افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

تعامل با کشورهای بریکس می تواند تحریم ها علیه ایران را خنثی کند

  • کد خبر : 408432
تعامل با کشورهای بریکس می تواند تحریم ها علیه ایران را خنثی کند

احمد فاطمی در گفت و گو با یک روزنامه نگار سیاسی آیرین وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: سفر آقای بهزیکیان به روسیه برای شرکت در اجلاس بریکس اولین حضور رسمی ایران به عنوان عضو دائمی این پیمان است. وی گفت: این سفر و مذاکره با مقامات کشورهای عضو بریکس فرصت […]

احمد فاطمی در گفت و گو با یک روزنامه نگار سیاسی آیرین وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه گفت: سفر آقای بهزیکیان به روسیه برای شرکت در اجلاس بریکس اولین حضور رسمی ایران به عنوان عضو دائمی این پیمان است.

وی گفت: این سفر و مذاکره با مقامات کشورهای عضو بریکس فرصت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی کشورمان با کشورهای مختلف است.

این نماینده فراکسیون مستقلین مجلس افزود: کشورهای عضو برجام مانند روسیه، چین، برزیل و … بخش مهمی از اقتصاد جهان را تحت کنترل خود دارند و توسعه روابط اقتصادی ما با این کشورها رونق را به همراه خواهد داشت. به مناطق مختلف اقتصادی کشور

فاطمی خاطرنشان کرد: کشور ما در حوزه انرژی، ترانزیت و … نیز از توانمندی های خوبی برخوردار است و می توانیم با استفاده از ظرفیت های خود و تعامل با کشورهای عضو بریکس، رونق اقتصادی در کشور ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: دشمنان ما در رأس آنها آمریکا با اعمال تحریم ها علیه کشورمان سعی در فلج کردن اقتصاد ما دارند اما تعامل، همکاری و توسعه همکاری های اقتصادی با کشورهای عضو برجام می تواند تحریم های دشمنان علیه کشورمان را خنثی کند.

به گزارش ایرنارئیس جمهور در روز سه شنبه 1 نوامبر 1403 در پنجمین سفر خارجی خود به دعوت ولادیمیر پوتین و به منظور شرکت در اجلاس شانزدهم بریکس، به شهر کازان، مقر این اجلاس در روسیه رفت.

شانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس از اول تا سوم آبان ماه در شهر کازان روسیه برگزار می شود و «مسعود مزیان» به عنوان یکی از سران کشورهای عضو بریکس و به دعوت رسمی رئیس جمهور روسیه در این اجلاس حضور خواهد داشت. .

وی بعدازظهر چهارشنبه در اجلاس اصلی سران بریکس با تشریح توانمندی های همکاری متقابل برجام و ایران، پنج پیشنهاد مهم برای دستیابی به اهداف تشکیل این سازمان بین المللی مطرح کرد و گفت: پیگیری مشکل خواهد بود. در برنامه های بسیار متنوع در داخل گروه بدون داشتن دبیرخانه کوچک و چابک.

رئیس جمهور در سخنرانی شانزدهمین اجلاس بریکس همچنین با تاکید بر اینکه برجام باید از توان خود برای توقف جنگ غزه و لبنان استفاده کند، گفت: ادامه این وضعیت در غزه جهان را در معرض خطر گسترش ناامنی و جنگ قرار خواهد داد. .

مدشیان بعدازظهر پنجشنبه 12 آبان با حضور در اجلاس بریکس پلاس با بیان اینکه مبانی معادلات یکجانبه و توازن ناشی از تک قطبی به شدت تضعیف شده است، گفت: ائتلاف گرایی و تلاش برای ایجاد سازنده و دوستانه بخشی از واقعیت امروز است. این خواسته تعداد زیادی از کشورها و بازیگران بین المللی است.

گروه بریکس یا اقتصادهای نوظهور در ابتدا با حضور روسیه، چین، هند و برزیل تشکیل شد و بعداً آفریقای جنوبی به آن پیوست. اوایل امسال کشورهای ایران، عربستان، امارات، مصر و اتیوپی نیز به این گروه پیوستند.

روسیه ریاست یک ساله گروه بریکس را از اول ژانویه 2024 برعهده گرفت و برجام تحت نظارت آن بیش از 250 رویداد با موضوعات مختلف در اجلاس کازان برگزار خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.