افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

لزوم تغییر سیاست ها به گونه ای که صنایع تبدیل به صنعت سبز شوند

  • کد خبر : 408577
لزوم تغییر سیاست ها به گونه ای که صنایع تبدیل به صنعت سبز شوند

به گزارش بازار، محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی فولاد 1403 و در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تحقق صنعت سبز لازمه صنعت فولاد کشور است و همه صنعت گران باید در این امر گام بردارند. حس البته این برای صنایع هزینه بر است، در حالی […]

به گزارش بازار، محمد یاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی فولاد 1403 و در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تحقق صنعت سبز لازمه صنعت فولاد کشور است و همه صنعت گران باید در این امر گام بردارند. حس البته این برای صنایع هزینه بر است، در حالی که دولت ها در بسیاری از کشورهای جهان مزیت هایی را ایجاد می کنند تا راه را برای صنایع برای برآوردن الزامات زیست محیطی و تبدیل شدن به یک صنعت سبز هموار کنند.

وي افزود: بسياري از صنايع كشور به ويژه صنعت فولاد تقريباً نيمي از سال با محدوديت انرژي مواجه هستند و نمي توانند از ظرفيت توليد خود به طور كامل استفاده كنند، بنابراين هزينه توليد آنها نيز افزايش مي يابد. متاسفانه سیاست های هموارسازی مسیر تولید در کشور مطلوب نیست و به همین دلیل صنایع کشور در سال های اخیر با افزایش چند برابری نرخ انرژی مواجه شده اند.

طیب نیا افزود: در چنین شرایطی از صنعت فولاد کشور خواسته می شود تا هزینه های تبدیل شدن به صنعت سبز را بپذیرد و این سیاست موفقیت چندانی نخواهد داشت. باید شرایطی ایجاد شود تا شرکت ها داوطلبانه به سمت رعایت الزامات زیست محیطی حرکت کنند. اگر بخواهیم رویداد جدیدی در حوزه صنعت سبز در کشور ایجاد کنیم، باید سیاست حاکمیتی در این زمینه تغییر کند تا شرکت ها به سمت تبدیل شدن به صنعت سبز تشویق شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408577

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.