدود شد. در سایر نقاط کشور بارندگی قابل توجهی نداشتیم. میانگین بارندگی در مهرماه تقریباً 38 درصد کمتر از حد نرمال بود.

وی ادامه داد: از نظر دمایی ماه را گرمتر از میانگین دمای نرمال گذراندیم و دمای کشور به طور متوسط ​​1.5 تا 2 درجه سانتیگراد بالاتر از نرمال بوده است. این امر به ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی رخ داد.

تکلیف تصریح کرد: بارش های زیر نرمال و دمای بالاتر از حد نرمال از شرایط ال نینو و لانینا سرچشمه نمی گیرد و در شرایط خنثی هستیم یعنی دمای اقیانوس آرام در شرایط نرمال است و گرمتر از حد نرمال نیست. “ال نینو” و سردتر از “لا نینا” معمولی نیست. اما این نوسانات دما و بارندگی همیشه در اقلیم وجود دارد.

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران اقلیمی و خشکسالی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به پیش‌بینی دما و بارندگی آبان تا دی ماه، گفت: مدل‌های عددی برای پنج تا شش ماه آینده نشان می‌دهد که در اکثر مناطق بارش‌ها خواهد بود. ایران به خصوص در جنوب غربی یعنی مرکز زاگرس وضعیت زیر حد نرمال است. اگر سه حالت ترس، طبیعی و غیرطبیعی را در نظر بگیریم، بیشترین درصد به حالت غیرعادی تعلق می گیرد. دمای هوا نیز بالاتر از حد نرمال خواهد بود. در واقع میزان بارندگی کمتر از حد نرمال است و پیش بینی می شود دمای هوا بالاتر از حد نرمال باشد.

وی ادامه داد: در اکثر این شبیه سازی ها، وضعیت «ال نینو» و «لا نینا» تاثیر بلندمدت بسیار مهمی دارد. در سال های «ال نینو» بارندگی پاییز و زمستان بیش از حد نرمال است و در سال های «لانینیا» میزان بارندگی کمتر و دما بالاتر از حد نرمال است. امسال پیش بینی می کنیم که در طول پاییز تا زمستان به وضعیت «لانینا» برسیم، اما احتمالاً این شرایط قوی نخواهد بود، یعنی دمای آب اقیانوس آرام در محیط گرمسیری این اقیانوس کاهش چندانی نخواهد داشت. . .

وی در پایان تاکید کرد: اگرچه اکثر مدل ها بارش کمتر از حد نرمال را پیش بینی کرده اند، اما بارندگی بیش از حد نخواهیم داشت، بنابراین نسبت به شرایط بارش در پاییز و زمستان بدبین نیستیم.

۲۳۳۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.