افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

بازگشت به زندگی ببر منقرض شده

  • کد خبر : 408547
بازگشت به زندگی ببر منقرض شده

به گزارش خبرآنلاین، ببر تاسمانی پس از ورود اروپایی ها به استرالیا به طور گسترده شکار شد تا اینکه آخرین بازمانده شناخته شده در سال 1936 در اسارت جان باخت و در نهایت ببر تاسمانی به طور رسمی در دهه 1980 منقرض شد. محققان اخیراً سر یک ببر تاسمانی را در سطلی پشت کمد در […]

به گزارش خبرآنلاین، ببر تاسمانی پس از ورود اروپایی ها به استرالیا به طور گسترده شکار شد تا اینکه آخرین بازمانده شناخته شده در سال 1936 در اسارت جان باخت و در نهایت ببر تاسمانی به طور رسمی در دهه 1980 منقرض شد.

محققان اخیراً سر یک ببر تاسمانی را در سطلی پشت کمد در موزه ملبورن پیدا کردند. به گفته یکی از دانشمندان، این سطل اتانول که سر ببر تاسمانی کاملاً پوست کنده شده است، حدود 110 سال قدمت دارد.

سر این جانور برای دانشمندان یک کشف باورنکردنی بود زیرا حاوی موادی بود که دانشمندان فکر می کردند یافتن آنها غیرممکن است. آنها توانستند مولکول های طولانی RNA مورد نیاز برای بازسازی ژنوم یک حیوان منقرض شده را شناسایی کنند.

اکنون دانشمندان با بالاترین کیفیت ژنوم باستانی تولید شده روبرو هستند. به نظر می رسد اکنون تنها 45 مورد از ژنتیک این حیوان ناشناخته است که شامل حدود 3 میلیارد داده است.

علاوه بر این، در انواع مختلف بافت متفاوت است و حاوی چیزی است که در خواندن ژن های فعال لازم برای عملکرد یک بافت خاص موثر است. این بدان معناست که محققان می توانند اطلاعاتی در مورد بینی، چشم ها، زبان و سایر قسمت های صورت حیوان به دست آورند و تصویری از بوی، بینایی و عملکرد مغز تیلاسین ارائه دهند.

کشف سر بریده شده کلید احیای ببر منقرض شده تاسمانی است

این یک پیشرفت علمی باورنکردنی است که نه تنها به بازیابی ببر تاسمانی کمک می کند، بلکه به حفاظت از گونه های در معرض خطر نیز کمک می کند. همچنین به دانشمندان کمک می کند تا حیوانی را بازسازی کنند که دقیقا ببر تاسمانی است و هیبرید نیست.

در این مورد گزارش دهید داستان کامل تلاش دانشمندان برای زنده کردن ببر تاسمانی را بخوانید.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.