افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

تداوم تلاطم قیمت خودرو در هفته آینده: هفته دوم آبان 1403

  • کد خبر : 409041
تداوم تلاطم قیمت خودرو در هفته آینده: هفته دوم آبان 1403

04 نوامبر 1403 09:47 بازار خودرو ایران از هیچ خبر و حادثه ای مصون نیست. هفته گذشته با تشدید تنش های سیاسی و اخبار مربوط به خریدهای اسرائیلی، بازار ارز و به دنبال آن بازار خودرو نوساناتی را در محدوده خاکستری ثبت کرد. بازار خودرو ایران در آستانه هفته سختی قرار دارد و دو عامل […]



بازار خودرو ایران از هیچ خبر و حادثه ای مصون نیست. هفته گذشته با تشدید تنش های سیاسی و اخبار مربوط به خریدهای اسرائیلی، بازار ارز و به دنبال آن بازار خودرو نوساناتی را در محدوده خاکستری ثبت کرد.

بازار خودرو ایران در آستانه هفته سختی قرار دارد و دو عامل کلیدی تحولات منطقه ای و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این چالش ها نقش اساسی خواهند داشت. به طور کلی پیش بینی بازار خودرو ایران از دو منظر حساسیت. حساسیت نسبت به مسائل داخلی و حساسیت نسبت به مسائل خارجی قابل بررسی است اما این حساسیت ها چه تاثیری بر بازار خودروی ایران دارد؟

حساسیت بازار به مشکلات داخلی

بازار خودروی ایران به مسائل سیاسی داخلی و خارجی بستگی دارد. از سیاست های داخلی موثر ماه های اخیر در بازار خودرو می توان به سیاست های بخشنامه ای برای کنترل قیمت، افت واردات و اخبار ضد و نقیض در این زمینه، کمبود عرضه ارز برای خودروسازان و… اشاره کرد. مصرف کننده را در نظر دارد.

فرهنگ اجتماعی بخش بزرگی از خریداران خودرو در ایران رفتار عاطفی دارند. خریداران خودرو در شرایطی به بازار می آیند که نرخ ارز و به دنبال آن خودرو روندی حباب گونه را آغاز می کند و در شرایطی که بازار راکد است از خرید منصرف می شوند.

در شرایطی که بازار کمترین قیمت را دارد، دلالان و دلالان اکثریت خریداران خودرو را تشکیل می دهند و تنها درصد کمی از خریداران را مصرف کنندگان واقعی تشکیل می دهند. این وضعیت یکی از دلایلی است که به عمق رکود حاکم بر بازار کمک کرده است.

حساسیت بازار به مسائل بین المللی

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوسانات زیادی را در قیمت دلار ایجاد کرده است که به طور مستقیم بازار خودرو ایران را تحت تاثیر قرار می دهد. در این شرایط بسیاری از مردم در خرید و فروش خودرو محتاط هستند و بازار همچنان در رکود است. انتظار می رود این بن بست در هفته آینده نیز ادامه یابد، اما پیشتازی ترامپ در انتخابات به دلیل حمایت قاطع از مواضع ضدایرانی می تواند باعث ایجاد حباب قیمتی در بازار خودرو شود. علاوه بر این، ادامه تشدید تنش ها در خاورمیانه مهم ترین عامل افزایش نوسانات بازار خودرو ایران است.

در مجموع، بازار خودرو ایران در حال حاضر با مشکلات زیادی مواجه است که پیش بینی آن را دشوار می کند، اما به گفته کارشناسان، نوسانات موقتی است و بازار به رکود قبلی خود باز می گردد. رکودی که تا پایان پاییز ادامه دارد. علاوه بر این، دولت جدید مصر در حال تثبیت قیمت است و بر اساس این شواهد، نوسانات بیش از 10 درصد نخواهد بود.

فواره:

تجارت نیوز

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409041

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.