افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

بلینکن: نگران درگیری گسترده تر با ایران هستیم/ مذاکرات آتش بس دوباره فعال می شود

  • کد خبر : 408442
بلینکن: نگران درگیری گسترده تر با ایران هستیم/ مذاکرات آتش بس دوباره فعال می شود

به گزارش خبرآنلاین ایسنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که این روزها در چارچوب سفر منطقه‌ای خود به غرب آسیا در دوحه به سر می‌برد، پس از دیدار با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، درباره رویدادهای منطقه‌ای از جمله جنگ رخ داده گفت‌وگو کرد. در غزه و لبنان نشست و کنفرانس مطبوعاتی […]

به گزارش خبرآنلاین ایسنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که این روزها در چارچوب سفر منطقه‌ای خود به غرب آسیا در دوحه به سر می‌برد، پس از دیدار با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، درباره رویدادهای منطقه‌ای از جمله جنگ رخ داده گفت‌وگو کرد. در غزه و لبنان نشست و کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه و نخست وزیر قطر.

بلینکن روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با همتای قطری خود گفت: من از قطر به خاطر نقشش به عنوان شریک ایالات متحده و تلاش هایش برای ایجاد صلح، امنیت و پیشرفت در منطقه تشکر می کنم. قطر نقش غیرقابل انکاری در بازگرداندن زندانیان به خانه، پایان دادن به جنگ در غزه و ایجاد آینده ای بهتر برای ساکنان غزه ایفا کرده است. امروز درباره آتش بس در غزه و بازگشت اسرا بحث کردیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا که در یازدهمین سفر منطقه‌ای خود به غرب آسیا به سر می‌برد، گفت: تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در غزه تا حدی به بررسی رویکرد حماس در پی مرگ (شهادت) السنور (رهبر سیاسی حماس) بستگی دارد. )”.

ادعای بلینکن و تلاش وی برای نشان دادن مقاومت فلسطین به عنوان یکی از موانع دستیابی به آتش بس در غزه در حالی که به نوشته واشنگتن پست، این بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که بارها مانع از توافق آتش بس شده است. . با طرح مطالبات جدید به غزه تبدیل شد.

از سوی دیگر، بلینکن رویکرد حماس در قبال آتش بس را نامشخص جلوه می دهد، زیرا یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که شرایط این جنبش برای مذاکرات آتش بس پس از شهادت یحیی السنوار هرگز تغییر نخواهد کرد.

کنفرانس مطبوعاتی بلینکن و آل ثانی

احتمال فعال شدن مجدد مذاکرات آتش بس در غزه

با این حال وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه نشست خبری خود گفت: ما درباره گزینه های مناسب برای استفاده از این لحظه صحبت کرده ایم و من مشتاقانه منتظر هستم که مذاکره کنندگان ما در روزهای آینده مذاکرات خود را از سر بگیرند.

وی افزود: صحبت درباره آینده غزه و ایجاد یک برنامه روشن برای آینده غزه مهم است تا نیروهای اسرائیلی این منطقه را ترک کنند و حماس بر این نوار حکومت نکند و فلسطینی ها آینده خود و غزه را با رهبری بازسازی کنند. رهبری فلسطین.

در حالی که بلینکن خواستار عدم حکومت حماس بر غزه و “بازسازی زندگی فلسطینی ها تحت رهبری رهبری فلسطین” است، فلسطینی ها حماس را به عنوان رهبر خود در غزه انتخاب کردند و بر اساس نظرسنجی های منتشر شده، محبوبیت این جنبش در غزه در حال افزایش است. و کرانه باختری.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با بیان اینکه آمریکا برنامه های متعددی برای بازسازی غزه تدوین کرده است، گفت: اکنون همه کشورها باید تصمیم بگیرند که چه نقشی در تحقق صلح در غزه دارند.

بلینکن: نگران درگیری گسترده تر با ایران هستیم/ مذاکرات آتش بس دوباره فعال می شود

کنفرانس مطبوعاتی بلینکن و آل ثانی

اسرائیل به اهداف خود رسیده است!

وی افزود: همانطور که قبلاً گفتم اسرائیل به اهداف راهبردی خود در غزه دست یافته است و با نابودی حماس و اجرای عدالت علیه سرکردگان این گروه و عاملان حمله 7 اکتبر از جمله السنوار به آن دست یافته است. از این نظر، زمان تلاش برای دستیابی به آتش بس در غزه و آزادی زندانیان فرا رسیده است.

بلینکن با اشاره به بحران انسانی غزه تصریح کرد: باید به شرایط بحرانی غزه، رنجی که کودکان، زنان و فلسطینی ها در غزه متحمل می شوند اشاره کنیم، آمریکا به عنوان بزرگترین کمک کننده به آوارگان فلسطینی به غزه کمک خواهد کرد. با بسته جدید بشردوستانه به ارزش 135 میلیون دلار.

فرار بلینکن و تجلیل از کمک های بشردوستانه آمریکا به آوارگان فلسطینی در غزه در حالی است که بر اساس آمار خبرگزاری «آسوشیتدپرس» سال گذشته حداقل 17.9 میلیارد دلار برای کمک های نظامی به رژیم صهیونیستی هزینه شده است. و در مجموع بیش از 22 میلیارد دلار برای مداخلات خود در غرب آسیا هزینه کرده است و بدون حمایت آمریکا جنایات رژیم صهیونیستی در غزه امکان پذیر نبود و بحران انسانی کنونی در غزه رخ نمی داد.

