افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

وزرای خارجه آمریکا و قطر خواستار پرهیز از تشدید تنش در منطقه شدند

  • کد خبر : 408427
وزرای خارجه آمریکا و قطر خواستار پرهیز از تشدید تنش در منطقه شدند

اخبار خاورمیانه: وزیر امور خارجه آمریکا بر لزوم جلوگیری از چرخه خشونت در منطقه تاکید کرد و اقدامات رژیم صهیونیستی را دفاع از خود دانست. اطلاع رسانی کند الجزیره، شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در این نشست خبری اظهار داشت: دیدار امروز با همتای آمریکایی […]

اخبار خاورمیانه: وزیر امور خارجه آمریکا بر لزوم جلوگیری از چرخه خشونت در منطقه تاکید کرد و اقدامات رژیم صهیونیستی را دفاع از خود دانست.

اطلاع رسانی کند الجزیره، شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در این نشست خبری اظهار داشت: دیدار امروز با همتای آمریکایی شما مهم و مثمر ثمر بود و درباره آخرین تحولات غزه گفتگو کردیم.

وی افزود: از ابتدای جنگ همواره نسبت به عواقب گسترش درگیری ها هشدار داده ایم و امروز شاهد آن هستیم که جنگ به مناطق دیگر نیز کشیده شده است.

وزیر امور خارجه قطر با محکومیت محاصره شمال غزه و بمباران روشمند بیمارستان ها تاکید کرد: همه باید نسبت به مردم بی گناه و غیرنظامیان منطقه روحیه مسئولیت پذیری داشته باشند.

عبدالرحمن آل ثانی افزود: ما در مورد اهمیت دستیابی به راه حل پایدار برای مسئله فلسطین گفتگو کردیم و بار دیگر تاکید می کنم که راه حل دو کشوری مرجع اصلی روند صلح خواهد بود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این نشست خبری گفت: از دولت قطر برای ایفای نقش کلیدی به عنوان شریک در دستیابی به صلح تشکر می کنیم، در حالی که نخست وزیر قطر شخصا نقش مهمی در تلاش برای بازگرداندن گروگان ها به کشورشان ایفا کرد. خانه ها .

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: باید پس از پایان جنگ تا زمانی که اسرائیل از غزه عقب نشینی کند، به تدوین برنامه ادامه دهیم و این لحظه مهمی خواهد بود زیرا اسرائیل به اهداف استراتژیک خود دست یافته است.

بلینکن با اشاره به اینکه اکنون زمان اقدام برای پایان دادن به جنگ، بازگرداندن گروگان ها به خانه هایشان و ساختن آینده ای بهتر برای مردم غزه است، گفت: کمک های سخاوتمندانه قطر در ماه های اخیر بسیار زیاد بوده و هزاران تن ارسال کرده است. کمک به غزه و ما باید اطمینان حاصل کنیم که کمک به کسانی که به آن نیاز دارند برسد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که شاهد تشدید بیشتر تنش ها در منطقه نباشیم. ما همچنین از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر ایران حمایت می کنیم و نمی خواهیم شاهد چرخه و دور باطل تشدید تنش باشیم.

بلینکن بر تلاش‌های روزافزون برای دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک در لبنان که امکان اجرای قطعنامه 1701 را می‌دهد، تأکید کرد.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.