افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

عاملان سرقت های شبانه از منازل و خودروها در دست پلیس

  • کد خبر : 408830
عاملان سرقت های شبانه از منازل و خودروها در دست پلیس

به گزارش رکنا، پس از این حادثه سرقت های سریالی گروهی از کارآگاهان زبده اداره عملیات ویژه آگاهی با دستور ویژه سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) از منازل شهروندان در شمال غرب مشهد برای پیگیری سرقت های ذکر شده در ماموریت ویژه اعزام شدند. شکل با این دستور پلیسی، کارآگاهان تحقیقات […]

به گزارش رکنا، پس از این حادثه سرقت های سریالی گروهی از کارآگاهان زبده اداره عملیات ویژه آگاهی با دستور ویژه سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) از منازل شهروندان در شمال غرب مشهد برای پیگیری سرقت های ذکر شده در ماموریت ویژه اعزام شدند. شکل

با این دستور پلیسی، کارآگاهان تحقیقات گسترده ای را آغاز کردند و در رصدهای اطلاعاتی به سرنخ هایی از یک دستگاه پژو پارس سفید رنگ که در بیشتر صحنه های سرقت مشاهده شده بود، دست یافتند.

پس از اخذ پلاک خودرو از طریق دوربین های راهنمایی و رانندگی و شناسایی صاحب آن، مشخص شد سارقان خودرو را نیز به سرقت برده اند، زیرا راننده با سهل انگاری سوئیچ یدکی را روی داشبورد گذاشته است. در همین حال سارقان زمانی که قصد دستکاری محتویات پژو پارس را داشتند، یک سوئیچ یدکی پیدا کردند و خودرو را سرقت کردند.

حال اگرچه شناسایی سارقان کمی تاخیر داشت، اما پلیس به سرنخ مهمی دست یافت و آن این بود که سارقان منزل، سارقان قطعات و محتویات خودرو هستند. بنابراین، عملیات کارآگاهان با محوریت سارقان تاریخی قطعات خودرو و اطلاعاتی مبنی بر سرقت خودروهای سواری و زائران توسط سارقان حرفه ای به دست آمد.

تحلیل های کارشناسان جرم و جنایت نیز نشان داد که پلیس با یک باند حرفه ای مواجه است. به همین منظور بانک اطلاعاتی مجرمان در زیر ذره بین تحقیقات قرار گرفت و با عکس های به دست آمده از آنها در صحنه های سرقت، شناسایی 4 نفر از اعضای باند امکان پذیر شد. تحقیقات به پاتوق مجرمان رسید و در نهایت پاتوق اعضای این باند در حالی که همه مشغول مصرف مواد بودند لو رفت.

به همین دلیل زمان عملیات فرا رسید و تیم کارآگاه با اجازه قاضی دکتر زبانخت (قاضی 203 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) و سرگرد احمدی (رئیس دادسرای عمومی) وارد عمل شدند. اداره عملیات یگان ویژه اطلاعات) رهبری مستقیم این عملیات غافلگیرانه را بر عهده داشت. طولی نکشید که تمامی اعضای این باند در چنگال قانون گرفتار و به مقر پلیس منتقل شدند، ضمن اینکه 2 دستگاه خودرو پژو پارس سفید رنگ نیز در مخفیگاه متهمان به همراه مقادیر زیادی اموال مسروقه در منازل کشف شد. . و ماشین ها تحقیقات اولیه کارآگاهان حاکی از آن بود که متهم بین 20 تا 35 ساله از ساعت 12 تا 6 صبح از لانه خارج شده و در بزرگراه صدامتری حد فاصل میدان شهید فهمیده و کوی سیدی و بلوار پیروزی اقدام به دستکاری خودروهای مردمی کرده است. .

همچنین با کشف مقادیر زیادی طلا و لوازم خانگی از جمله تلویزیون، سماورهای تزئینی، مایکروویو و … مشخص شد که اکثر منازل شمال غرب مشهد توسط اعضای این باند به سرقت رفته است. به گزارش روزنامه خراسان، تاکنون 4 نفر از اعضای باند سارقان شبانه حدود 30 فقره سرقت قطعات و محتویات خودروهای سواری و زائران و 10 فقره سرقت منزل و صاحبان 2 دستگاه پژو مسروقه اعتراف شده اند. پارس. همچنین شناسایی شدند که از مسافران در قوچانی و بندرعباسی سرقت شده بودند. همچنین بررسی های بیشتر نشان داد که اعضای باند تنها به دلیل سهل انگاری راننده در گذاشتن سوئیچ خودرو روی داشبورد و سرقت یک دستگاه پژو وسوسه شده اند. علاوه بر این، آنها دامنه سرقت از خانه خود را گسترش داده اند.

از سوی دیگر با دستکاری صندوق عقب خودروهای پلاک شهری اقدام به سرقت سوغاتی و لوازم سفر کردند.

به همین منظور پلیس با انجام عملیات ویژه آگاهی از اقلام مفقود شده از هموطنان خواست برای شناسایی اقلام مسروقه کشف شده توسط اعضای این باند به مرکز آگاهی پلیس واقع در ورودی رضا مشهد مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.