افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

30 درصد شبکه برق تهران تمام شده است

  • کد خبر : 408600
30 درصد شبکه برق تهران تمام شده است

بازار؛ گروه آب و انرژی: فرهاد سخنی در نشست خبری در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق شرکت برق منطقه‌ای تهران، با بیان اینکه شبکه برق تهران یکی از فرسوده‌ترین شبکه‌های برق کشور است، گفت: 50 تا 60 سال ترانسفورماتور داریم و نیاز به جایگزین شود. امسال اولین است. یک ترانسفورماتور یکپارچه 500 […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: فرهاد سخنی در نشست خبری در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق شرکت برق منطقه‌ای تهران، با بیان اینکه شبکه برق تهران یکی از فرسوده‌ترین شبکه‌های برق کشور است، گفت: 50 تا 60 سال ترانسفورماتور داریم و نیاز به جایگزین شود. امسال اولین است. یک ترانسفورماتور یکپارچه 500 مگاواتی در تهران نصب کردیم که در ایران تولید و حمل شد. متأسفانه این عوارض چالش هایی را ایجاد می کند، اما تلاش ما بر افزایش توانمندی ها متمرکز است.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت نیروگاه ها و تسریع و تسهیل ورود نیروگاه ها به مدار، گفت: برنامه هایی برای افزایش ظرفیت نیروگاه های تهران، قم و البرز داریم اما در تهران هدف ماست. افزایش 1400 مگاواتی ظرفیت است.

وی با بیان اینکه پروژه تغییر سطح ولتاژ در شهر تهران را داریم که شامل رساندن لایه 400 کیلوولت به مرکز شهر از طریق ولتاژ HVDC است، اظهار داشت: پروژه های متعددی در تهران در دست اجراست که از جمله آنها می توان به پروژه سیاه بیشه اشاره کرد. که هدف آن افزایش ظرفیت نیروگاه تا 2000 مگاوات ساعت است.

به گفته وی، رشد مصرف برق در سال جاری بی سابقه بوده و از مردم می خواهیم مدیریت بار خود را اصلاح کنند.

سخنانی در خصوص دفن خطوط انتقال برق گفت: برای ایجاد تونل های برق با شهرداری و سازمان های آب و برق همکاری می کنیم. این اقدام آسیب پذیری شبکه را کاهش می دهد و قابلیت ها را بهبود می بخشد و برق قابل اطمینان تری را در اختیار مردم قرار می دهد.

وی پس از بیان اینکه در حوزه خودروهای برقی، جایگاه های شارژ در برنامه کلان کشور قرار دارد، اظهار داشت: توسعه انرژی های تجدیدپذیر نیز همین هدف را دنبال می کند. به منظور ترویج فرهنگ استفاده از خودروهای برقی و کاهش آلودگی، ایستگاه های شارژ برق در تهران ایجاد می شود.

سوکانی ادامه داد: این صرفه جویی در مصرف انرژی به معنای ذخیره بیشتر آب در پشت سدها است که با افزایش راندمان چراغ ها و استفاده از تجهیزات پربازده به نتایج ارزنده ای دست یافته است. صنایع بزرگی مانند فولاد و سیمان مجبور شدند بخشی از انرژی خود را به صورت خودکفا تولید کنند. بسیاری از کارخانه های سیمان وارد این عرصه شده و تولید خود را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه در تهران عمده صنایع فولاد و سیمان است که تلاش می شود از ظرفیت های آنها استفاده شود و قم توانسته بخشی از نیاز آنها را تامین کند، گفت: با محلات صنعتی نیز همکاری هایی صورت گرفته تا ظرفیت ها وارد مدار شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.