به گزارش خبرنگار مهر، سجاد عباسی مدیر مرکز فعالیت های ترویجی امید (حوزه هنری کودک و نوجوان) درباره وضعیت نمایش یا فیلمنامه در حوزه کودک و نوجوان گفت: متاسفانه در کشور زنجیره تولیدات هنری بسیار ضعیف است، مثلاً یک نقاشی یا کتاب تبدیل به اثری نمی شود که برای فیلم یا تئاتر اقتباس شده باشد، از طرف دیگر وقتی یک خوراک خوب در اختیار ما قرار می گیرد یک اثر هنری خوب و سعی می کنیم آن را به صورت زنجیره ای به یک اثر هنری دیگر تبدیل کنیم و آن را توسعه دهیم، یک زنجیره ارزش برای آن ایجاد کنیم و قطعاً پیشرفت می کنیم.
وی با اشاره به تجربه موفق نمایش های «هیوا» و «تنها من» در مرکز «امید» گفت: تولید این دو اثر بسیار قابل توجه است و می توان از این دو اقدام به عنوان شروع خوبی در کارگردانی استفاده کرد. هنری به یاد می آورد.
مدیر مرکز فعالیت های تبلیغاتی «امید» با بیان اینکه توجه به فعالیت ها است فراثرانی انگیزه مضاعفی به هنرمندان سایر استان ها برای تولید آثار نمایشی می دهد، تصریح کرد: از این گذر تولیدات حوزه هنری مراکز استان ها به تهران می رسد، در حالی که تاریخ وراتاران یکی از رویکردهای تحول آفرین در حوزه هنر در حوزه مدیریت نوین است وراتاران توجه می کنیم. اول اینکه ما با حوزه هنری استان تعامل داریم و دوم اینکه اساسا تولید را به استان می سپاریم تا پس از اتمام کار، محصول نهایی و تولید در استان به ما تحویل داده شود. این دو مشکل ما را ساخته است وراتاران خوب شروع کنیم
عباسی با اذعان به اینکه مرکز امید برنامه خاصی در زمینه استعدادیابی در استان ها ندارد و محور برنامه های این مرکز ملی است، یادآور شد: در نظر داریم با اهداف مشخص از چندگانه موجود در استان ها برای استفاده در پروژه های نمایشی ملی.
وی ضمن ابراز تاسف از اینکه امروزه دسترسی گروه های نمایشی به امکانات مدرن و استفاده از فضاهای استاندارد در مراکز استان ها بسیار کم است و در مجموع استان ها این دسترسی را ندارند، تاکید کرد: یکی از مهم ترین راهکارهاست. برای رشد تولید در شبکه استان، توسعه مخاطبان و شبکه است. ما معتقدیم استان ها باید شبکه مخاطب برنامه های خود را توسعه دهند زیرا وقتی یک اثر خوب در استان تولید می شود اما در مدت کوتاهی اجرا نمی شود و شبکه مخاطب پایداری ایجاد نمی شود، به این معناست که عموم مردم نمی توانند. دسترسی به آن کار در تهران این داستان به ندرت اتفاق می افتد و نمایشی برای مدت طولانی اجرا می شود.
عباسی در پایان با اشاره به اینکه باید تلاش شود که چنین اتفاقاتی در استان های دیگر هم رخ دهد، گفت: به عنوان مثال ما اصلا مفهومی به نام «تئاترگردی» نداشتیم و نداریم. با توجه به نیازها و این نوع رویدادها، راه اندازی «تور تئاتر» برای قطع ارتباط بین مردم و تهیه کننده با چند اجرای کوتاه به صلاح نیست.