افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

مقام روسی: مسکو درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده غرب را مصادره خواهد کرد

  • کد خبر : 408886
مقام روسی: مسکو درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده غرب را مصادره خواهد کرد

به گزارش صبح جمعه آیرین به گفته راشا تودی، وزیر دارایی روسیه، وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اگر کشورهای غربی از مزایای دارایی های مسدود شده روسیه استفاده کنند، ما نیز دقیقاً همین کار را خواهیم کرد. وی در ادامه با اشاره به اینکه مسکو پیش از این نیز اقدام به مسدود کردن دارایی […]

به گزارش صبح جمعه آیرین به گفته راشا تودی، وزیر دارایی روسیه، وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اگر کشورهای غربی از مزایای دارایی های مسدود شده روسیه استفاده کنند، ما نیز دقیقاً همین کار را خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسکو پیش از این نیز اقدام به مسدود کردن دارایی های کشورهای متخاصم در روسیه کرده است، تصریح کرد: از این رو ما نیز از درآمد حاصل از این دارایی های مسدود شده برای مقابله با این اقدام کشورهای غربی استفاده خواهیم کرد.

سیلوانوف همچنین با بیان اینکه قبلاً در مورد نحوه استفاده از سود این دارایی ها تصمیم گیری شده است، افزود: درآمد حاصل از این دارایی ها برای رفع نیازهای اقتصادی و همچنین نیازهای نهادهای تشکیل دهنده فدراسیون روسیه مصرف می شود. .

به گزارش راشا تودی، آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که به عنوان بخشی از کمک مالی 50 میلیارد دلاری گروه هفت (جی 7) و اتحادیه اروپا به اوکراین، 20 میلیارد دلار به این کشور وام خواهد داد و اقساط از این وام روسیه از دارایی های مسدود شده بدون تحمیل بار مالی بر مالیات دهندگان اوکراینی سود خواهد برد.

روز سه شنبه، پارلمان اروپا در اقدامی مشابه اعلام کرد که پرداخت وام 35 میلیون یورویی را به عنوان بخشی از کمک مالی 50 میلیارد دلاری اتحادیه اروپا به اوکراین و بازپرداخت هزینه ها به عنوان بخشی از گروه هفت و اتحادیه اروپا تصویب کرده است. این وام نیز از محل سود دارایی های مسدود شده روسیه تامین خواهد شد.

روسیه بارها هشدار داده است که مصادره دارایی های این کشور دزدی و نقض قوانین بین المللی و تضعیف ارزهای ذخیره، سیستم مالی جهانی و اقتصاد جهانی است.

پیش از این صندوق بین المللی پول چنین اقدامی از سوی کشورهای غربی را موجب کاهش اعتماد سایر کشورها به نظام مالی غرب می دانست و نسبت به آن ابراز نگرانی کرده بود.

به گزارش ایرناپارلمان اروپا روز سه شنبه با 518 رای موافق، 56 رای مخالف و 61 رای ممتنع پرداخت وام تا سقف 35 میلیارد یورو به اوکراین را تصویب کرد.

این وام 35 میلیارد یورویی که باید در پایان سال آینده (2025) به کیف پرداخت شود، بخشی از سازوکار جدیدی است که بر اساس آن بازپرداخت وام های اعطایی به اوکراین با سود دارایی های مسدود شده روسیه انجام می شود. .

بازپرداخت این وام توسط اتحادیه اروپا به اوکراین نیز مشروط به پایبندی مداوم کی‌یف به اصول دموکراتیک، حقوق بشر و سایر شرایطی است که کیف باید رعایت کند.

کریل لوگوینوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، اظهار داشت که بازپرداخت وام 35 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا باری بر دوش نسل آینده اوکراین خواهد بود.

لوگوینوف به شبکه روسیه-24 اضافه کرد: بر اساس برنامه و سناریوی تعریف شده، اوکراین و اتحادیه اروپا درآمدهای حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه را در نظر گرفته اند و امیدوارند این وام را از این طریق بازپرداخت کنند.

وی ادامه داد: بازپرداخت وام اتحادیه اروپا به اوکراین 45 سال زمان نیاز دارد و این بدان معناست که نسل های بعدی این کشور باید هزینه جنگ افروزی اوکراین توسط غرب را متحمل شوند و بپردازند.

به گفته وی، بر اساس مکانیسم بازپرداخت وام، در صورت ناکافی بودن منابع موجود، کمیسیون اروپا به سرقت ادامه خواهد داد، یعنی از درآمد اضطراری مازاد مدیریت دارایی های دولتی روسیه استفاده خواهد کرد.

لوگوینوف ادامه داد: اگر چنین سناریویی اجرا نشود، خود کی‌یف باید وجوهی را که به عنوان غرامت جنگی دریافت می‌کند برای پرداخت بدهی‌ها اختصاص دهد، اما همانطور که می‌دانیم غرامتی وجود نخواهد داشت، بنابراین خود اوکراینی‌ها باید پرداخت کنند. “

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.