افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

چه کسی اولین بار چرخ را اختراع کرد؟

  • کد خبر : 408414
چه کسی اولین بار چرخ را اختراع کرد؟

به گزارش رکنا به نقل از یورونیوز، حالا یک مطالعه جدید با استفاده از تکنیک های مکانیک سازه می گوید که توانسته برای اولین بار ردپایی از اختراع او پیدا کند. شواهد باستان شناسی از چرخ ها و وسایل نقلیه چرخدار در عصر مس (حدود 5000 تا 3000 قبل از میلاد) در سراسر اروپا، آسیا […]

به گزارش رکنا به نقل از یورونیوز، حالا یک مطالعه جدید با استفاده از تکنیک های مکانیک سازه می گوید که توانسته برای اولین بار ردپایی از اختراع او پیدا کند.

شواهد باستان شناسی از چرخ ها و وسایل نقلیه چرخدار در عصر مس (حدود 5000 تا 3000 قبل از میلاد) در سراسر اروپا، آسیا و شمال آفریقا قابل مشاهده است.

در صحنه های نبرد نقاشی شده بر روی دیوارها، اسباب بازی های کودکان، مراسم تشییع جنازه و حتی متون نوشته شده، ارجاعات زیادی به این فناوری وجود دارد. با این حال، دقیقاً مشخص نیست که چرخ برای اولین بار در چه زمانی و در کجا اختراع شد و آیا به طور مستقل در زمان‌ها و مکان‌های مختلف اختراع شده است یا خیر.

سه فرضیه اصلی در مورد منشا چرخ وجود دارد. گفته می شود که چرخ برای اولین بار در حدود 4000 سال قبل از میلاد در بین النهرین ظاهر شد. C. و سپس به اروپا گسترش یافت.

فرضیه دیگری نشان می دهد که چرخ در حدود 3800 سال قبل از میلاد در اطراف ساحل شمالی آناتولی در ترکیه توسعه یافته است.

اما فرضیه سوم معتقد است که چرخ بین 4000 تا 3500 سال قبل از میلاد در کارپات ها در اروپای شرقی اختراع شد و از آنجا به مناطق مختلف جغرافیایی گسترش یافت.

فرضیه سوم مبتنی بر این ایده است که در حدود سال 4000 ق.م. ج.، جست و جوی سنگ مس بسیار دشوار شد و به همین دلیل از معدنچیان خواسته شد تا به داخل معادن رفته و مس استخراج کنند.

محققان بر اساس یک مطالعه مدل‌سازی با استفاده از تکنیک‌های مکانیک سازه به این نتیجه رسیده‌اند که احتمالاً چرخ برای اولین بار حدود 6000 سال پیش توسط معدن‌کاران مس در Carpathians اختراع شد.

ریچارد بولیت، استاد بازنشسته در دانشگاه کلمبیا و یکی از نویسندگان این مطالعه جدید، گفت: «بقایای واگن‌های اواخر عصر مس که در منطقه کارپات پیدا شده‌اند، مستطیل شکل با اضلاع ذوزنقه‌ای هستند، شبیه به ماشین‌های استخراج امروزی».

تیمی از محققان دانشگاه ایلینویز و موسسه هوافضای جورجیا تک از مکانیک محاسباتی و علم طراحی در تحقیقات خود استفاده کردند تا بررسی کنند که چگونه انسان های باستانی قادر بودند مجموعه ای از غلتک های ساده را به یک سیستم چرخ و محور تبدیل کنند.

آنها می گویند که برای تکامل چرخ نیاز به سه نوآوری است. اولین ابداع، غلطک‌های شیاردار ساده بود که به جعبه اجازه می‌داد روی یک نوار قرار گیرد و بدون اینکه مردم مجبور باشند غلتک‌ها را برای چرخاندن آنها حرکت دهند، به جلو و عقب حرکت می‌کرد.

اختراع دوم یک محور چرخ بود که شامل یک محور بود که دو چرخ به آن متصل بود. این اختراع می تواند به ماشین قدرت بیشتری برای عبور از سنگ ها و شیب های معدن بدهد.

بر اساس این مقاله، سومین نوآوری، که در آن چرخ‌ها مستقل از محور حرکت می‌کردند، احتمالاً حدود 500 سال پس از چرخش چرخ و افزایش قدرت مانور به وجود آمد.

تیم تحقیقاتی بر اساس تجزیه و تحلیل محاسباتی خود دریافتند که تکامل چرخ و محور از غلتک های ساده به غلتک های پیچیده تر برای بهینه سازی مصرف انرژی انجام شده است.

کای جیمز، مهندس هوافضا در جورجیا تک، می‌گوید: «محیطی که توسعه‌دهندگان اصلی چرخ در آن کار می‌کردند، ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشت که توسعه چرخ و تغییر مسیر به سمت حمل‌ونقل غلتکی را تشویق می‌کرد.

به گفته محققان، اگرچه اختراع چرخ برای اولین بار در عصر مس رخ داد، اما در آن زمان متوقف نشد و به عنوان مثال، اختراع یاتاقان های شعاعی در سال 1869 پیشرفت های قابل توجهی در صنعت خودرو و ماشین آلات در قرن بیستم داشت قرن

به گفته محققان، اگرچه مدل جدید ممکن است توضیح دهد که چگونه چرخ در شرق اروپا اختراع شده است، اما هیچ اطمینانی وجود ندارد که اولین بوده است. دکتر جیمز می گوید: «من فکر می کنم هنوز ممکن است که چندین تمدن به طور مستقل چرخ را کشف کرده باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.