افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

توافقات مثبت بین وزیر دولت چهاردهم و صاحب بزرگترین معدن طلای جهان

  • کد خبر : 408967
توافقات مثبت بین وزیر دولت چهاردهم و صاحب بزرگترین معدن طلای جهان

به گزارش رکنا، ازبکستان به عنوان اولین دارنده منابع طلا به دنبال توسعه استخراج این فلز گرانبها است. کیتکو به عنوان یک منبع معتبر در موضوع طلا، بزرگترین معادن طلای جهان را از نظر کمیت بررسی کرد. بر اساس این بررسی، بزرگترین معدن طلای جهان با بیش از 2 میلیون اونس طلا در ازبکستان واقع […]

به گزارش رکنا، ازبکستان به عنوان اولین دارنده منابع طلا به دنبال توسعه استخراج این فلز گرانبها است. کیتکو به عنوان یک منبع معتبر در موضوع طلا، بزرگترین معادن طلای جهان را از نظر کمیت بررسی کرد. بر اساس این بررسی، بزرگترین معدن طلای جهان با بیش از 2 میلیون اونس طلا در ازبکستان واقع شده و با 1 و نیم میلیون اونس از معدن کارلین آمریکا پیشی گرفته است. 501 اونس طلا.

چالش های اصلی ازبکستان در زمینه استخراج این معادن به موضوعاتی مانند جذب سرمایه گذاری، بروکراسی اداری، مسائل زیست محیطی، موانع اداری و مشکلات زیرساختی مربوط می شود.

نشست مشترک وزیر صنعت معدن و تجارت ایران با همتای ازبکستانی بعدازظهر پنجشنبه 12 آبان ماه در هتل اسپانیا تهران برگزار شد.

اتابک با اشاره به توانمندی های دو کشور در حوزه معدن گفت: در مجموع دو کشور در خصوص مسائل معدنی و صنایع معدنی تصمیم گیری کردند. ایران پتانسیل فنی و مهندسی خوبی در زمینه معدن و صنایع معدنی دارد که می تواند به ازبکستان ارائه دهد. در خصوص صنعت فولاد و مناطق مشترکی که می توانیم برای محصولات ایرانی داشته باشیم نیز توافقاتی صورت گرفت.

وزیر صامت در این دیدار با تاکید بر رویکرد مثبت تیم ایرانی به مسائل مشترک معدن و صنایع معدنی، با ابراز خرسندی از توسعه روابط با ازبکستان، گفت: امیدوارم تعداد مبادلات تجاری و روابط اقتصادی بین دو کشور افزایش یابد. دو کشور در آینده نزدیک از مرز یک میلیارد یورو فراتر خواهند رفت و در نهایت به 5 میلیارد یورو خواهند رسید.

در نشست مشترک وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان با سید محمد اتابک، طرف ازبکستانی با توجه به برتری طرف ایرانی در مسائل فنی و مهندسی معدن، قطعا حل مشکلات زیرساختی و خدمات فنی و مهندسی را مورد بررسی قرار داد. . و طرف ایرانی با آگاهی از این نقطه قوت و ضرورت توسعه ازبکستان در بخش معدن، تمایل به گسترش روابط با این کشور دارد و این را می توان در ابراز امیدواری کرد که سکوت وزیر ایران در رشد مبادلات تجاری، 5 میلیارد یورو.

به نظر می رسد تیم سیدمحمد اتابک برنامه ریزی مدون و مفصلی در خصوص گسترش روابط با ازبکستان و سایر کشورهای منطقه در حوزه معدن به ویژه ارائه خدمات فنی و مهندسی به عنوان نقطه قوت این حزب دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408967

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.