افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

حراج بعدی شمش طلا در تاریخ 6 نوامبر برگزار می شود

  • کد خبر : 408532
حراج بعدی شمش طلا در تاریخ 6 نوامبر برگزار می شود

به گزارش بازار، شصت و دومین حراج شمش طلا مرکز مبادلات ایران یکشنبه 15 آبان ماه برگزار می شود. علاقه مندان به خرید شمش طلا از مرکز مبادلات ایران می توانند با واریز مبلغ سه و نیم میلیارد ریال (350 میلیون تومان) به عنوان وثیقه برای هر قطعه شمش طلا تا ساعت 24 در شصت […]

به گزارش بازار، شصت و دومین حراج شمش طلا مرکز مبادلات ایران یکشنبه 15 آبان ماه برگزار می شود. علاقه مندان به خرید شمش طلا از مرکز مبادلات ایران می توانند با واریز مبلغ سه و نیم میلیارد ریال (350 میلیون تومان) به عنوان وثیقه برای هر قطعه شمش طلا تا ساعت 24 در شصت و دومین مزایده این مرکز شرکت کنند. ساعت در روز شنبه 5 نوامبر.

این حراج از ساعت 12 الی 16 در تالار معاملات طلای مرکز بورس ایران برگزار می شود.

این گزارش حاکی از آن است که در 61 حراج شمش طلای مرکز مبادلات ایران، 11 هزار و 316 کیلوگرم شمش طلا معامله شد که در نتیجه آن بیش از 51.3 میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات وارد اقتصاد کشور شد.

به گزارش 9 بهمن نامه سیاسی شماره مبادله ایران.

متقاضیان باید دارای پروانه کسب معتبر باشند. مجوز خرید صادر شده توسط اصناف طلا و جواهر باید در پرتال ملی مجوز ثبت و مشاوره شود.

شایان ذکر است بانک امل علاوه بر متقاضیان صنعت طلا می تواند با تایید بانک مرکزی در مزایده شمش طلا مرکز مبادلات ایران نیز خرید کند. بانک عامل می تواند هر بانکی باشد. اما برای شرکت در مزایده شمش طلا باید مجوز و تاییدیه بانک مرکزی را داشته باشید. البته باید توجه داشت که هر بانکی که از بانک مرکزی مجوز دارد باید برای هر جلسه مزایده و به تعداد مشخص مجوز لازم برای آن مزایده را بگیرد و در هر مزایده ای که شرکت می کند اینگونه نیست. شما می توانید در هر تعداد مزایده شرکت کنید. می خواهید شمش طلا بخرید.

مدارک شرکت در مزایده؛ ویژه متقاضیان خرید

متقاضی خرید شمش طلا برای شرکت در مزایده باید مدارک لازم را به مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران تحویل دهد. این مدارک شامل «اصل نامه درخواست شرکت در مزایده (درج شده در سایت رسمی www.ice.ir فرم شماره 11 و 12)»، «اصل کارت ملی»، «اصل پروانه کسب صادر شده از درگاه ملی مجوزهای کشوری است. “. “، “اصل فیش بانکی” سپرده تضمینی، “اصل گواهی امضا در دفاتر اسناد رسمی به نام مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران” و “آخرین آگهی در روزنامه رسمی (ویژه اشخاص حقوقی)”.

حداقل و حداکثر حجم خرید

حراج حضوری در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران به دو صورت حراج کوچک و حراج عمده انجام می شود. خریداران متقاضی (سه گروه اول به جز بانک عامل) می توانند حداقل یک و حداکثر پنج شمش طلای یک کیلویی را در حراج خرده فروشی خریداری کنند. محدودیت خرید خرده فروشی در هفته تقویمی تنها پنج شمش طلای استاندارد خواهد بود.

این گروه ها می توانند حداقل یک و حداکثر چهار بسته شمش طلای استاندارد را در حراج عمده خریداری کنند. هر بسته شمش طلای استاندارد مرکز مبادلات طلا و ارز ایران حاوی پنج عدد شمش یک کیلویی با عیار 995 در هزار است. لازم به ذکر است که سقف خرید عمده در هفته تقویم تنها 20 شمش طلای استاندارد می باشد.

بر اساس دستورالعمل ها و دستورالعمل های مرکز مبادلات ایران، برای هر هفته تقویمی، هر خریدار می تواند حداکثر 25 عدد شمش طلا از این مرکز خریداری کند که 20 عدد آن در تالار اصلی معاملات شامل چهار بسته پنج عددی و در حراج خرده فروشی، شامل پنج قطعه (5 خرید یک عدد است).

شایان ذکر است که بانک مرکزی سقف خرید شمش طلا را برای بانک های عامل تعیین می کند و ممکن است این سقف در حین حراج تغییر کند.

هزینه حراج

کارمزد حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ایران دو هزارم (0.2%) ارزش معامله برای هر یک از طرفین شرکت کننده در حراج می باشد.

قیمت پایه

حداقل قیمت پیشنهادی متقاضی در روز حراج به صورت درخواست متقاضی عرضه شمش طلای استاندارد جهت شرکت در جلسه حراج حضوری بورس طلا و به تابلوی حراج اعلام می گردد. واحد پول ایران». مرکز”؛ این فرم توسط امضا کنندگان مجاز شرکت تکمیل می شود.

روش معامله

معاملات از طریق حراج حضوری و نقدی انجام می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.