افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

مصرف در سال جاری 6500 مگاوات افزایش یافته است. صادرات برق هیچ مشکلی در داخل کشور ایجاد نکرده است.

  • کد خبر : 408634
مصرف در سال جاری 6500 مگاوات افزایش یافته است. صادرات برق هیچ مشکلی در داخل کشور ایجاد نکرده است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: همایون حائری معاون وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت انرژی در جمع خبرنگاران درباره تامین سوخت نیروگاه ها گفت: به صورت شبانه روزی در حال همکاری و رایزنی با وزارت نفت هستیم. روز تامین سوخت و پرکردن مخازن است و در صورت کمبود با توجه […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: همایون حائری معاون وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه صنعت انرژی در جمع خبرنگاران درباره تامین سوخت نیروگاه ها گفت: به صورت شبانه روزی در حال همکاری و رایزنی با وزارت نفت هستیم. روز تامین سوخت و پرکردن مخازن است و در صورت کمبود با توجه به مسائل زیست محیطی از سوخت مایع نیز استفاده می کنیم، البته از سوخت گازوئیل هم استفاده می کنیم اما سعی می کنیم مشکلی برای مردم ایجاد نکنیم ، فصل زمستان است و تامین نیروگاه ها در اولویت است.

وی در خصوص پیش بینی 25 هزار مگاوات مازاد تولید برای تابستان سال آینده گفت: اگر به آمار برای یک دوره 10 ساله نگاه کنیم از سال 1386 تا 1396 میانگین رشد مصرف 2000 مگاوات بوده است اما از سال 1396 تا 1392. این میانگین رشد مصرف به 4000 مگاوات رسیده است و امسال نسبت به سال گذشته 6500 مگاوات افزایش مصرف داشته ایم.

معاون وزیر نیرو و امور انرژی تصریح کرد: افزایش رشدی که وجود دارد و عمدتاً به سیستم های برودتی، افزایش و تداوم دما برمی گردد و باعث می شود بیش از 3 برابر نیاز مصرفی رشد داشته باشیم که سخت است. . برای جبران

وی ابراز امیدواری کرد با مدیریت مصرف و با کمک و همکاری مردم بتوانیم تا تابستان سال آینده ناهماهنگی را کاهش دهیم.

حائری در پاسخ به این سوال که آیا عدم تعادل انرژی در سال آینده به 25 هزار مگاوات افزایش می یابد، تاکید کرد: وضعیت عدم تعادل بستگی به میزان مصرف و نحوه مصرف آن دارد.

وی بیان کرد: 30 درصد مربوط به سیستم های برودتی است که در چرخه تولید کشور وجود ندارد.

معاون وزیر نیرو گفت: همکاران صنعت برق شبانه روز برای ایجاد ظرفیت های جدید و تعمیر واحدهای نیروگاهی تلاش می کنند.

وی افزود؛ علاوه بر این، توسعه انرژی های تجدیدپذیر را در دستور کار داریم تا بتوانیم مغایرت را جبران کنیم.

وی درباره واردات و صادرات برق گفت؛ ما به تعهدات صادراتی خود عمل می کنیم و همچنین برق وارد می کنیم. تقریباً بین واردات و صادرات تعادل وجود دارد. صادرات هیچ گاه مشکلی در تامین نیازهای داخلی ایجاد نکرده است.

وی درباره برنامه‌هایی که ایران در اجلاس یک کمربند و جاده پشت در پیش دارد، گفت: این اجلاس بر انرژی‌های تجدیدپذیر متمرکز است. ما به دنبال جذب سرمایه گذاری مشترک از چین هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چین در زمینه انرژی های تجدیدپذیر از فناوری بالایی برخوردار است، به دنبال استفاده از آن هستیم. چین روزانه 1000 مگاوات انرژی تجدیدپذیر می سازد و صادر می کند که این رقم در جهان بی نظیر است.

وی نسبت برق حاصل از انرژی های تجدیدپذیر را حدود 1300 مگاوات عنوان کرد و افزود. قصد داریم 500 مگاوات به این مقدار اضافه کنیم و تا تابستان سال آینده به 4500 مگاوات برسیم که تغییر بزرگی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.