افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

بیش از 30 درصد از هزینه های محصولات نهایی مربوط به حمل و نقل است.

  • کد خبر : 409047
بیش از 30 درصد از هزینه های محصولات نهایی مربوط به حمل و نقل است.

ایسنا/ خراسان رضوی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: بیش از 30 درصد قیمت تمام شده کالاها مربوط به حوزه لجستیک است. اگر بتوانیم در این بخش بهینه سازی کنیم، تاثیر زیادی بر قیمت کالاها و رقابت پذیری اقتصادی خواهیم داشت. علی آقامحمدی بعدازظهر 12 آبان ماه در سومین جلسه کارگروه هماهنگی توسعه […]

ایسنا/ خراسان رضوی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: بیش از 30 درصد قیمت تمام شده کالاها مربوط به حوزه لجستیک است. اگر بتوانیم در این بخش بهینه سازی کنیم، تاثیر زیادی بر قیمت کالاها و رقابت پذیری اقتصادی خواهیم داشت.

علی آقامحمدی بعدازظهر 12 آبان ماه در سومین جلسه کارگروه هماهنگی توسعه کریدور شرق اظهار داشت: بهبود شرایط اقتصادی کشور از اولویت های ما بوده و برنامه ریزی برای رفع مشکلات از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین باید راه حل های محلی و متناسب با کشور پیدا کنیم و صرف نوشتن راه حل های کلی کارساز نخواهد بود.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: بسیاری از مسائل اقتصادی و اجتماعی ما نیاز به بحث و تبادل نظر دارد و بدون هماهنگی و همدلی مسئولان، مشکلات حل نمی شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود در مناطق کم برخوردار کشور گفت: با وجود تلاش ها و حضور نهادهای متعدد حمایتی همچنان مشکلات جدی در این مناطق مشهود است. علاوه بر این، برخی از مسائل عملیاتی وجود دارد که باید با کار کارشناسی و هماهنگی بین نهادها در مورد راه حل های عملیاتی به دقت مورد توجه قرار گیرد.

آقا محمدی با تاکید بر نقش مردم در حل مشکلات اقتصادی گفت: مردم باید وارد روستا شوند و دولت حمایت های لازم را از آنها بکند. در عین حال باید با تغییر رویه ها و هماهنگی بیشتر برای حل مشکلات گام های قوی تری در جهت رشد و توسعه اقتصادی برداریم.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: اراده جمعی لازم است تا بتوانیم تغییرات لازم را در ساختارهای اقتصادی و اجتماعی کشور اعمال کنیم و از اهمیت تغییر روش ها و لزوم بازنگری در ساختارهای اجرایی غافل نشویم. کشور

و افزود: این تغییرات تنها با بخشنامه امکان پذیر نیست. ما باید یک ساختار عملیاتی و کارآمد ایجاد کنیم که به طور موثر به مشکلات پاسخ دهد. در حال حاضر حدود 120 شورای عالی در کشور داریم که رئیس آن رئیس جمهور است. این عدد بالا کارایی را کاهش می دهد و تمرکز بر مسائل اساسی را دشوار می کند.

آقامحمدی با اشاره به اهمیت تشکیل و تشکیل جلسات و برنامه‌های حل مشکلات گفت: نیازمند دبیرخانه‌ای منظم و مدرن هستیم که امکان مشارکت همه اقشار جامعه با استفاده از بسترهای مجازی را فراهم کند.

وی در بخشی از سخنان خود به لزوم استفاده از تجربیات کشورهای دیگر مانند ترکیه و یونان در مسائل مرزی و لجستیکی اشاره کرد و افزود: باید سامانه هایی مانند دروازه های مشترک مرزی ایجاد کنیم تا مشکلات مرزی به حداقل برسد.

آقامحمدی با اشاره به مشکلات متعدد در فرآیندهای لجستیکی کشور گفت: باید منابع موجود را به درستی مدیریت کنیم و از توان بخش خصوصی برای اجرای پروژه ها استفاده کنیم. مقام معظم رهبری 11 میلیارد دلار برای رفع برخی از مشکلات کشور اختصاص داده اند و باید از این منابع برای رفع موانع تخصیص بودجه به درستی استفاده کنیم.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: بیش از 30 درصد بهای تمام شده کالا مربوط به حوزه لجستیک است. اگر بتوانیم در این بخش بهینه سازی کنیم، تاثیر زیادی بر قیمت کالاها و رقابت پذیری اقتصادی خواهیم داشت.

آقا محمدی گفت: هماهنگی بین مناطق مختلف کشور مهم است. در حال حاضر 9 حوزه مطالعاتی مصوب داریم و باید از این ظرفیت ها برای یافتن راهکارهای عملی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور با همکاری حوزه ها استفاده کنیم.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: این کاری که هم اکنون آغاز شده می تواند تحول بزرگی را به دنبال داشته باشد و همه باید برای ایجاد این تحول کمک کنیم. پیش از این هر بخش جداگانه کار می کرد، اما اکنون باید با تخصص های مختلف با هماهنگی کار کنیم. همانطور که در نظام پزشکی ابتدا وضعیت بیمار بررسی می شود و در صورت نیاز به متخصص ارجاع می شود، اعمال این رویکرد در اقتصاد نیز ضروری است.

آقامحمدی بر عدم اتخاذ رویکردهای منزوی در اقتصاد تاکید کرد و تصریح کرد: همانطور که در مناطق مختلف کشور مانند همدان، لرستان، کرمانشاه و ایلام اقدامات هماهنگی انجام داده ایم، در اینجا نیز باید به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کنیم. حوزه های مختلف مانند کشاورزی، صنعت، نفت و گاز و گردشگری باید به صورت تخصصی مدیریت شوند، اما این تخصص ها نباید باعث جدایی از مدیریت کلی یا عدم هماهنگی شود.

وی با اشاره به اهمیت سواد اقتصادی، رسانه ای و سلامت گفت: امروز سواد فقط به خواندن و نوشتن خلاصه نمی شود. برای موفقیت در اقتصاد جدید، باید مهارت های مختلف را یاد بگیریم و ارتقا دهیم. به خصوص در زمینه هایی مانند اقتصاد دیجیتال، فرصت های بی شماری برای بررسی وجود دارد. باید به سمت مشاغل پردرآمد و بهبود شرایط اشتغال و درآمدزایی با استفاده از فناوری های جدید حرکت کنیم.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری گفت: این تحولات نیازمند همکاری و مدیریت دقیق است و با نگاه به آینده باید زیرساخت های لازم را برای توسعه مشاغل جدید و تخصص های جدید فراهم کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.