افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

کنایه تند محمد مهاجری به بودجه صدا و سیما

  • کد خبر : 408534
کنایه تند محمد مهاجری به بودجه صدا و سیما

مهاجری ادعای بیننده 72 درصدی صداوسیما را به سخره گرفت و گفت: «خب، اگر صداوسیما این بودجه دولتی را نگیرد و به جای آن از شبکه های متعددش پولی دربیاورد، مردم حاضر نیستند یک سال دو کیلو گوشت به صداوسیما بدهند و برنامه های شما را ببینند؟ “ به گزارش ارشا آنلاین؛ محمد مهاجری فعال […]

مهاجری ادعای بیننده 72 درصدی صداوسیما را به سخره گرفت و گفت: «خب، اگر صداوسیما این بودجه دولتی را نگیرد و به جای آن از شبکه های متعددش پولی دربیاورد، مردم حاضر نیستند یک سال دو کیلو گوشت به صداوسیما بدهند و برنامه های شما را ببینند؟ “

به گزارش ارشا آنلاین؛ محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت: اگر فرض صدا و سیما (72 درصد مخاطب) را بپذیریم، این سازمان می تواند تماس بگیرد و معادل بودجه سالانه خود (یک میلیون و نیم) از مردم دریافت کند. ). خانوار 200 هزار تومان یعنی ماهی 100 هزار تومان) بودجه از بیت المال نیامده است.

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا با انتشار یادداشتی با عنوان «۲ کیلو گوشت و ترازو شکسته از نظرسنجی صداوسیما» در کانال تلگرامی خود نوشت: صداوسیما می گوید طبق نظرسنجی که انجام داده، ۷۲ درصد مخاطب دارد. این بدان معناست که از 26 میلیون خانوار ایرانی، حدود 19 میلیون نفر از مخاطبان این رسانه هستند.

بودجه صداوسیما 24 میلیارد تومان است یعنی نسبت هر خانوار در بین 19 میلیون خانوار یک میلیون و 200 هزار تومان در سال است. یعنی پول 2 کیلو گوشت.

حالا اگر صداوسیما این بودجه دولتی را نگیرد و به جای آن شبکه های متعددش را پولی کند، آیا مردم حاضر نیستند دو کیلو گوشت به صداوسیما بدهند و یک سال برنامه آنها را تماشا کنند؟

این رقم ناچیز است و مطمئناً طرفداران صدا و سیما حتی در دهک های آسیب پذیر هم می توانند از عهده آن برآیند. اگر مردم حاضر به پرداخت این مبلغ اندک باشند، موضوع حل می شود و اگر حاضر به پرداخت آن پول نباشند، صداوسیما چه حقی دارد؟

اگر فرض صدا و سیما (72 درصد مخاطب) را بپذیریم، این سازمان می تواند معادل بودجه سالانه خود (یک میلیون و 200 هزار تومان برای هر خانوار یعنی ماهی 100 هزار تومان) تماس بگیرد و از مردم دریافت کند. دیگر کسری بودجه بیت المال ندارند.

اما چرا تلویزیون این تماس را برقرار نمی کند؟ دلیلش روشن است: ترازو که با آن اندازه ها را وزن می کند شکسته است!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.