اما وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: از 7 اکتبر سال گذشته تاکنون کمک های بشردوستانه آمریکا به فلسطینیان در غزه، کرانه باختری و منطقه به 1.2 میلیارد دلار رسیده است.

وی تصریح کرد: ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه کافی نیست، بلکه مهم است که این بسته‌ها به دست فلسطینی‌ها برسد و من و لوید آستین (وزیر دفاع آمریکا) نامه‌ای به همتایان اسرائیلی‌مان نوشتیم و خواستار بهبود اوضاع شدیم. وضعیت انسانی در غزه.

بلینکن گفت: ما فهرستی از درخواست های خود را ارائه کرده ایم و روزانه پیگیر هستیم، پیشرفت هایی حاصل شده است اما این اقدامات هنوز کافی نیست و برای رسیدن به اهدافمان به اقدامات خود ادامه خواهیم داد.

بلینکن: نگران درگیری گسترده تر با ایران هستیم/ مذاکرات آتش بس دوباره فعال می شود

کنفرانس مطبوعاتی بلینکن و آل ثانی

ایالات متحده از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کند

وزیر خارجه آمریکا در ادامه به تشدید تنش ها در منطقه اشاره کرد و در اظهارات خصمانه علیه ایران اظهار داشت: نگران درگیری گسترده تر با ایران هستیم. پس از حمله مجدد موشکی ایران به اسرائیل، احتمال تشدید تنش ها زیاد است. ایالات متحده از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می کند».

بلینکن از حمله موشکی ایران به عنوان عملیات “وضاح صادق 2” یاد می کند. ایران در 10 اکتبر (اول مهر) در جریان عملیات صادق 2، اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در تهران که مورد توجه «ایران است. وی به قتل و شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل سابق حزب الله لبنان و سرلشکر عباس نیل‌روشان مشاور عالی نظامی ایران در لبنان در جریان این حملات پاسخ داد. در جنوب این کشور

مقامات ایرانی تاکید کرده اند که در صورت هرگونه اقدام تهاجمی بعدی رژیم صهیونیستی و متحدانش علیه ایران، زیرساخت های این رژیم و منافع متحدانش در منطقه هدف مشروع حملات نظامی ایران خواهد بود.

با این حال، بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی خود در ادامه اظهارات خصمانه خود علیه ایران گفت: ما با اسرائیل همکاری نزدیک داریم تا از تکرار اقدامات مشابه توسط ایران جلوگیری کنیم و اطمینان حاصل کنیم که هرگونه اقدام اسرائیل در پاسخ به حمله با موشک‌های ایران باید انجام شود. به چرخه تشدید تنش ها دامن نمی زند.”

وی همچنین تصریح کرد: ما با شرکای خود در منطقه همکاری می کنیم تا به ایران اطلاع دهیم که هرگونه حمله به اسرائیل پیامدهای گسترده ای علیه منافع ایران خواهد داشت. خطر یک جنگ گسترده تر زیاد است و این موضوع ما را مصمم تر برای جلوگیری از آن کرده است.»

بلینکن: نگران درگیری گسترده تر با ایران هستیم/ مذاکرات آتش بس دوباره فعال می شود

چشمک زدن

حملات اسرائیل نباید به یک نبرد طولانی تبدیل شود

بلینکن در ادامه صحبت های خود درباره جنگ لبنان تصریح کرد: در گفت و گو با نخست وزیر قطر وقایع لبنان را نیز بررسی کردیم، همزمان با عملیات اسرائیل برای رفع تهدیدات علیه خود و مردمش در مرز بین دو کشور. اسرائیل و لبنان همواره تاکید کرده اند که این عملیات نباید به یک نبرد طولانی تبدیل شود و اسرائیل باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و ایجاد خطر علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل یا ارتش لبنان انجام دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تلاش می کنیم در لبنان به یک راه حل دیپلماتیک برسیم و قطعنامه 1701 سازمان ملل را اجرا کنیم و غیرنظامیان لبنانی و اسرائیلی را به خانه هایشان بازگردانیم.

بلینکن در ادامه تصریح کرد: آمریکا با حمایت از نهادهای لبنانی تلاش می کند این کشور را از چنگال حزب الله نجات دهد.

وی ادامه داد: ما همچنان به حمایت از احزاب سیاسی لبنان برای پرکردن رئیس جمهور خالی در این کشور ادامه می دهیم.

به رسمیت شناختن تمایل ایالات متحده برای تغییر ساختار قدرت در لبنان توسط بلینکن در حالی صورت می گیرد که حزب الله لبنان بارها آمریکا را به دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری این کشور و حمله به وحدت ملی لبنان متهم کرده است. به گفته مقاومت لبنان، دخالت آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری روند انتخابات را پیچیده و وحدت ملی را تهدید می کند.

پیش از این نیز یک رسانه صهیونیستی ایده رژیم اشغالگر را برای تضعیف حزب الله با برگزاری انتخابات در لبنان افشا کرده بود.

به این معنا، شبکه عبری «کان» فاش کرد که مقامات رژیم صهیونیستی از مقامات آمریکایی خواسته اند تا برای تضعیف قدرت حزب الله لبنان، انتخابات جدید لبنان را از طریق قطر تبلیغ کنند.

بلینکن در پایان کنفرانس مطبوعاتی خود تلاش های ایالات متحده برای دستیابی به صلح و ثبات در منطقه را توجیه کرد.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.