افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

بهترین صبحانه برای مردان چیست؟

  • کد خبر : 408901
بهترین صبحانه برای مردان چیست؟

آفتاب نیوز: بر اساس مدل کامپیوتری مورد استفاده در این مطالعه، در حالی که زنان چربی بیشتری نسبت به مردان ذخیره می‌کنند، برای انرژی سریع‌تر آن را می‌سوزانند. بر اساس یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه واترلو در کانادا، بهترین نوع صبحانه برای مردان و زنان دو منوی بسیار متفاوت است. این مطالعه نشان می […]

آفتاب نیوز:

بر اساس مدل کامپیوتری مورد استفاده در این مطالعه، در حالی که زنان چربی بیشتری نسبت به مردان ذخیره می‌کنند، برای انرژی سریع‌تر آن را می‌سوزانند. بر اساس یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه واترلو در کانادا، بهترین نوع صبحانه برای مردان و زنان دو منوی بسیار متفاوت است. این مطالعه نشان می دهد که برای سطوح بهینه انرژی و سلامت، متابولیسم مردان ممکن است به یک صبحانه غنی از کربوهیدرات پاسخ بهتری بدهد، در حالی که زنان ممکن است از یک وعده غذایی پرچرب بعد از بیدار شدن سود بیشتری ببرند.

انتخاب غذاهای مناسب برای متابولیسم نیز می تواند به کاهش و حفظ وزن شما کمک کند. متابولیسم به مجموعه پیچیده ای از فرآیندهای شیمیایی در بدن اطلاق می شود که توسط آن مواد مغذی به انرژی تبدیل می شوند، رشد می کنند و آسیب سلولی ترمیم می شود.

این مطالعه بر اساس یک مدل ریاضی توسعه یافته توسط محققان است که به آنها اجازه می دهد تا تأثیر انتخاب های مختلف رژیم غذایی بر متابولیسم مردان و زنان را شبیه سازی کنند. هدف این مدل پر کردن شکاف‌های موجود در دانش موجود در مورد تفاوت‌های بین روش‌های پردازش چربی توسط مردان و زنان بود. از لحاظ تاریخی، تحقیقات پزشکی بر سلامت مردان متمرکز بوده است، بنابراین اطلاعات کمتری در مورد چگونگی تأثیر غذاها بر متابولیسم زنان در دسترس است.

با استفاده از این مدل، محققان توانستند نتایج رژیم غذایی زنان را شبیه سازی کنند، به ویژه در مواردی که اطلاعات بالینی وجود نداشت. تغذیه انسان عمدتاً از کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها تشکیل شده است. به جای ترجیح متابولیسم کربوهیدرات توسط مردان، زنان بیشتر به متابولیسم لیپید (اسیدهای چرب) متکی هستند.

انتخاب صبحانه های پر کربوهیدرات که دارای درشت مغذی های متعادل و حاوی فیبر محلول هستند می تواند برای مردان مفید باشد. اینها ممکن است شامل غذاهایی مانند بلغور جو دوسر، یک اسموتی متعادل، یا یک کاسه توت، آجیل و ماست باشد. برای زنان، چربی‌های مفید برای قلب و سرشار از چربی‌های غیراشباع توصیه می‌شود. این غذاها ممکن است شامل پودینگ چیا، املت تخم مرغ یا پنیر کوتیج با دانه های کتان و سیب باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.