افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

بیت کوین برای بالا رفتن باید رشد طلا را متوقف کند

  • کد خبر : 408557
بیت کوین برای بالا رفتن باید رشد طلا را متوقف کند

داده های موجود نشان می دهد که برای شکستن رکورد تاریخی قیمت بیت کوین به آن نیاز است رالی اخیر طلا برای توقف در حالی که قیمت طلا به سرعت افزایش یافته است، بیت کوین هنوز در تلاش است تا به بالاترین حد قبلی خود برسد. تحلیلگران معتقدند همبستگی منفی بین طلا و بیت کوین […]

داده های موجود نشان می دهد که برای شکستن رکورد تاریخی قیمت بیت کوین به آن نیاز است رالی اخیر طلا برای توقف در حالی که قیمت طلا به سرعت افزایش یافته است، بیت کوین هنوز در تلاش است تا به بالاترین حد قبلی خود برسد. تحلیلگران معتقدند همبستگی منفی بین طلا و بیت کوین این می تواند به این معنی باشد که رشد متوقف شده طلا فرصتی برای رشد بیشتر بیت کوین فراهم می کند.

به گزارش Blockchain Homeland، بسیاری از تحلیل ها نشان می دهد که افزایش اخیر بازده اوراق قرضه ایالات متحده و عدم قطعیت های اقتصادی آنها همچنین می توانند عوامل کلیدی در رشد بیت کوین باشند. در همین حال، معامله گران به دنبال فرصت هایی هستند تا بیت کوین را از بالاترین حد خود عبور دهند.

رابطه معکوس طلا و بیت کوین

بر اساس داده‌های موجود، معامله‌گرانی که به دنبال پیش‌بینی زمان صعود بیت‌کوین به بالاترین سطح تاریخ خود هستند، باید نمودار قیمت طلا را بررسی کنند. داده های تاریخی از سال 2020 تا اینجای کار نشان می دهد زمانی که رالی طلا متوقف شود، بیت کوین احتمالا به بالاترین حد خود خواهد رسید.

بیت کوین به عنوان با ارزش ترین ارز دیجیتال بازار کریپتو شناخته شده است آوریل در طیف گسترده ای بین 50000 تا 70000 دلار معامله می شود و عواملی که به طور خاص مربوط به بازار کریپتو و همچنین شرایط اقتصاد کلان است همیشه مانع رشد بیشتر آن شده است.

در ضمن طلا در این مدت بیش از 20 درصد به رکوردهای جدید در بالا افزایش یافت سطح 2700 دلار رسیده است؛ قیمت طلا در سال جاری رشد 37 درصدی نقره ای نیز با افزایش 43 درصدی امسال پس از رسیدن نزدیک به سطح 35 دلار در روز سه شنبه بالاترین قیمت خود را در 12 سال گذشته تجربه کرد.

این الگو شبیه به سال 2020 است که طلا پیش از بیت کوین در یک روند صعودی قرار داشت.

نمودار قیمت طلا در مقابل بیت کوین - منبع: TradingView
نمودار قیمت طلا در مقابل بیت کوین – منبع: TradingView

طلا در پایان سال 2019 از قیمت 1450 دلار شروع به افزایش کرد و به دلیل ایجاد محرک های پولی توسط بانک های مرکزی و محدودیت های ناشی از همه گیری کرونادر آگوست 2020 (اوت 99) به رکورد در سطوح بالای 2000 دلار به ازای هر اونس رسید.

در این مدت بیت کوین تقریبا ثابت ماند (به جز افت ناگهانی ناشی از کرونا) و در یکی از طولانی ترین دوره های ثبات خود، نزدیک به رکورد تاریخی آن زمان، یعنی 20000 دلار نوسان داشت. با این حال، زمانی که طلا در اواخر سال 2020 سقوط کرد، بیت کوین شروع به افزایش کرد (از 10000 دلار به پایان 60000 دلار تا مارس 2021). احتمالاً یک جابجایی سرمایه بین این دو دارایی وجود داشته است، اما در هر صورت بیت کوین منتظر ماند تا طلا جلوی صعود خود را بگیرد.

بنابراین، توقف رالی طلا احتمالاً راه حل است ایجاد تقاضای بیشتر برای بیت کوین با این حال، آیا تاریخ خود را تکرار خواهد کرد نامشخص است و طلا در حال حاضر هیچ نشانه ای از توقف روند صعودی خود یا کاهش تقاضا را نشان نمی دهد.

بر اساس گزارش های موثق، افزایش اخیر قیمت طلا به دلیل هجوم سرمایه است ETF های طلا این بوده است که در یک دوره هفت روزه به بیش از 1 میلیون اونس رسیده اند این میزان ورودی به ETF ها در یک دوره هفت روزه از اکتبر 2022 (اکتبر 1401) تاکنون بی سابقه بوده است.

بیشتر این ورودی ها توسط صندوق است سهام طلای SPDR (GLD) جذب شده است؛ یکی از صندوق های سرمایه گذاری طلا که عمدتا توسط سرمایه گذاران خرد آمریکایی و از جولای به این ترتیب هر ماه شاهد انباشتگی زیادی بوده است.

جریان ورودی به ETF های بیت کوین نقطه ای در فهرست ایالات متحده نیز افزایش یافته است. با توجه به داده ها سرمایه گذاران Farsideدر تاریخ 23 اکتبرورودی خالص تمام ETF های بیت کوین ایالات متحده، ترکیبی 192.4 میلیون دلار صندوق بوده است iShares Bitcoin Trust (IBIT) شاهد ارزش ورودی بزرگ دیگری باشید 317.5 میلیون دلار و مجموع ورودی خالص آن به 23.5 میلیارد دلار رسیده است

مشابه افزایش ورودی ETF های طلا، ETF های بیت کوین نیز در هفت روز معاملاتی گذشته شاهد بوده اند. 2 میلیارد دلار ورودی خالص بوده است.

با این حال، تمام این ورودی ها در قالب برگزاری جهت دار نیستند؛ با توجه به سوئی چونگمدیر عامل ارائه دهنده معیارهای ارزهای دیجیتال CF Benchmarks، میزان ۶۰٪ از جمله ورودی های اخیر در قالب برگزاری جهت ۴۰٪ دیگر گنجانده شده است تجارت پایه هولدینگ جهت دار یک استراتژی معاملاتی است که در آن یک معامله گر بر اساس این انتظار که قیمت یک دارایی در جهت خاصی حرکت کند، موقعیتی (خرید یا فروش) می گیرد. معاملات پایه همچنین یک استراتژی پیشرفته تر است که شامل بهره برداری از تفاوت بین قیمت لحظه ای یک دارایی و قیمت آتی است.

معامله گران امیدوارند قیمت ها پس از انتخابات آمریکا به بالاترین حد خود برسد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-24 21:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.